Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hrdiny ztřeštěné podívané je početná rodina Karafiátových, která se v nastupujících tržních podmínkách rozhodne zanechat dosavadního způsobu obživy (kradení smutečních věnců a jejich přetváření v umně vázané kytice) a začít podnikat. Světlo světa tak spatří svérázná cestovní kancelář Český ráj, postavená na geniálním nápadu nevozit chudé české turisty do zahraničí, ale naopak, bohaté cizince do Čech. Díky svérázné reklamní kampani se skutečně podaří v Paříži obsadit autobus pestrou směsicí Francouzů a vyrazit. Tím však podnikatelské starosti Karafiátových teprve začínají. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (375)

MM11 

všechny recenze uživatele

Dokonce i Helena Růžičková přiznala, že na place už nebyla taková pohoda jako třeba u trilogie z Hoštic. Je to vidět. Skutečně nechápu, jak mohly ty porevoluční komedie tak strašně "zdementnět". Je to k zaplakání a tím mám na mysli hlavně herecké výkony a "vtipné scény", které jsou okatě trapné. Řekněme, že to mohlo být ještě horší, to však není pádný argument, to je jen konstatování jako úcta k některým hercům. Hlavně za ně se hodí dát ten jediný bod.. ()

xaver 

všechny recenze uživatele

Hodně nepovedený pokus, který sice nepostrádá humor, ale ten je často za hranicí vkusu. V tomto případě nemám ani výhrady proti těm, kteří to hodnotili jako odpad, nicméně za některé herecké výkony dávám 2*, protože ti herci snad ani nemohou za scénář a režii, i když je pravda, že mohli odmítnout hrát v takovém pochybném projektu. Zejména se divím Heleně Růžičkové, která excelovala v Troškově trilogii Slunce, seno… ()

Reklama

Segrestor odpad!

všechny recenze uživatele

Proč doprdele musí mít někdo ambice udělat film jako Zdenda Troška a proč si doprdele někdo myslí, že přiblblej vesnickej humor je ta karta, na kterou se všechno vsadí a proč doprdele chce Helča Růžičkojc vytvořit o sobě představu, že je to tlustá vesnická bába, která je sympatická jako reklama na vojetou pneumatiku. Proč jsem na to koukal? ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Opravdu slabá komedie, která toho kromě několika vtipných momentů a trošku té nahoty nic pořádného nenabídne. Úspěch Slunce seno Růžičkovic rodině vnukl nápad, natočit rovněž ujetou komedii, ovšem když neměli po ruce pořádný scénář a zajímavé postavy, tak to vyšlo celé vniveč. Slavné příjmení a obsazení známých tváří vám totiž ještě nezaručí úspěch. Zvlášť když nemáte pořádně z čeho brát. ()

donkocicak 

všechny recenze uživatele

Já bych tento snímek neviděl jako úplně nezdařilou věc. Když jsem ho zhlédl poprvé, velmi jsem se u něho nasmál. Dodnes si ho tu a tam pouštím, když si chci odpočinout. Mám rád Helenku Růžičkovou a ta si roli zde viditelně užívá. Není to možná komedie, u které bychom se váleli smíchy a ani bych to nezařadil do TOP 30 české kinematografie. Ale na sobotní odpoledne a relax to není zas tak špatné. A nějaký ten úsměv u toho také vyloudíte. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Mezi Pařížany, kteří pozorují pomalovaný starý autobus a prezentaci Karafiátovic cestovní kanceláře, je i naivní malíř a cestovatel Libor Vojkůvka, autor malůvek na autobuse. (Ganglion)
  • Ve scéně, kdy chce Jožin Karafiát (Jiří Růžička) zaplatit v hotelu za ubytování svých francouzských klientů, řekne pokladní 4 dvoulůžkové a jeden jednolůžkový pokoj. Francouzů však bylo deset. (Investman)
  • Helena Růžičková několikrát přiznala, že film trpí jistými nedokonalostmi, což bylo způsobeno několika důvody, které předcházely samotnému natáčení, či vystupovaly na povrch v jeho průběhu. Herečka se nikdy netajila tím, že by chtěla Čechům v nelehkých porevolučních dobách přinést komedii, která by navázala na předchozí úspěchy československé kinematografie na tomto poli. Proto se svým synem napsala příběh o obyčejné rodině, která vstupuje do rodící se tržní ekonomiky, prostřednictvím cestovní kanceláře. Tento příběh měl celkem odlišnou podobu, než jaká byla nakonec ve filmu. Financování se ujal kontroverzní podnikatel Rudolf Hošna, který si jako podmínku financování kladl, aby Fialky byly prvním porevolučním moravským filmem. To bylo velmi problematické, protože ve stejné době (léto 1992) natáčela na Moravě režisérka Věra Chytilová film Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992). Hošna trval na tom, aby Fialky vstoupily do kin dřív, takže celé natáčení bylo poznamenáno velkým spěchem. K režii byl vybrán Milan Růžička, což také nebyla příliš šťastná volba, protože, ač ne nijak špatný režisér, měl s režií filmové komedie velmi malé zkušenosti. Růžičková to okomentovala slovy: „Dokonce mu i takový mistr jako pan Lipský dodával ještě další fóry a on na to nijak nereflektoval“.  Film se nakonec dostal do kin dva týdny před Dědictvím, ale kvalitativně byl jinde, což Růžičkovy velmi mrzelo. (cundak)

Reklama

Reklama