Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Advokát se ocitá před téměř neřešitelným úkolem: určit, jak odškodnit rodiny, které po útocích z 11. září 2001 utrpěly nevyčíslitelné ztráty. A dostane velkou lekci z empatie. (Netflix)

Recenze (46)

UhLee 

všechny recenze uživatele

(6/10). Datum 11. září si pamatují všichni lidé na světe. O této hrůzné události bylo natočeno nespočet dokumentů a filmů. I po tak dlouhé době toto téma v lidech pořád silně rezonuje. Nejsilnější na celé události je to, že každý jediný člověk má svůj příběh, který chce odvyprávět a je unikátní. Právě příběhy a osudy obětí a jejich pozůstalých byly hlavním pilířem stavby scénáře k tomuto filmu. Michael Keaton se hodí na tyhle byrokratické role a je v nich vždycky nanejvýš přesný. Stanley Tucci tady zase hraje zlomeného muže, který vzal spravedlnost do svých rukou a podařilo se mu získat si srdce lidí. Worth je krásným snímkem o ošklivém tématu, který dokáže diváka dostat hlavně díky výpovědi pozůstalých a jejich emocí. Jejich příběhy rvou vaše srdce na kusy a si uvědomujete křehkost lidského života. O této události bylo natočeno hrozně moc filmů, ale pořád se najde film, který dokáže prodat i ten svůj příběh a poselství. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Přesně to klasické americké téma, byť téma 11. září zasahuje svým důsledkem takřka do celého světa. Dvě hodiny tu ale sledujete Michaela Keatona, který je sice, coby právník, hodně dobrý, ale setkává se tu se situacemi, které jsou spíš amerického charakteru. A navíc se příběh tak strašně vleče, že jedinou vypovídající hodnotu má akorát pár dialogů, které Vám ukáží, že na 11. září se dá nahlížet i jinak, než jak na ně běžný nezúčastněný člověk nahlíží. O závěru nebudu snad ani mluvit. ()

Reklama

dan4815 

všechny recenze uživatele

Film jsem dlouho odkládal. Je zajímavé, že tématem 11. září žiji. Zaměřuji se speciálně na budovy WTC, jejich architekturu, jak budovy sloužily, hledám videa z budov a nasávám atmosféru. Také jsem se dopodrobna zajímal, co se dělo s věžemi po nárazu. Mezi další hlavní zájmy je celková psychologie jak města před a po útoku, tak samotné detailní zkoumání osudů a emocí (čtu si zprávy, poslouchám telefonní hovory lidí z hořících budov), také jsem se dlouhou dobu zajímal, co museli cítit pasažéři ve chvíli nárazu, a jak se cítili lidé, kteří zvolili skok před uhořením. Nikdy však jsem se nezajímal o pozůstalé, neboť to pro mě bylo docela nudné téma. Při prvním setkáním popisku tohoto filmu mé srdce zaplesalo, hned jsem věděl, že to musím vidět. Hodnocení mi bylo ukradené, a celý film jsem na něj nemyslel. Dílo poukazuje na filosofickou otázku - jakou cenu má lidský život? Sledujeme skvělého právníka, který dostane za úkol připravit odškodnění a to tak, aby to bylo ku prospěchu všech. Jeho počáteční pragmatismus, a skrze jeho doslovné vidění čísel ve všem, nebyl šťastný pro tuto práci. Můžeme sledovat, jak se na pohled cynický právník dostává do pozice, kde mu není vůbec dobře. Před studenty vysoké se mu to mluvilo, ale když došlo na lámání chleba, tak v osobním kontaktu s pozůstalými dost pohořel. Druhou postavou je jeho oponent, který již od začátku vidí problematiku zcela jinak. Zemřela mu žena během útoku, a uráželo ho vyčíslení jejího života. Je veliká škoda, že setkávání právníka s oponentem nebylo častější, nebylo plné hlubokých myšlenek. Celkově mi film přišel úvahově mělký, a přitom si oba hlavní herci jednoznačně sedli a věřím, že by byli schopni mluvit i bez scénáře. Postavy pozůstalých nejsou špatné, některé jsou čitelné a zapamatovatelné, ale i tento aspekt nikterak nevyniká, neboť znám mnohem zajímavější případy týkající se slunečného jedenáctého září léta páně 2001. Myslím si, že filmu škodí snaha se držet úzkého množství informací z toho kvanta, co vyrovnávání nabídlo. Co se týče klišé... ano, je to klišé, což filmu škodí, ale osobně mi to zase tak nevadilo. Co se týče technického aspektu, film byl dobře natočen, co se týče hudby, mohlo by ji tam být více. Herci? Dobří. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Michael Keaton jako právník, který za vládu vypočítává odškodnění obětem a pozůstalým po teroristických útocích z 11. září 2001, aby zabránil hromadným žalobám a proti němu stejně skvělý Stanley Tucci, který mu ty výpočty ničí lekcí z empatie. Americká kultura souzení se o odškodění a měřitelnosti všeho v penězích ve filmu, který je jen takový povídací, ale i díky přesvědčivým hereckým výkonům se na tenhle právnický film s trochou věrohodného dojetí a cynismu dobře kouká. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý film, u ktorého by som vyzdvihol najmä ten filozofický rozmer, vďaka ktorému je tento príbeh o to viac adresnejší a pozoruhodnejší. Filozofická otázka "Akú cenu má život?" sa tu nesie prakticky celým filmom, a hľadanie odpovede je viac než ťažké. Tejto advokátskej kancelárii, ktorá dostala za úlohu vyčísliť hodnotu životov, rozhodne nezávidím. Vytvoriť vzorec, ktorý určí kategórie a hranice odškodnenia, v takejto otázke, to pôsobí možno ako hyenizmus, ale na druhú stranu, lepšie ako keby pozostalí nedostali nič. Ale chápem, v tejto situácii sa zdá byť všetko bezcenné... Čo sa týka filmu, bolo to emocionálne vypäté, ale žiadna citová vydieračka. Takže podľa mňa vcelku vydarené a najmä pútavé. Herecké obsadenie výborné, dialógy kvalitné, príbeh silný, akurát miestami sa mi to zdalo až príliš zamotané v tej vetve o hasičovej rodine (jednej aj druhej). Ale beriem, že aj toto bolo treba k dramatizácii príbehu. Každopádne, zaslúžené 4*. Btw. To by bola zaujímavá filozofická úloha aj napr. na stredných alebo vysokých školách - Akú cenu má ľudský život? ()

Galerie (29)

Zajímavosti (1)

  • Ken Feinberg (Michael Keaton), fanoušek klasické hudby a opery, má v kanceláři zarámovaný plakát The Yale Symphony Orchestra – Mauceri, Janáček, Dvořák. (Anyk)

Reklama

Reklama