Reklama

Reklama

Nick Bannister (Hugh Jackman), pomáhá svým klientům odemknout ztracené vzpomínky a vést je napříč temně svůdným světem minulosti. Jeho život se však navždy změní poté, co přijme novou klientku jménem Mae (Rebecca Ferguson). Z běžné práce se rázem stává nebezpečná posedlost a Bannister během hledání pravdy o zmizení Mae odhaluje šílené věci, přičemž musí čelit otázce: Kam až je člověk ochoten zajít kvůli těm, které miluje? (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (249)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Chytrá noir-detektivka o vzpomínkách, zasazená do (budoucího) potopeného Miami lehce trpí svou rozmělněností. Lisa Joy ví co chce říct, ale není tak dobrá vypravěčka jako její manžel a švára. Taky trochu víc opisuje. Příběhu by víc slušel temný, špinavý vizuál. Vypulírované postapokalyptické Miami je moc krásně na to, aby podpořilo Jackmanovu depresi. Pomohla by větší krvavost, Rko je pro dobrý noir prostě povinost, tohle je příliš čisté. Přesto dávám palec nahoru a mrzí mě, že snímek v kinech propadl. Lisa si další šanci rohzhodně zaslouží. P.S: Rebecca Ferguson se pro role osudových femme fatale prostě narodila. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Nakonec to nebylo tak špatné. Lisa Joy se po Westworldu vrhla na film a udělala to tak nějak po svém. Taky si to s vámi hraje a vy nevíte, co je vzpomínka a co realita. Celé je to zasazené do futuristického světa, který je částečně zatopený a neustále se v něm zvedá hladina moře. To si na lidech vybralo svou daň. Ti, co nemají peníze žijí v chudobě a jediným únikem od kruté reality jsou pro ně buď drogy nebo tato unikátní technologie na znovuprožívání vzpomínek. Hugh Jackman tu hraje člověka, který se touto extrakcí vzpomínek živí. Vše se změní. když mu dveřmi projde okouzlující Rebecca Ferguson a řekne, že nemůže najít klíče. Časem se do sebe zamilují a vše je jako v pohádce. Jenže poté ona záhadná žena zmizí a Nick propadne depresi. Nemůže přijít na to, proč ho opustila. Následně se prostřednictvím vzpomínek dozvídáme minulost postav a proč učinily určitá rozhodnutí. Tato detektivní linka se mi celkem líbila a zaujala mě. Film i ke konci celkem hezky graduje. Možná bych mu jen vytknul zbytečně velkou stopáž a pomalé tempo. Na lovestory to má i docela slušnou akci. Ale ne každému ten závěr může sednout... "Soustřeď se na můj hlas." ()

