Reklama

Reklama

Dan OBannon - spoluautor filmu Vetřelec, Total Recall a Životní síla ve svém režijním debutu ještě stupňuje míru hrůzy a přináší "stylově natočený... morbidní film" (Roger Ebert, Chicago Sun-Times)! Clu Gulager (Tapeheads), James Karen (Mulholland Drive), Don Calfa (Necronomicon) a Thom Mathews (Peacemaker) se představují v hlavních rolích filmu, který je plný strašidelných scén, úchvatných vizuálních efektů a stále narůstajícího napětí! Zaměstnanci skladu s lékařským materiálem nešťastnou náhodou oživili mrtvolu. Jejich pokusy ji znovu "zabít" končí neúspěchem. Mrtvola žije i po rozřezání na kousky a její chuť na "živé mozky" jenom roste. Nakonec se jim podaří hýbající se části těla spálit, ale popel se rozptýlí po blízkém hřbitově a z hrobů jako na povel vylézají další masožraví zombie! (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (279)

Martin741 

všechny recenze uživatele

V zasade sa nebranim tomu, ak Peter Jackson /Vesmirni Kanibalove, Braindead ....../ vhodne spoji komediu s hororom. Ale u ostatnych reziserov som uz podstatne kritickejsi spajaniu ohna a vody /horor + komedia/. Prekvapivo, reziserovi O´Bannonovi to fakt ide, film ma slusny pribeh, kvalitne rozhovory a kostymy a masky zombikov potesia. 78 % ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Príjemný výlet do časov osemdesiatok. Aj zábava bola, miestami síce trochu trápne, no vždy sa to podarilo obrátiť na funkčný humor - "Mozgy, mozgy.... chcem mozgy....." Dejová linka je plná všakovakých divných a srandovných postavičiek, ako napríklad dvoch imbecilov, alebo tu bolo niečo, čo vyzeralo ako prsnatá bezpohlavná bábika (ženská čo chodila stále nahá). Ako predkrm k niečomu väčšiemu postačuje. Priemer. 60/100 ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Vlivem masivního boomu videotrhu, jenž vyžadoval konstantní přísun nových titulů, představují osmdesátá léta minulého století zlatou éru zombie filmů. Kvantita sice s sebou málokdy nesla vyloženě kvalitu, nicméně potřeba odlišit se od konkurence dávala ambicióznějším tvůrcům příležitost přijít s něčím originálním. Otec moderního pojetí zombií George A. Romero tak v roce 1985 přinesl další kapitolu do své sociologicko-psychologické dekonstrukce západní společnosti ve Dni mrtvých (Day of the Dead). Ačkoli měl film nakročeno stát se ve své kategorii divácky nejúspěšnějším snímkem roku, nakonec nihilistickou vizi světa pohlceného zombie apokalypsou porazil v souboji o diváky karnevalově rozjívený Návrat oživlých mrtvol. Ten měl původně vzniknout jako vážné zombie drama podle scénáře Romerova spoluscenáristy Johna Russoa. Kvůli soudním tahanicím o značku „oživlých mrtvol“ musel Russo z projektu odstoupil a příběh dostal k přepracování Dan O'Bannon, jenž se proslavil scénářem k ikonickému Vetřeleci (Alien, 1979) a téma oživlých mrtvol již nápaditě pojal v Mrtví a pohřbení (Dead & Buried, 1981). O'Bannon, který Návratem oživlých mrtvol současně debutoval jako režisér, si byl vědomý, jak moc soudobá zombie produkce vychází z Romera. Proto vytvořil film, který jednak otevřeně přiznává zásluhy Romerova revolučního a obrazoboreckého debutu Noc oživlých mrtvol (Night of the Living Dead, 1968) a zároveň kráčí zcela vlastní cestou. Novátorskou kombinací mistrovských masek a efektů, třeskutého situačního humoru i campové nadsázky položil základ stylu gore komedií označovaných jako splatstick, jenž posléze k dokonalosti dovedl Peter Jackson extrémně šťavnatými snímky Bad Taste - Vesmírní kanibalové (Bad Taste, 1987) a Braindead - Živí mrtví (Braindead, 1992). Z dnešního pohledu představuje O'Bannonův film esenciální provinilou rozkoš v 80’s stylu s topornými hereckými výkony, nejistým režijním vedením a ikonickými dobovými prvky, jako jsou punkeři, nabubřelý machismus, směšná móda s póly extravagantní nekonformity a komické usedlosti. Ačkoli vyprávění cíleně podvrací dosavadní kánon zombie filmů, paradoxně se snímek stal kultem a zásadně obohatil pokladnici ikonických prvků žánru. Zdejší hladové oživlé mrtvoly mají pramálo společného s klasickými žánrovými somnambuly, což scénář využívá k řadě vypjatých i bláznivě parodických situací. Úspěch filmu zavdal k realizaci celkem čtyř pokračování a k brakové slávě katapultoval Linneu Quigleyovou, která zde prokázala kvality, jež ji posléze zajistily korunku hororové scream-queen. (text byl původně psaný pro katalog LFŠ) ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Mozeeek! Tak tomuto ja vravím to pravé oživenie žánru. Perfektná, na nič sa nehrajúca jazda s pár podarenými vtipíkmi. Horroroví sú akurát zombíci, inak je to len šialené crazy napätie, ktoré nikoho nešetrí. Obzvlášť živých nie. Ale treba mať na to náladu. Hlavne nie náladu báť sa. A ak sa dá, nepozerať s trapným uvrešťaným českým dabingom :). 75%. ()

Richie666 

všechny recenze uživatele

Tento film je nelehké hodnotit, hrozně totiž záleží na tom, z jaké strany jej uchopíte. Nutno říct, že horor to není ani náhodou, protože scén s napjatější atmosférou, která by se tomuto žánru alespoň přibližovala, je pramálo, a ke komedii, u které byste se nasmáli, to má taky hodně daleko. Kompulzivně inteligentní zombie toužící po šťavnatých mozcích však spolu s jednoduchým, ale důvtipně promyšleným scénářem, zaujmou divákovu pozornost natolik, aniž byste se na vteřinu nudili. Plus přitom zcela jistě představuje kratší stopáž. Je to sebeparodické, morbidní a béčkově provedené, ale hlavně hodně zábavné a nápadité. Super oživlá půlka psa. Na tu dobu film překvapuje také vyholeným přirozením zúčastněné punk-slečny. Z už tak dobrého (avšak chvílemi až příliš nadsazeného) hudebního doprovdu vyčnívá jeden opravdu výborný motiv. S koncem se scénárista rozhodl nepárat a udělal dobře. Celkově se jedná o skvělou zábavu. ()

Galerie (204)

Zajímavosti (26)

  • Suicide (Mark Venturini) řídí dvoudveřový kabriolet Eldorado z roku 1960. (Zdroj: imcdb.org) (Tygrys)
  • Ve scéně kde Ernie (Don Calfa) dává Spiderovi (Miguel A. Núñez Jr.) facku, aby se uklidnil, je v levém dolním rohu obrazovky vidět skrčený loutkář který ovládá přeseknutou zombii přivázanou ke stolu. (POciSEM)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno