Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (375)

honajz 

všechny recenze uživatele

90. léta a brněnský milionář a kšeftař Hošna má sen o brněnském Hollywoodu. Podaří se mu financovat jen první amatérsky pojatou vlaštovku, než ho zavřou do kriminálu a je konec snů. Z tohoto pohledu historických nespoutaných devadesátek ke potřeba tenhle film brát. A popravdě patřil tehdy k těm v kinech navštěvovanějším. Vlastně předznamenal novácké televizní programy pro ženy u žehlicího prkna a pro vypnutí po celodenní dřině. Jinak z toho mám podobné pocity jako choze. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Tento film je zrcadlem naší vlastní ubohosti a hlouposti. Ano, proto se nás tak moc osobně dotýká a některé z nás to dokonce pobuřuje a uráží. Tento film jasně ukazuje tvář naší ubohosti a malosti, kterou v nás po mnoho let pěstoval "soudruh". Prostě a jednoduše: "vstupujeme do vyspělé Evropy a máme přitom holé prdele a ještě nám to někdo ukazuje v plné kráse"!! No tohle když nás neurazí, tak co tedy jiného? Že? Buďme tedy nad věcí a zasmějme se své vlastní hlouposti. Dokážeme tím sami sobě, že jsme schopní sebekritiky a že vlastně ten film o nás ani není. /je zajímavé, že film tolik zesměšňující naši naivitu (ne)financoval podnikatel Rudolf Hošna, který údajně, jak víte či nevíte, sám svou ubohost prokázal tím, že naivním hercům a ostatním tvůrcům nezaplatil honoráře a ti byli nuceni domáhat se svých práv soudní cestou - prostě byly toho plné noviny. A vy? ... Vy si udělejte vlastní názor/ ()

Reklama

Mr.Floyd 

všechny recenze uživatele

A ja som si myslel, že toto je klasika. Zopár rokov som sa tejto "komédii" v ponuke televíznych staníc vyhýbal, až raz, jedného nedeľného popoludnia ma to prepadlo a ja som len vyvaľoval oči. Tak to bolo vysoko, ehmm chcel som povedať nízko pod moje očakávania. Námet je celkom fajn, a o tvorivých schopnostiach národa českého som nikdy nemal pochybnosti, ale toto je sila. Absolútne minimum zmysluplného humoru a schopnosť bleskového prekonania jazykovej bariéry medzi Čechmi a Francúzmi ma zrazili do kolien. Videl som aj horšie a trápnejšie filmy, ale tých lepších som videl niekoľkonásobne viac. ()

Segrestor odpad!

všechny recenze uživatele

Proč doprdele musí mít někdo ambice udělat film jako Zdenda Troška a proč si doprdele někdo myslí, že přiblblej vesnickej humor je ta karta, na kterou se všechno vsadí a proč doprdele chce Helča Růžičkojc vytvořit o sobě představu, že je to tlustá vesnická bába, která je sympatická jako reklama na vojetou pneumatiku. Proč jsem na to koukal? ()

Milky. odpad!

všechny recenze uživatele

Jako malý jsem se bavil, když jsem to viděl teď, tak jsem to v půlce musel vypnout. Ale zase v tomhle filmu je vidět nejlepší jazykový kurz na světě. Francouzi už po pár hodinách v českém autobuse mluví plynule česky. A jazyková vzdělanost francouzských dopravaček mě taky okouzlila, bohužel dnes už by musela nosit burku a držet hubu. Každopádně film je tragédie. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Ve scéně, kdy chce Jožin Karafiát (Jiří Růžička) zaplatit v hotelu za ubytování svých francouzských klientů, řekne pokladní 4 dvoulůžkové a jeden jednolůžkový pokoj. Francouzů však bylo deset. (Investman)
  • Ve filmu má krátkou repliku také jeho producent, kontroverzní brněnský podnikatel Rudolf Hošna, který nakonec skončil ve vězení. (Scott67)

Reklama

Reklama