Poslední recenze (668)
The Last Voyage of the Demeter (2023)
Mohol to byť dobrodružný horror roku na úrovni prvého IT, ktorým sa film evidentne inšpiroval (vrátane analógovej príšery v podaní skvelého Javiera Boteta a nekorektného úmrtia dieťaťa). Navyše v exotickom a dusnom háve plavby na drevenom zrube s plachtami, ale vyšumelo to doprázdna vďaka lajdáckemu scenáru a žiaľ nie úplne dobrej, i keď snaživej réžii. K povinným kvótam vo filmoch sa vyjadrovať nejdem, ale teda na černošského kuchára a rumunky s brokovnicou si v predlohe nespomínam :D Škoda.
Oppenheimer (2023)
Osviežujúci mix brilantne napísaných dialógov, vzťahovej surovosti, obludného (a na počudovanie do posledného herca aj trefného a výborného) castingu a tradičných Nolanovských frkov, ktorým keď nešéfuje ZImmer, trošku strácajú onu opulentnosť. Na druhej strane, v záplave toho, čo do nás strieľa Hollywood poslednú dekádu samozrejme poctivý kinozážitok. IMAX až tak pri tejto komornej dráme nedáva zmysel a pozerať Oppenheimera doma na krpatom televízore, zobudíte sa zrejme ráno s čipsami na bruchu. Sadlo mi to viac ako som čakal, ale reči o horrorovom psychologickom opuse roku 2023 prehnané.
Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
Gunn je borec a je vidieť, že každým milimetrom svojho geekovského srdca rozumie komixom a zbožňuje svoje charaktery. Problém ale nastáva práve v tom "tarantinovskom" komplexe, keď je tvorca na vrchole svojich síl, honorárov a možností. A síce - GOTG3 sú citeľne nekonzistentne prekombinovaní. Obsahujú perfektné scény, špičkový origin (a tu sa ukazuje, že ak túto temnotu prenesie Gunn do DC, bude to paráda) a majú od čias Thanosa a Goblina konečne super zloducha (kredit Čukvudimu, parádne sa vytiahol a od tohto filmu zrejme nebude musieť chodiť na castingy), ale celé je to o niečo dlhšie než by sa patrilo a obsahuje to aj MARVELovskú vatu, ktorú neviem neviem, či tam nešróbovali nasilu (podľa overeného "dáme do traileru nejaký charakter na ktorý vás nateasujeme a bude vo filme minútu"). Inak veľká spokojnosť a najlepší marvel od čias... Ani vlastne neviem od akých, pretože ma na tie sračky už nebaví chodiť.