Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (732)
Od "Volného pádu" nejlepší Schumacherův film. Jeden z nejkvalitnějších filmů Nicolase Cage. Hloubková sonda do neuvěřitelně nechutného a bohužel velmi reálného světa plného hnusu. Při pomyšlení, že něco byť jen podobného může existovat se mi dělá na zvracení. Bezpochyby jde o jeden z nejmrazivějších a nejpůsobivějších thrillerů, nejen 90.let. ()
Zcela určitě jeden z nejlepších hodně temných thrillerů, které vznikaly vlastně jen v Devadesátkách. Mlčení jehňátek nebo Sedm, ale dalších bych z hlavy asi nevysypal. Když jsem tohle poprvé viděl zhruba v 18 letech dostavilo se zpočátku menší zklamání, protože zaprvé jsem si tuto temnotu nedokázal tehdy adekvátně vychutnat a zadruhé vidět Cage po dokonalé akční trojici ve filmu, kde se téměř nestřílí pro mě znamenalo pomalu hereckou zradu. Dneska vidím věci samozřejmě zcela jinak. Výborný thriller, ve kterém se hlavní hrdina, který vyšetřuje možnou vraždu propadá podsvětím stále hloub, aby případ vyřešil. Že se to neobejde bez obětí, jak fyzických tak duševních je divákovi jasné. Miluju scénu s Dinem, Machinou a naším detektivem, když se poprvé setkávají a náš hrdina je prozrazen. Podobné filmy dneska již nevznikají, ale ukazují nám minimálně to, že Devadesátky byly prostě výjimečné. PS: Dino Velvet by mohl mít i vlastní film. 85% ()
Tak temný ten film ozaj je, morálne vyhrotený tiež. Špinu biznisu, do ktorého sa postupne ponára hlavný hrdina aj proces, v ktorom aj jeho to svinstvo zvnútra rozleptáva ukazuje dosť sugestívne. Ale rovnako sa nemôžem zbaviť dojmu, že pôvodne zamýšľaný Fincher by z toho vytiahol oveľa viac. Vynikajúci nápad, ale podľa mňa nešťastne natočené. Z odstupom rokov si pamätám len skutočne málo. ()
"Ďábel tě má ve spárech".. i po několikátém zhlédnutí stále vynikající a velmi intenzivní zážitek o rozplétání jednoho hardcore osmimilimetrového snímku. Tenhle miliardář totiž nebyl žádný filmový amatér, všichni zúčastnění nejprve doufají, že tahle zvrácená podívaná je jen dobře zvládnutý podvrh, protože nebožtík byl nejen vzorný manžel a otec, ale i zosobněním konzervativního gentlemana. Detektivní rutina Nicolase Cage začíná v centrálním archivu pohřešovaných, končí však krutou pravdou, která pohltí i samotného detektiva. Nevím, jak to mají ostatní, ale osobně vnímám Joela Schumachera jako rozdvojenou osobnost - ta první je Joel Schumacher, kterého mám nesmírně rád (Volný pád, 8mm, Telefonní budka), a ta druhá je Joel Schumacher, kterého obcházím s rozpaky (Batman a Robin, Česká spojka, 23). Tady předkládá formu a obsah ve velmi sympatické harmonii, nedochází mu dech a logicky rozdané karty logicky dotahuje do konce. Samozřejmě dnes už nějaké chybky a chyby vidím (viděno snad osmkrát), ale nejvíc skutečně oceňuji, že se scénárista A. K. Walker nemusí uchýlit k nějakým laciným zvratům a veletočům. Cage, Phoenix, Gandolfini, Keener, Stormare.. všichni velmi přesní. ()
Vynikající krimi s Cagem v roli soukromého očka, které se při ověřování pravosti, resp.z jeho počátečního pohledu spíše potvrzování nepravosti, kleintem nalezeného snuff filmu dostane až do letální hloubky chodu odporného byznysu s pornem počínaje, snuffem konče. Krom vyslvování "miluju Tě" své ženě je Cage naprosto stravitelnej, skvěle mu sekunduje Phoenix v roli pornoveksláka i Stormare jako boss tvorby a distribuce toho shitu. Schumacher nevsadil na krvavost, ona totiž na vytvoření hutné, tíživé a nepříjemné atmosféry úplně stačí tématika sama o sobě, a když už má jít do drsnějšího vizuálu, vypomáhá si jen stravitelnými, případně nepřímými záběry. Parádní filmek, osobně ale o chloupek více preferuji Diplomovou práci. Doporučuju! ()
Galerie (33)
Zajímavosti (24)
- Nicolas Cage (Tom Welles) používa vo filme mobilný telefón Motorola StarTAC. (Raccoon.city)
- V izbe S&M zabijaka zvaného Mašina (Chris Bauer) visí viacero plagátov kapely Danzig. (BlackTom)
- Ve filmu lze spatřit sošku Oscara, kterou dostal Nicolas Cage (Tom) za film Opustit Las Vegas (1995). Stojí na stole Eddieho Poolea (James Gandolfini), ověšená černými gumičkami do vlasů. (don corleone)
Reklama