Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (732)
Zajímavý snímek od Joela Schumachera v hlavní roli s Nicolasem Cagem. Vypráví o soukromém detektivovi, kterého vyšetřování vraždy dostane na dost pochybná místa. Dostane se totiž mezi dealery a výrobce nelegálního porna. Je to totiž jeho jediná stopa k vyřešení vraždy. Nakonec se vše trochu zkomplikuje. Zajímavou roli tu mají a Joaquin Phoenix a Peter Stormare. Konec je dost drsný. Tohle prostředí je docela stoka... "Chce to Mašinu." ()
Ukázkový příklad, jak lze vytvořit mrazivý a až děsivě nepříjemný film, aniž by se muselo použít primárně nechutných záběrů. I přes poněkud odvážně použité záběry slunného Miami má film neuvěřitelně špinavý, vlhký, až páchnoucí look, který spolu s psychologií hlavní postavy utváří dokonalý atmosferický celek. Mimo hlavního Cagea je radost sledovat i vedlejší postavy (Phoenix, Stormare). ()
Temný a relativně drsný (v rámci hollywoodské produkce) snímek ukazující temné stoky velkoměst, duševně choré perverzáky, vrahy, úchyly a tradičně toporného Nicolase Cage. Není vyloženě zlý, ale jeho herectví jednoduše neoslní a nezachrání to ani Breitlingy, které má na ruce po většinu času. Několik scén příjemně pocuchá nervovou a trávicí soustavu (geniálně vyšponovaná je závěrečná scéna s hudbou) a potěší slušně atmosférické zobrazení podsvětí se vší svojí špínou a tragičností. O převrat se věru nejedná, ale na druhou stranu Schumacher už natočil několik sraček první třídy, takže buďme rádi, že to dopadlo takto. ()
Joel Schumacher nás psychicky deptá čo mu sily tlačia a výsledný efekt je výborný. Bol by však ešte lepší s prekombinovanejším scenárom s viacerými otázkami a nečakanými zvratmi. I tak ale ide o formálne vynikajúcu a všetkými zúčastnenými brilantne zahranú depresiu. Nič pre psychicky labilných divákov! ()
Je zbytečné hodnotit ten film jako průnik do světa snuffu, nebo dokonce jako nějaký sebereflexivní film o filmu, o touze se dívat, o touze manipulovat, o tom, že pohledy vraždí, že soukromé filmy jsou smrtí kina a kinematografie obecně, že perverznost vychází z mechaničnosti rituálů atd. ____ Ne, tento film je v tom nejlepším duchu dědicem noirové školy, která se řídí morálním pravidlem "je třeba něco udělat", ale když už se necháte do případu zaplést osobně, tak už nikdy nebudete stejný jako předtím. Nejde o žádnou jednoduchou moralitu, ani strašení počestných občanů ošklivým pornem. _____ Tenhle snímek je svým způsobem religiózní, ale ne pánbíčářský. Jeho religióznost spočívá v momentu posvěcení, které vyžaduje detektiv Tom Welles po matce zemřelé dívky. "Řekněte, že toho parchanta můžu zabít." V této scéně se ukrývá síla celého díla. Poznání o banalitě zla a nejednoznačnosti toho konat dobro jsou už jen vyústěním vykonané akce, v níž nám násilí neumožní prožít si satisfakci. ___________ 8 MM není tak dokonalý počin jako Volný pád, ale rozhodně jde o mistrovký kousek Joela Schumachera. Kromě skvělé kamery, vyniká především úchvatná huba Mychala Danny, dvorního spolupracovníka Atoma Egoyana. Vřele doporučuji srovnat jeho práci na filmu Exotica s 8 MM. ______ Do srovnání s tematicky podobnými snímky Thesis a Hardcore bych se (narozdíl od jiných uživatelů) nepouštěl, protože ty podobnosti jsou příliš povrchní. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (24)
- Film měl původně režírovat David Fincher. (don corleone)
- V severoamerických kinech film nastřádal 36,7 milionu dolarů, součet celosvětových tržeb byl 96,6 mil. (NIRO)
- O spolupráci Joaquina Phoenixe (Max) a Nicolase Cage (Tom) režisér Joel Schumacher řekl: "Ti dva se moc dobře bavili. Jeden z největších problémů, které jsme měli na place, bylo nesmát se." (Janulla)
Reklama