Reklama

Reklama

Obsahy(1)

The Big Combo je ukázkovým příkladem Lewisovy důmyslné práce s mizanscénou a vytříbené schopnosti inscenovat scénu do hloubky (v několika plánech). Stejně tak zosobňuje vrchol Altonova barokního stylu – The Big Combo je doslova nejtemnější ze všech noirů, v němž se více než se světlem pracuje právě s tmou. Mlžný opar, rozptýlené zadní světlo, kroužící světlo majáků a blikající neony jsou ve filmu neodlučně spjaty právě s prací Johna Altona. [Jana Bébarová] (Noir Film Festival)

(více)

Recenze (25)

Perugino 

všechny recenze uživatele

„First is first and second is nobody!“ Film noir jak má být. Skvělá kamera mistra Johna Altona, vynikající dialogy (Leonard Diamond: She's under arrest, Mr. Brown. - Mr. Brown: What's the charge? - Leonard Diamond: Homicide. - Mr. Brown: That's ridiculous, she wouldn't kill a fly. - Leonard Diamond: She tried to kill herself - Mr. Brown: Is that a crime? - Leonard Diamond: It happens to be against two laws: God's and Man's. I'm booking her under the second), neodolatelná femme fatale a temná atmosféra. Když k tomu připočteme, že tento film předběhl svou dobu, tak to je určitě za 4 hvězdičky. Zklamal pouze trochu slabý děj. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Jedna významnější stará gangsterka, viděl jsem i názor, že "greatest film noir of the 50’s", vyniká především Altonovou prací se stylem, kamerou a stínohrou, než pak tím vším zbyvajícím. Příběh mi přišel nevýrazný až děravý, slabší i co se týče obsazení (snad s výjimkou samolibého záporáka Browna - R. Conte), do role posedlého detektiva bych rozhodně bral větší charisma. Takže asi pecka pro fajnšmejkry, já od Lewise beru radši GUN CRAZY a RETREAT HELL. ()

Reklama

zigíš 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý příběh by tolik nevadil, nakonec, přímočarost je esencí hard boiled žánru. The Big Combo doplácí spíš na nepříliš výrazné hrdiny (na obou stranách zákona) co mě ani na moment, nepřimnějí být plně zainteresován v ději. Ještě, že tu je -tolik všude adorovaná- ta úžasná práce Johna Altona za kamerou ! ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Kolega Douglas během lektorského úvodu asi šestkrát zmínil náročnou zápletku, nicméně ta se opravdu nekonala, všechno bylo přímočaré, kontrastní, v důležitých momentech přehnaně halasné, Jean Wallace je prototypem Nicole Kidman, a Lee Van Cleefa jsem nepoznal. Dobrý noir, ale už jsem viděl zapomenutější lahůdkovější kousky. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Masaker! Teda tak vyborny film noir som uz dlho nevidel, vsetky noirove atributy /nasvietenie scen, cynicke dialogy, nadherna kamera, temne charaktery postav + uz oficialnym distributom zmienene prvky ako mlzny opar, blikajuce neony atd/ su tuna krasne nasnimane a natocene. Reziser Joseph. H. Lewis /Gun Crazy 1950, Invisible Ghost 1941/ natocil kazdu jednu scenu doslova s laskou a prepracovane. Dej sice absentuje, ale vynahradzaju to vyborni herci ako Cornel Wilde /The Naked prey 1966, Two Flags West 1950/, slusny Richard Conte /polizzioteschi Tony Arzenta 1973, Kmotr 1972/, skvela Helen Walker /Call northside 777/ a videl som aj Lee Van Cleefa /Utek z new Yorku, Pro par dolaru Navic, Jak byl dobyt zapad/. Hudba maximalne na urovni, atmosfera tiez, pradiem od spokojnosti : 80 % ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama