Režie:
Ron HowardScénář:
Vanessa TaylorKamera:
Maryse AlbertiHrají:
Amy Adams, Glenn Close, Gabriel Basso, Haley Bennett, Freida Pinto, Owen Asztalos, Sunny Mabrey, Bo Hopkins, Lucy Capri, William Mark McCullough (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Student práv z Yalu se vrací do rodného města v Appalačském pohoří, vzpomíná na minulost svojí rodiny a přemýšlí o vlastní budoucnosti. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (153)
Ron Howard už dávno není jistotou, jakou kdysi byl. Jistý J.D. se ohlíží za příběhem své vlastní rodiny. Nelehkým, hodí se napsat. Ovšem kdo to má snadné, že? V každé rodině je nějaký kostlivec, nějaká traumata. Tvůrci se snaží, aby jeho vyprávění působilo komplexně, zůstalo však spíš poměrně prázdným rodinným dramatem. Pochopitelně s potokem slz. Má nás přesvědčit o tom, kterak je náročné vyrůstat v chudých poměrech s nespolehlivou matkou a z nich se pak prodrat do jiné společnosti. Funguje to jen napůl. Sice je výkon Amy Adams velmi dobrý, ale pořád je to ten otravný prototyp špatného rodiče. Učebnicový, stokrát ohraný. Navíc tvůrci pořád myslí na ždímání emocí. Kdykoliv se jim to totiž hodí, vytasí se se scénou, která nás má odrovnat. Jenže to by nemohl být za kamerou Howard, který vždy vše tak nějak hezky uhladí, aby to diváctvo zase příliš nebolelo. Pokud se pokoušeli o tzv. misery porn, tedy o dílo, v němž se hrdinům dějí za každou cenu pouze špatné věci, z čehož pak má divák leda tak pocity úmorné deprese, měli se inspirovat u tvůrců série Bludné kruhy s Markem Ruffalem. Tady žádná postava nebudí soucit a vlastně ani nějaký velký zájem. Naopak maskéři odvedli kus práce, Glenn Close je coby starostlivá babička výborná. ()
Nechápu, že má tento film taková nízká hodnocení! Drama se mě drželo od začátku do konce a brečela jsem prakticky v jednom kuse. Na film mě nalákal už soundtrack od Zimmera a obsazení hlavních rolí. Asi by filmu neuškodila kratší stopáž, ale nedá se říct, že by to bylo vysloveně zdlouhavé. Překvapilo mě, že je to natočené dle skutečné autobiografie, nikdy jsem o knížce neslyšela. Zjevně u nás nesklidila až takový úspěch, ale to se není čemu divit, když pozadí je vysloveně americké. Z filmu jsem fakt nadšená, dala bych mu nejradši 5*, ale to ze mě spíš mluví aktuální euforie, nechám to chvilku vsáknout. :) ()
║Rozpočet $-miliónov║ Ron Howard a jeho sonda do života spodnej vrstvy amerického sna. Howard jednoznačne ešte má čo ponúknuť, herecky sa má o koho oprieť. Amy Adams a Glenn Close ovládnu svoje postavy, ako človek by ich obišiel na ulici asi riadnym oblukom, fakt podarená rodinka, odkazujúca na reálne osoby. Ten mladý chalan sa môže aj zblázniť aby im ulahodil. Slušná porcia nehostinného rodinného dramatu. /90%/ ()
Veľká americká melodráma z čias American beauty, ľúbivá Albertiovej kamerou, Zimmerovými sláčikmi a perfektnými hereckými výkonmi (bezchybný, najmä ženský casting). Problémom filmu ale je, že aj napriek veľmi silnej téme nereže do hĺbky a teda dotkne sa vás iba v špecifických prípadoch (najmä, ak ste niečo podobné zažili na vlastnej koži). Je to škoda, pretože tieto ženy (vrátane Haley Bennet) by bez problémov utiahli aj oveľa väčší hardcore. ()
Chvílemi se mi ani nechtělo věřit, že tohle je natočené podle skutečné události. Ale myslím, že je to typ filmu, který dokáže dát naději dalším osobám vyrůstající v takových rodinách. Líbil se mi styl, jak je to natočené, vcelku hezky to utíká, i když je tam pár momentů, kdy jsem měla chuť něco přeskočit, protože mi to přišlo zbytečné, nudné nebo ukecané. Naštěstí těch momentů tam není moc. Film je silný hlavně herecky. Amy Adams a Glenn Close jsou dokonalé a ve vzduchu pro ně cítím nominace v nadcházející Awards Season a budou zasloužené. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (10)
- Obrovské brýle, které Glenn Close ve filmu nosí, jsou skutečné obroučky „Mamaw“. Rodina je Glenn Close zapůjčila během natáčení. (oli009)
- Amy Adams a Glenn Close mají dohromady 14 nominací na Oscara, které se jim však ani jednou nepodařilo proměnit ve výhru. (oli009)
Reklama