Režie:
Nia DaCostaKamera:
John GuleserianHudba:
Robert Aiki Aubrey LoweHrají:
Yahya Abdul-Mateen II, Teyonah Parris, Nathan Stewart-Jarrett, Colman Domingo, Kyle Kaminsky, Tony Todd, Vanessa Williams, Miriam Moss (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Jeho jméno znají všichni, ale vyslovit si ho netroufne nikdo. Kultovní hrdina všech strašidelných historek, jehož poznávacím znakem je zlověstný hák natřený medem a roj včel. Stačí ho pětkrát vyvolat před zrcadlem a on se objeví - tentokrát v galerii moderního umění. Mladý výtvarník Anthony má pocit, že jeho kariéra stagnuje a on potřebuje nový impuls, aby mohl pokračovat v tvorbě. Jednoho dne mu kamarád povypráví tragický příběh o tom, jak se zrodil muž s hákem a proč začal vraždit. Anthony je tou legendou zcela fascinován a začne pátrat po dalších okolnostech. Jeho obrazy najednou získávají temný nádech a postupně se na nich začíná objevovat jediná tvář... (Forum Film CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (244)
On už původní Candyman akcentoval rasovou nesnášenlivost a tak se dalo počítat s tím, že současná verze půjde ještě mnohem dál. Nicméně že to naroste do tak obludných rozměrů, to mě nenapadlo. Ve spojení s k uzoufání nudným uměleckým světem to byla smrtící kombinace. Ale budiž. Pokud by Candyman řádil jak za mlada, dalo by se ledacos přejít. Ale nic takového nepřišlo. On už samotný představitel muže s hákem působí oproti Toddovi necharismaticky. Jeho nástupy jsou navíc bez efektu, lekačka nepřišla ani jediná a o atmosféře se nedá mluvit vůbec. Ano, občas dojde na švihnutí hákem a pěkný gejzír krve, ale těch momentů je zoufale málo. Zatímco po prvním filmu si člověk dvakrát rozmyslel, než řekně něco do zrcadla, tak tady po tom bych poslal candymanovat do koupelny šišlající batole. Velké zklamání. 15% ()
Původní film z 90. let mám celkem rád a v pubertě jsem u něj umíral hrůzou, takže jsem byl na sequel hodně zvědavý. Po stránce toho, jak organicky to navazuje na originál, mě to celkem příjemně překvapilo - naroubování děje nového Candymana na toho původního dává absolutně smysl (btw. zaujalo mě, že postavu Anne-Marie McCoy ztvárnila v obou filmech stejná herečka, Vanessa Williams, kterou jsem po těch 29 letech od natočení prvního filmu vůbec nepoznal, jak se v obličeji změnila; v sequelu rovněž zazní hlas Virginie Madsen z jedničky, což mi přišlo fajn a nevadilo mi to tam, a dokonce se tam v malé roli objeví i sám původní Candyman, Tony Todd). Nicméně moje opatrná očekávání (živená hlavně v úvodu filmu), zda by nový Candyman nemohl být náhodou taková pecka jako kdysi Uteč, zůstala bohužel nenaplněna - na to, že to má jen 1,5 hodiny, se mi to nějak nepříjemně táhlo, místy se mi tam téměř vkrádala nuda, strašidelné momenty jsou strašidelné přesně tím způsobem, který nemám rád (stísňující napínavé ticho, které je ukončeno hlasitým zvukem a nějakou akcí), a někdy cca. od 69. minuty se to zvrhne do něčeho, co už mi nedávalo smysl a co mě vůbec nebavilo, včetně příšerného rozuzlení. A taky mi přišlo, že soundtrack lehce vykrádá geniálního Glasse z jedničky, a bylo mi trochu líto, že z nového Candymana byl téměř kompletně vypuštěn motiv urban legends, který měl v původním filmu zásadní význam pro celý děj. Takže za mě spíš zklamání a nepochopení toho, s jakými pohnutkami ten film vlastně vzniknul. ()
Myslím si, že nebyť jednej veci, ktorá mi kazila dojem, tak "Candyman" by bol skutočne skvelý hororový film, aký som chcel už tento rok vidieť celkom dlho. Má to atmosféru, má to zaujímavé postavy a dokonca aj vizuálne vie byť film miestami celkom drsný. Je pravda, že scénka na záchodoch v škole mohla byť spracovaná kvalitnejšie a mohli sme reálne aj vidieť čo sa deje, no inak si myslím, že vizuálna stránka filmu je dobrá. Rovnako aj pri tých maľbách som mal miestami pocit, že tvorcovia dali do toho dobrú atmosféru. Problém, ktorý s filmom mám je trošku jeho politické zasadenie. Viem, že teraz je atmosféra v Amerike opäť silnejšia a pahreby sa rozdúchali, no je problém, keď celý film pôsobí trošku ako keby to chceli spracovať ako "BLM" propagandu. Ja som proti rasizmu a viem, že to majú afroameričania v mnohom náročné, no tento film sa tak neskutočne snaží zatlačiť na strunu, kde všetky obete filmu sú biele a černosi sú tí, ktorým bolo roky krivdené. A úprimne ma to iritovalo. Pretože keby to nepôsobilo celé tak čierno-bielo, tak by som to dokázal možno aj inak brať. No toto pokazilo celý tón. Čo však filmu vysoko prospelo sú všetky scénky, kde sa rozprávajú príbehy a sú podané pomocou vystrihnutých bábok, ktoré sú natieňované na stenu. Skvelý nápad. Hodnotenie: B ()
První Candyman pracoval s černošskou městskou mytologií a svého času se mi líbil. Tenhle film - přestože jeho původní nápad a napojení na ten původní je docela dobrý - je příliš poplatný době a líbivým trendům. Nakonec nefunguje ani jako horor, ani jako sociální drama (nebo co). Prostě jenom nefunguje. ()
Překvapivě smysluplné navázání na původní film z devadesátých let a akurátní aktualiazce pro dnešní dobu. Umí to být nepříjemné a znepokojivé, aniž by to explicitně ukazovalo násilí (což ostatně nedělal ani původní film). Zároveň to umí být krásné a estetické (film je hravě natočený tak, aby využíval různých odrazů zrcadel atp.), ačkoli se pojednává o ošklivých věcech. Lepší filmové řemeslo jsme letos na poli hororů asi neměli možnost vidět. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (5)
- Tony Todd si roli Candymana zahrál i v dřívějších filmech o Candymanovi (Candyman – 1992, Candyman 2: Sbohem masu – 1995, Candyman 3: Den smrti – 1999). Roli si zopakovala také Vanessa Estelle Williams. Tu si můžeme pamatovat jako postavu Anne-Marie McCoy, obyvatelku Cabrini-Green, jejíž dítě vzal v původním snímku Candyman. (SONY_)
- Kvůli pandemii koronaviru musela být premiéra filmu přesunuta. (SONY_)
- Do role Candymana (Tony Todd) byl zvažovaný i Lakeith Stanfield. (SONY_)
Reklama