Režie:
Stefano SollimaKamera:
Paolo CarneraHrají:
Greta Scarano, Pierfrancesco Favino, Jean-Hugues Anglade, Elio Germano, Giulia Gorietti, Claudio Amendola, Alessandro Borghi, Lidia Vitale (více)Obsahy(2)
Řím je město moci, kde zločin hledá co nejpřímější cestu, jak všem vnutit svůj vlastní zákon. Film Suburra je příběhem o velkých penězích roztočených kolem plánované výstavby, která má pobřeží v Ostii proměnit v italské Las Vegas. Tento projekt mají pomoci prosadit zkorumpovaný politik Filippo Malgradi, zapletený až po krk s podsvětím; mafián známý jako Číslo 8, který je hlavou mocné rodiny ovládající území Ostie, a především Samuraj, nejobávanější představitel římského podsvětí a zástupce mafie z jihu. Mechanismus dokonalého plánu se ale začíná rozpadat kvůli lidem, kteří žijí na okraji těchto mocenských her. Příběh o zločinu se odehrává ve velmi krátkém časovém úseku sedmi dní, během nichž se rozpoutá brutální válka, která nakonec do svého mlýnku na maso vtáhne vinné i nevinné, zločince, obyčejné lidi, zaprodané politiky i chamtivé kardinály. Poslední den pak nastává Apokalypsa. (Cinemart)
(více)Videa (12)
Recenze (489)
Kdyby v dnešní době měli točit kmotra, přál bych si aby vypadal nějak takhle. Americké tempo je pryč, tohle je evropský art. Hraje se na dokonalost záběrů, dlouhých podotýkám. Prostředí musí být perfektní. Herci absolutně přesní a příběh a postavy musí do sebe krásně zaklapnout. Na téhle italské specialitě jsem si hodně pochutnal. Nejlepší postavou je pro mě cikánský boss. 90% ()
Pomalší rozjazd a prvá polhodinka nie je to, čo diváka pripúta k stoličke, za to zvyšok je skutočnou mafiánkou v talianskom zmysle slova. Autori literárnej predlohy zrejme nie sú ďaleko od pravdy, ak vidia spojenie mafie nielen so skorumpovanými politikmi, ale aj s cirkvou. Zdá sa, že je to dnes už všade trestne nepostihnutým verejným tajomstvom. Vo filme uvidíte všetko, čo si želáte vidieť v politicky ladenom thrilleri, nejde o gangsterku v americkom zmysle slova. Hluché miesta bez scenára, v ktorých sa toho napriek tomu veľa udeje, sú vyšperkované vynikajúcou hudbou. Záver ťažko odhadnúť, pretože tam bolo veľmi veľa možností. Napriek tomu nedávam plný počet, nakoniec tu predsa len zomrie väčšina postáv ako v The Departed a to bol určite lepší film ako Suburra. ()
Nepamatuju, kdy jsem naposledy viděl takhle dobrý mafiánský film. Italové asi vědí, o čem točí. Nejlepší postava byl jednoznačně Samuraj... starý, klidný chlapík, který na lidi nikdy nekřičí, ale věci v důsledku řeší důkladně. Kdo by byl řekl, co za vlnu potíží může spustit jeden poslanec, co si občas rád dopřál mladé maso a trochu toho sněžení... ()
Kdyby byly všechny penězovody průhledné, tak by byla politika křišťálově průzračnou oblastí. Jeden z vydařenějších thrillerů poslední doby. Děj je velmi propracovaný, tudíž trvá geniálnímu člověku se zorientovat ve všech postavách a jejich motivacích přibližně hodinu. Nechtěl bych být v kůži těch méně šťastných lidí, kteří tápali snad až do konce. Velice se mi líbila syrovost snímku. Během 20 minut člověk uvidí hned 3 ciciny, z nichž jednu vlastnila dokonce nezletilá slečna. Tedy herečka nezletilá pravděpodobně nebyla, jinak by podobnou scénu mohla absolvovat jen s falešnými doklady. Pokud někdo čeká nějaké obrovské a brutální války gangů, jak slibuje obsah, tak bude pravděpodobně zarmoucen. Akce je ve filmu velice po skromnu. Více se snímek soustředí na budování hutné atmosféry a několik nečekaných zvratů, které se vynoří odnikud a stejně rychle zase zmizí. Snímek není v žádném ohledu přestřelený a působí opravdu velice realistickým dojmem, což je snad jeho vůbec nejsvětlejší stránkou, ze které je většina diváku nefalšovaně a právem unešena. Postavy jsou velmi dobře povybírané a kvalitně zahrané. Dialogy jsou vybroušené. K dokonalosti mi tam však přeci jenom něco scházelo. Nebo byla moje očekávání ze zdejších chvalozpěvů nastavena jenom příliš vysoko. O maximálním hodnocení jsem prostě ani nezauvažoval. ()
Film stírající hranice mezi pojmy jako jsou moc, korupce, církev, dobré úmysly, mafie, lichvářské gangy, politika, zájmy, malé/velké ryby, prachy apod. Sollima pokračuje ve stylu, který si dobře vyzkoušel již v seriálové Gomoře a tak tento gordický uzel osudů během jednoho listopadového týdne z odvrácené strany Říma sebevědomě a stylově vede směrem ke kriminálce komplexního střihu; v tomto ohledu se ony "gomora kořeny" (ať již knižní, seriálové či filmové) nezapřou. Stejně jako vliv dvojky Tropa de Elite či The Wire. Do detailu promyšlený scénář (snad jen naznačená církevní linie byla nevyužitá a tedy navíc), herci, hypnotická kamera i "martinezovský" soundtrack, to vše je na nejvyšší úrovni. Na to, že jde "pouze" o svého druhu pilot k chystanému seriálu, jde o kriminálku, která patří k tomu vůbec nejlepšímu, co v tomto žánru v posledních letech vzniklo. A že toho sakra kvalitního a památného nevzniklo na tomto žánrovém poli zrovna málo. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (9)
- Režisér Stefano Sollima měl možnost číst první korektury knihy a byl svědkem toho, jak román Suburra vznikal. Na filmové verzi začal pracovat ještě dřív, než román vyšel na pulty knihkupectví. (Zdroj: CinemArt)
- Režisér Stefano Sollima zfilmoval v minulosti již dva romány autorů knižní předlohy, seriál Romanzo criminale - La serie podle Giancarla De Catalda a film ACAB: Všichni policajti jsou parchanti podle Carla Boniniho. (Zdroj: CinemArt)
Reklama