Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Advokát se ocitá před téměř neřešitelným úkolem: určit, jak odškodnit rodiny, které po útocích z 11. září 2001 utrpěly nevyčíslitelné ztráty. A dostane velkou lekci z empatie. (Netflix)

Recenze (46)

UhLee 

všechny recenze uživatele

(6/10). Datum 11. září si pamatují všichni lidé na světe. O této hrůzné události bylo natočeno nespočet dokumentů a filmů. I po tak dlouhé době toto téma v lidech pořád silně rezonuje. Nejsilnější na celé události je to, že každý jediný člověk má svůj příběh, který chce odvyprávět a je unikátní. Právě příběhy a osudy obětí a jejich pozůstalých byly hlavním pilířem stavby scénáře k tomuto filmu. Michael Keaton se hodí na tyhle byrokratické role a je v nich vždycky nanejvýš přesný. Stanley Tucci tady zase hraje zlomeného muže, který vzal spravedlnost do svých rukou a podařilo se mu získat si srdce lidí. Worth je krásným snímkem o ošklivém tématu, který dokáže diváka dostat hlavně díky výpovědi pozůstalých a jejich emocí. Jejich příběhy rvou vaše srdce na kusy a si uvědomujete křehkost lidského života. O této události bylo natočeno hrozně moc filmů, ale pořád se najde film, který dokáže prodat i ten svůj příběh a poselství. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Michael Keaton jako právník, který za vládu vypočítává odškodnění obětem a pozůstalým po teroristických útocích z 11. září 2001, aby zabránil hromadným žalobám a proti němu stejně skvělý Stanley Tucci, který mu ty výpočty ničí lekcí z empatie. Americká kultura souzení se o odškodění a měřitelnosti všeho v penězích ve filmu, který je jen takový povídací, ale i díky přesvědčivým hereckým výkonům se na tenhle právnický film s trochou věrohodného dojetí a cynismu dobře kouká. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Michael Keaton se díky filmům Tima Burtona Beetlejuice, Batman a Batman navždy stal velmi vyhledávaným hercem, v jeho kariéře ovšem přišla doba úpadku, kterou v podstatě zpečetil propadák Jack Frost. Do širší pozornosti ho až v roce 2014 vrátil snímek Birdman, následně se poté Keaton objevil i ve Spotlightu, Spider-Manovi: Homecoming, Chicagském tribunálu a již příští rok se vrátí do role Batmana v sólovce Flashe. Keaton ovšem kromě blockbusterů (jako byl nedávný The Protégé) nadále ztvárňuje i vážnější a civilnější role. Právě jako v případě snímku Worth/Jaká je cena života.   Hlavní myšlenka filmu je v podstatě o ceně lidského života. Kenneth Feinberg měl po 11. září hodně práce, kdy musel přijít s odškodněním pro rodiny, které ten tragický den přišli o hodně. Film Sary Colangelo rozhodně není špatný. Keaton ve filmu podává další silný výkon, v menší roli též stojí za zmínku Stanley Tucci, herecká chemie mezi Keatonem a Tuccim je naprosto skvělá. Film má rozhodně zajímavou zápletku a Colangelo se ukáže jako velmi slušná režisérka, která sem tam dokáže přijít se zajímavým tvůrčím nápadem. Jaká je cena života je rozhodně zajímavý film, bohužel ovšem vše není tak dokonalé.   Jaká je cena života toho chce ve finále říct hrozně moc a nedbá kvůli tomu pozornost na podstatné věci jako jsou například nějaké funkční emoce. Jaká je cena života dojme maximálně v momentě, kdy si divák připomene, že jde o film dle skutečných událostí a ne kvůli tomu, že by film samotný dokázal ty emoce skutečně prodat. Samotná látka určitě měla potenciál, na papíře to zní jako citlivý lidský příběh s potenciálem na nějaké ty filmové ocenění a skutečně má ten film dost dobrých aspektů. Jenže ty samotné ve finále nestačí.   Z filmu by se mohlo snadno vyvodit, že samotný scénář Maxe Borensteina chvílemi vlastně sám neví o čem chce vyprávět. Jestli chce být čistě filmem o Feinbergovi či pouze o tom, že lidé po 11. září trpí. V jistých momentech to zase působí tím dojmem, že si film sám není jistý jak chce vyobrazit Feinberga. V jistých momentech může Feinberg působit jako empatický člověk, v jistých momentech zase přesně naopak. Jaká je cena života je přesně ten typ filmu, kde se tvůrci očividně snaží celé téma nezpracovat dvakrát kontroverzně a jít pořádně pod kůži. Jde přesně o ten typ filmu, kde diváka může zamrzet, že radši nevznikl dokument, který by realizoval Michael Moore nebo podobně šikovný dokumentarista, který by se toho skutečně nebál a tohle téma by se snažil prozkoumat hlouběji a upřímněji.   Dobří herci, schopná režisérka a silné téma, které není zpracované tím nejideálnějším způsobem. Jaká je cena života dokáže alespoň nabídnout zajímavé prozkoumání amerického justičního systému, jinak se ovšem očividně snaží být nekontroverzní a bezpečná, což je zrovna u tohohle tématu více než škoda. Přesto je to ovšem neurážející podívaná, které své řemeslné kvality rozhodně má. V součtu ovšem bude z Jaká je cena života v této podobě oscarové želízko vážně těžko....... ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