Reklama

slord 

všechny recenze uživatele

Zaujímavé sci-fi, ktoré si berie prvky z iných filmov, ale zároveň dokáže stáť aj na vlastných nohách. Zo začiatku to má síce pomalý rozjazd, ale niekde v polovici sa to rozbehne a pozerá sa na to veľmi dobre. Škoda, že sme neprebádali trošku viac z toho sveta a niektoré udalosti tam boli len načrtnuté, akcia nie je žiadna sláva, ale keďže to nie je film o akcii, tak to vôbec nevadí (aj tak sú tam asi len dve také scény). Nový Počiatok sa nekoná, ale napriek tomu je to viac než pozerateľné a stojí to za pozornosť. 7/10 ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Kupodivu i přes místní hodnocení fakt pěkný postnoir thriller se sci-fi prvky, který funguje a pěkně i graduje. Dobrá práce s kamerou i výborně vybrané herecké duo. Nicméně pokud máte rádi rychlejší tempo u filmů, sáhněte po něčem jiném, neb Reminiscence je pomalá jako důchodce na koloběžce. Ovšem mě pomalé tempo nevadí, naopak líbí se mi, když v něm tvůrci umí pracovat s postavami a atmosférou. 80% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Seriál Westworld zaznamenal solidní úspěch a velkou zásluhu na tom nepochybně má Lisa Joy, která je společně se svým manželem Jonathanem Nolanem tvůrcem seriálu. Seriáloví tvůrci při úspěchu svých seriálů někdy dostávají příležitost natočit celovečerní film a přesně to se stalo s Joy. Svůj celovečerní debut Reminiscence si sama napsala a natočila neo-noirovou sci-fi s Hughem Jackmanem a Rebeccou Ferguson v hlavní roli. Stojí ovšem filmový debut Joy za to a máme před sebou nového nadějného filmového tvůrce?   Někde v tom je schovaný dobrý film. Zajímavý svět se zajímavým konceptem stroje, který lidí vrací do jejich oblíbených vzpomínek. V samotném počátku Reminiscence působí tak trochu jako Total Recall Paula Verhoevena, přičemž se ovšem časem projeví, že má blíže spíše k Blade Runnerovi Ridleyho Scotta či Čínské čtvrti Romana Polanskiho. V průběhu filmu se občas objeví myšlenka o tom, že by se člověk neměl vrtat v minulosti a věci prostě přejít a jít dál. Je jen škoda, že tahle myšlenka ve finále vlastně žádný význam nemá a finále jí vyloženě zašlapává botou. Časem se vlastně definitivně ukáže, že v tom filmu toho funguje velmi málo. Hugh Jackman a Rebecca Ferguson se mohou snažit sebevíc, ani oni ovšem moc věcí spasit nedokážou. A i když oba hrají dobře, především jejich stěžejní chemie nefunguje, protože je nevěrohodná.   Od stěžejního bodu jejich setkání je jasně patrné, že má Jackman hrát muže, který je od pohledu svůdnou ženou posedlý. A i když je Jackman dobrý herec, ani jemu a ani Ferguson se to klíčové zamilování prodat nedokáže. Jackman i Ferguson přitom mezi sebou měli fungující chemii v Největším showmanovi, zde je ovšem problém právě v tom, že má být Ferguson femme fatale (problém není v tom, že by na to neměla) a Jackman má být mužem, kterému se při setkání s jeho osudovou láskou ´´ zastaví svět ´´ . Jejich vztah je navíc klíčový v rámci celé zápletky a proto je tak důležité, aby ten vztah působil věrohodně a skutečně osudově. No.....   Po pár minutách se ovšem definitivně ukáže o čem Reminiscence vlastně je. Rozjede se v podstatě detektivní zápletka, kdy do sebe pomalu vše začne zapadat a pak pochopitelně dorazí klíčové vyvrcholení, které má dodat divákovi blažený pocit, že to čekání za to stálo. Přitom občas dojde na akci, která kdovíjak nesedne k tónu celého filmu (především první akční sekvence působí jako přesně ten moment, který vzniká při dotáčkách z obav hlavounů, že je tam málo akčních scén) a pak dojde k tomu finálnímu rozuzlení záhady, které je působí skutečně hloupě. Reminiscence v závěru chce, aby do sebe vše opravdu zapadlo, ve finále ovšem v jistých momentech podtrhuje nohy sama sobě. Působí to jako přesně ten film, který mohl při pitchingu znít opravdu chytře, realita je ovšem někde jinde. A to zasazení do zatopeného Miami je v podstatě nevyužité a zbytečné.   Ten film přitom není vyloženě špatný. Očividně stál hodně peněz, protože to je na filmu vidět. Vizuální efekty jsou povedené, výprava je celkem nápaditá. Kamera Paula Camerona je poté vyloženě krásná a je to snad jediný důvod, proč se film vyplatí na velkém plátně vidět. Klidně bych se několikrát za sebou podíval na krátký sestřih nádherných záběrů, přičemž by mi ani nevadilo, že nejsem v kontextu děje. V momentech, kdy jsem nad celým nezvládnutým vyprávěním a dalším rádoby šokujícím odhalením kroutil hlavou mi stačil jeden hezký záběr a byl jsem o něco klidnější. Je jen škoda, že vizuální stránka je o poznání povedenější než obsahová.   Na Reminiscenci je právě smutné to, že to není tak špatný film, aby se při něm šlo bavit tím, jak je špatný. Má totiž pozitivní aspekty, které jsou jen bohužel zadupané těmi negativními, kterých je víc. Film se celou dobu bere vážně, přitom v několika momentech je jednoduše absurdní. Jde o film, který za pochodu připomíná různé filmy a jen v divákovi vyvolává smutek z toho, že radši nestrávil čas právě u nich. Reminiscence je přitom očividně ambiciózní, především právě snaha mít neo-noir sci-fi thriller, který občas skočí do vyložené romantiky a občas do sci-fi akčního filmu ovšem filmu tolik podráží nohy. V jistých momentech to prostě vypadá, že Reminiscence vlastně neví, jakým filmem chce být. Ten film má momenty, které jsou chytré a dojemné, je jich ale strašně málo. Samotný závěr chce dojmout, vyvolává ovšem otázky a také zcela podráží tu dobrou, zajímavou a nevyužitou myšlenku z počátku filmu.   Reminiscence je ve finále opravdu nemilou ukázkou toho, že se na Westworld navázat nedokázalo. Hrál snad u Westworldu důležitější roli právě Jonathan Nolan? Nebo je Reminiscence případ filmu, který vzalo studio a zničilo původní vizi tvůrce? (v pár momentech mě právě tohle napadlo, především v momentech, kdy Jackman za pochodu skrze voice over něco vysvětluje). Skutečně těžko říct. Mrzí mě to nejen kvůli solidnímu castingu (kromě Jackamana a Ferguson stojí za zmínku především Thandiwe Newton), ale i proto, že Lisa Joy svým celovečerním debutem prostě zklamala. A vlastně bych celkem rád věděl, co by ze stejného světa a námětu vytěžil její švagr Christopher Nolan...... () (méně) (více)

Galerie (23)

Zajímavosti (11)

  • Natáčení započalo 21. října 2019 v New Orleans ve státě Louisiana, posléze se přesunulo do Miami na Floridu, kde se příběh odehrává. (fiLLthe3DD)
  • Snímek během zahajovacího víkendu utržil v pokladnách severoamerických kin 1 milion a 950 tisíc dolarů – jedná se tak o dosud nejhorší zahájení filmu, který byl uveden ve více než 3 000 kinech. (fiLLthe3DD)
  • Aby vytvorili potápajúce sa Miami, tvorcovia špeciálnych efektov vybudovali skoro 300m priehradu okolo časti opusteného zábavného parku, v ktorom sa nakrúcalo. Zaliali ju po prepočte na litre presne 1892705 l vody, zafarbenej tak, aby pripomínala oceán. (Dajman)

Související novinky

Studio Warner Bros. přišlo s obří novinou

Studio Warner Bros. přišlo s obří novinou

03.12.2020

Poté, co před třemi týdny studio Warner Bros. oznámilo plány pro uvedení snímku Wonder Woman 1984 souběžně v kinech i na streamovací službě, a také po nedávných spekulacích, že podobný osud by mohl… (více)

Tvůrci Westworldu plánují Fallout

Tvůrci Westworldu plánují Fallout

03.07.2020

Jonathan Nolan a Lisa Joy sice ještě neuzavřeli svoji sci-fi sérii Westworld na HBO, už si však stihli vybrat svůj příští projekt. A nebude jím nic menšího než adaptace slavné herní série Fallout pro… (více)

Reklama

Reklama