Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (375)

Emzet odpad!

všechny recenze uživatele

Otřesná Růžičková v ještě otřesnější stupidní komedii, během které si budete přát trhat dynamitem filmový pás, neřkuli filmový štáb. Hudba i scénář je tím nejlevnějším, co se mohlo v raně porevolučním Československu spíchnout, režie veškerá žádná, profesionalita veškerá žádná. Je to hnus, HNUS, velebnosti, a zasloužený odpad. A pochopitelně materiál k častému opakování na kterékoliv z českých veřejnoprávních či soukromých televizí, protože "to je přece lidová zábava, ne?" ()

cariada 

všechny recenze uživatele

Snaha udělat komedii ala slunce ,seno... jenže jim to poněkud nevyšlo a je z toho trapnost nad trapnost. Přesto bych to viděl asi tak na 35% proto ty dvě hvězdy. Občas se u toho člověk docela i zasměje ,i když opravdu jen občas. Největší kýč byl rapující černoch na českou klasiku u autobusu. Po revoluci se točily perly. ()

Reklama

HawkeyP odpad!

všechny recenze uživatele

Existují dvě kategorie vyloženě špatných filmů. Ty, které jsou v kině nesnesitelné, ale v televizi se dají přežít a u některých se člověk i pár vteřin pobaví. No, a pak jsou ty druhé, které jsou nestravitelné i v televizní podobě a jejich sledování představuje fyzické i psychické utrpení; což je případ i této zpatlaniny a zločinu proti kinematografii. Doporučuji všem, kteří nevěří, že existuje něco horšího, než je Kameňák. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Tento film mě překvapil hned dvakrát. Poprvé v kině, kde jsem se vcelku dost bavil, aniž bych to očekával, a podruhé v televizi po pár letech, kdy jsem se zasmál jednou (když Roman Skamene frajersky naskakuje do auta) a 90% filmu jsem se nudil (aniž bych to očekával). To jen potvrzuje, že hodnotit "umělecké" dílo po jednom zhlédnutí (poslechu) je velmi, velmi ošemetné. ()

Kimon 

všechny recenze uživatele

Tento film je zrcadlem naší vlastní ubohosti a hlouposti. Ano, proto se nás tak moc osobně dotýká a některé z nás to dokonce pobuřuje a uráží. Tento film jasně ukazuje tvář naší ubohosti a malosti, kterou v nás po mnoho let pěstoval "soudruh". Prostě a jednoduše: "vstupujeme do vyspělé Evropy a máme přitom holé prdele a ještě nám to někdo ukazuje v plné kráse"!! No tohle když nás neurazí, tak co tedy jiného? Že? Buďme tedy nad věcí a zasmějme se své vlastní hlouposti. Dokážeme tím sami sobě, že jsme schopní sebekritiky a že vlastně ten film o nás ani není. /je zajímavé, že film tolik zesměšňující naši naivitu (ne)financoval podnikatel Rudolf Hošna, který údajně, jak víte či nevíte, sám svou ubohost prokázal tím, že naivním hercům a ostatním tvůrcům nezaplatil honoráře a ti byli nuceni domáhat se svých práv soudní cestou - prostě byly toho plné noviny. A vy? ... Vy si udělejte vlastní názor/ ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Sourozenci Karafiátovi mají stejná křestní jména jako jejich představitelé, Helena a Jiří. (Investman)
  • Vekslák (Roman Skamene) jezdí ve voze Audi 90 Coupé cabrio, vyráběném v Německu v letech 1991 až 1996. (JARDAHONDA)
  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno