Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (375)

gudaulin odpad!

všechny recenze uživatele

Jeden z nejhorších filmů naší kinematografie a příklad naivního zlatokopectví soukromého producenta. Trapnost v něm obsažená má neskutečnou razanci. Doklad, že ti z filmařské branže, kdo v dávné minulosti pod dojmem zkušeností z první republiky usilovali o znárodnění filmového průmyslu s poukazem na nepatrný rozsah našeho trhu, měli v mnohém pravdu...Celkový dojem - někdy i nula od nuly pojde. ()

amirgal odpad!

všechny recenze uživatele

Euforie porevolučního plavby do velkého světa aneb "Češi rozhodně mají, co nabídnout", frenetická oslava lidové bodrosti a české vyčůranosti. Nezamýšlená dokumentární hodnota ukazuje část české společnosti ve fázi porevoluční manie - zamýšlený přínos v komediálním žánru bohužel pouze poukazuje, a to na hereckou devalvaci a koncentrovanou tvůrčí debilitu (možná také bipolární emoční poruchu tvůrců v manické fázi, kdy dochází mimo jiné ke ztrátě soudnosti). ()

Reklama

Blondpipi odpad!

všechny recenze uživatele

Bídnej film odpovídající naprosto přesně období ve kterém vznikl. Hurá, konečně můžeme svobodně ve filmech ukazovat kozy,...konečně můžem točit i pro všechny ty, co je pro ně na hranici pochopitelnosti i přebídnej ftip, kterým jsem byla fčéra oblažena......Proč nemůžou mít chlapi celulitidu? Protože je hnusná ...muhehe. ()

Mr.Floyd 

všechny recenze uživatele

A ja som si myslel, že toto je klasika. Zopár rokov som sa tejto "komédii" v ponuke televíznych staníc vyhýbal, až raz, jedného nedeľného popoludnia ma to prepadlo a ja som len vyvaľoval oči. Tak to bolo vysoko, ehmm chcel som povedať nízko pod moje očakávania. Námet je celkom fajn, a o tvorivých schopnostiach národa českého som nikdy nemal pochybnosti, ale toto je sila. Absolútne minimum zmysluplného humoru a schopnosť bleskového prekonania jazykovej bariéry medzi Čechmi a Francúzmi ma zrazili do kolien. Videl som aj horšie a trápnejšie filmy, ale tých lepších som videl niekoľkonásobne viac. ()

Tommassi3 odpad!

všechny recenze uživatele

"Tohle už v Evropě dávno nedělaj !!" - "My tam teprve kráčíme, mladej, a hrozně nás bolej nohy.." Jako by si snad tvůrci ani neuvědomovali, že i podobně přízemní zoufale prostoduché rádoby komedie, z nichž ta křečovitá uplakaná, navíc tak polopatistická, že by ji nepochopil snad jen negramota, moralita trčí jako sláma z bot, vyžadují dobrou znalost řemesla, stejně jako kterýkoli jiný legitimní film.. A Vladimír Růžička dobrý režisér prostě a jednoduše nebyl !! A ačkoliv tahle monstrózní obludnost platí za to nejhorší, co u nás vůbec vzniklo, sám Růžička se v tom polistopadovém zástupu diletantů ztratí celkem snadno.. Ovšem rozhodně by stálo za podrobnější úvahu, proč vlastně podobná schematicky kostrbatá zvěrstva vůbec vznikala, navíc v takovém množství, a proč se vlastně jejich zápach našeho českého filmu drží až dodnes.. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Filmování probíhalo v Paříži, Rakovníku, Praze, Brně a na hradě Špilberk. Natáčelo se také ve vinných sklepech v Petrově a na zámku Koloděje. (M.B)
  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)
  • Ve scéně, kdy chce Jožin Karafiát (Jiří Růžička) zaplatit v hotelu za ubytování svých francouzských klientů, řekne pokladní 4 dvoulůžkové a jeden jednolůžkový pokoj. Francouzů však bylo deset. (Investman)

Reklama

Reklama