Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve starém pavlačovém domě jsou léta sousedy Novákovi a Bartáčkovi. Novákovi se rádi vytahují před ostatními nájemníky a nevynechají jedinou příležitost, jak si vystřelit z Bartáčkových. Starý činžák jim k jejich záludnostem poskytuje příležitostí víc než dost. Oba páry si před sebou neustále na něco hrají. Nováková tvrdí, že jde do kosmetického salónu, ale ve skutečnosti se jde ucházet o práci uklízečky. Bartáček se zase vydává za ředitele podniku, ale ve skutečnosti je v něm pouze skladníkem. Jejich vzájemné naschvály nakonec přerostou v otevřený boj. Pokus o příměří, vyhlášený poté, co je jejich starý dům zbourán a obě rodiny dostanou byt v paneláku, má jen krátkého trvání. Manželským dvojicím jsou přiděleny byty vedle sebe. A letitý kolotoč zlomyslností se rozjíždí nanovo. (TV Nova)

(více)

Recenze (328)

honajz 

všechny recenze uživatele

Ty sociálně-kritické filmy Schulhoffovi až na asi dvě výjimky (Dědeček, Miláček a když přimhouřím oči, tak snad i Šéf) nijak moc nešly. Ne že by ten film nebyl zábavný, ale je to jen díky hercům, kteří si role užívali. Jinak mírně přehnaně exponovaná sousedská žárlivost je jako téma nosná, ale chtělo by to třeba větší koule a jít až do destruktivních konců, ne se pořád smířlivě držet zpátky a konec udělat jako nekonec, protože nevím, co s tím (absolutně jsem nepochopil, když je chtěli ti mladí usmířit, proč se fakt nevzali a proč v rozhodující chvíli zmizeli?) Přidanou hodnotou tohoto filmu je stará Praha, když to ještě byla stará Praha, a ne soubor nesourodých moderních developreských projektů. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Co dodat. Snad jen to, že to bylo dokonale zahrané, adekvátně zrežírované Petrem Schulhoffem a mělo to crazy nápady a s lehkostí podávané gagy, které jako by jeden na druhý navazovaly a vytvářely originálně vypointované scény. Pro vyšší hodnocení je film málo současný, schází i pevnější dějová kompaktnost a časté reprízování film činí ohraným. Jinak nemám k této klasice výhrady. 60% ()

Reklama

easaque 

všechny recenze uživatele

nostalgické +3* Starší a okoukaná, ale stále zábavná komedie s tehdejším hereckým výkvětem o českém maloměšťáctví. Docela by mě zajímalo, jak může působit na mladou generaci, jestli tehdejší normalizační problémy dokážou pochopit. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 2 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 3 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 3 (3*MAX) ] ()

klúčik 

všechny recenze uživatele

Ja si pamätám pána Schulhoffa ako režiséra výborných českých kriminálok zo 60tych rokov. On presedlal aj na komédie a táto patrí k tomu najlepšiemu čo natočil. Je samozrejmé, že to hlavne sadlo hercom, ktorých si vybral. A mal stopercentný čuch na výber hercov. Herci hrajú s chuťou a je to vidieť. 85%. ()

anais 

všechny recenze uživatele

Naprosté plýtvání skvělým hereckým materiálem. Název může svádět k mylnému očekávání podobného dílka jako bylo Lipského Čtyři vraždy stačí, drahoušku z roku 1970... Ale to je pouhá podobnost názvu. Schulhoffův film je sled nesmyslných naschválů, které si dělají dvě sousedící rodiny. Téměř 100 minut sledovat jak se Kopecký, Zázvorková a Janžurová ztrapňují v blízkosti blekotavého Luďka Soboty, ve filmu, který měl očividně být blízký typicky české, škodolibé, nepřející rodině. Děkuji, nchci. Je to tak trochu předzvěst Troškových hoštických komedií, ve kterých se humor skladá z všelikého křičení a lidské nepřejícnosti. Jenže Troška tehdy natočil dobrý film (mám na mysli samozřejmě pouze Slunce, seno, jahody), což se Petru Schulhoffovi nepodařilo. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (28)

  • Plno vtipných scén vzniklo hereckou improvizací, např. americká pračka a hlášky okolo ní. Luděk Sobota (René Novák) přijetí role dokonce podmínil právě tím, že bude při natáčení moct improvizovat. (kapsomut)

Reklama

Reklama