není to sice klasické právnicko-soudní procedurální drama,ale nemá k nim zas tak daleko a já mám tenhle druh filmů rád a i v tomhle případě sem se dobře bavil (pokud se to slovo dá použít u něčeho podobného) celou dobu.Worth krom dobrých herců (Keaton je prostě borec) přichází se zajímavou a za mě těžkou otázkou jaká je cena lidského života.Samozřejmě je tu možnost brát vše dle současné pozice a platu,ale co ty neměřitelné ukazatele?Samozřejmě odpověď se tu nedozvíme,nicméně bylo zajímavé sledovat s čím vším se tým okolo fondu musel potýkat.A to i přesto,že americká nátura soudit se s kýmkoliv pro cokoliv je nám tady až na výjimky cizí...80% ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Jaká je cena života se zabývá velice silným a výrazným tématem, které šlo zpracovat mnoha způsoby, tvůrci této podívané si ale vybrali snad tu nejnudnější a nejnezajímavější cestu, jak jí potenciálnímu filmovému publiku podat, a to vyloženě nezáživně a hlavně opravdu chladně a odtažitě, což je ale snad až neuvěřitelné, že se jim to vůbec i podařilo, jelikož nabízená látka je k tomu prakticky předurčena. Z této události měli prostě vytřískat tolik emocí, že by jednomu kapesníky nestačily, leč ani zdaleka tomu tak není a divák je zde tudíž prakticky jen svědkem dvouhodinového sledu zcela nefunkčních dramatických scén a nedynamicky poskládaných faktů, které toho řekli moc ale zároveň i nic, jinými slovy, divák ze všech těch dialogů sice pochopí zásadní okolnosti a body řešení dané situace, ale jen velmi povrchově, bez hloubky a bez nebezpečí, že by se v tom mohl tvůrcům někdo rejpat. Pokusy o vložené minipříběhy několika pozůstalých by pak jako jisté oživení mohlo na první pohled vypadat dobře, ale i veškeré ony jejich výpovědi nepůsobí úplně přesvědčivě a především ty scény tam vypadají jakoby násilně našroubované a tudíž také zcela bez tíženého efektu. Celému filmu, přestože tam hra o čas hraje ústřední roli, pak chybí jakákoliv gradace, a to především v závěru, a důsledkem toho i pointa není nikterak uspokojivá, respektive lépe vystihující by bylo konstatovat, že ona pointa působí jako výstřel do prázdna slepými náboji. Co se jinak obsazení týče, zúčastnění herci si své odehráli, ale hitparáda to není, a to i díky nevýrazným postavám, kterých bylo hodně, ale žádná z nich není nějak vyloženě zajímavá. Pro američany je 11. září zkrátka očividně stále citlivé téma, ovšem tímto způsobem se s tím jen tak nevyrovnají, jelikož stále kolem něj jen tak lehce našlapují, místo toho aby do toho už konečně nějaký filmař pořádně šlápl. Tak třeba příště. Toto drama ale zkrátka i přes ústřední silné téma není příliš funkčním a působivým filmovým zážitkem, nemá emoce, nemá koule, a tak nemá co nabídnout. ()

Galerie (29)

Zajímavosti (1)

  • Ken Feinberg (Michael Keaton), fanoušek klasické hudby a opery, má v kanceláři zarámovaný plakát The Yale Symphony Orchestra – Mauceri, Janáček, Dvořák. (Anyk)

Reklama

Reklama