Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (732)
Andrew Kevin Walker, scenárista dvou nejtemnějších thrillerů 90. let - Sedm a 8mm, musí být zajímavý cvok. A Joel Schumacher je režisér, který má místama velmi světlé chvilky. A při jedné z nich natočil úžasný a bohužel širší diváckou obcí nedoceněný thriller, kterému se co do depresivnosti a hutné atmosféře může rovnat jen málokterý film. Špinavá nechutná prostředí a depresivní náladu pozdního podzimu podbarvuje geniální, pochmurně laděný soundtrack, který na dobré náladě nepřidá. Nezapomenutelné jsou kreace Petera Stormareho a skvělého Joaquina Phoenixa a i Nicolas Cage se tady vytáhl. A největší přednost bych spatřoval v příběhu, který je znamenitě vygradován a když si člověk myslí, že už přišel vrchol, přijde další a přitom člověk nemá dojem nastavované kaše. Navíc Cageova telefonická žádost o "posvěcení" svého rozhodnutí je tak nádherně morálně nejednoznačná, že musí potěšit každého diváka, který nerad černobílé načrtnuté postavy. 8mm je velmi působivá podívaná a dle mého jeden z nejlepších thrillerů 90. let. ()
Naprosto spickovej thriller a jeden z nejlepsich Schumacherovo filmu. Film nespoleha na nejakej sokujici konec, ale celou dobu se deje neco napinavyho, ma to paradne temnou atmosferu, vygradovanej konec a i pribeh je celkem originalni, snuff se v moc filmech neresi. Navic zaporaci v podani Gandolfiniho a Stormarea jsou naprosto libovy. Taky me potesil uchylackej potetovanej Phoenix. Co se tyce Cage, ten rozhodne hraje nadprumerne, i kdyz za oskarovej vykon se to fakt oznacit neda. Mam k nemu jen jednu drobnost, kdyz poprve sleduje snuff, tak se tvari, jak kdyby ho nekdo mlatil do kouli. Pak mam jeste jednu vytku a ta se tyka postavy Catherine Keener, zatimco ze zacatku jsou jeji dialogy s Cagem lehce pripitomneli a je to furt dokola ve stylu miluju te a podobne, v druhy puli filmu najednou otoci a zacne vyhrozovat, ze utece a podobny kecy, protoze ji nezavolal nebo co, fakt sem doufal, ze ji Cage propleskne. Celkove krome techhle dvou malinkejch vytek jsem u filmu jinej problem nenasel a celou dobu jsem byl paradne napnutej, takze jasnejch 5*. ()
Joel Schumacher je kýčař. Není to kvalitní režisér a pro mě navždy bude tím, kdo zabil Batmana. Zde byl však asi osvícen a natočil skvělý novodobý noir film. Pravděpodobně byl scénář tak dobrý, že snad ani nešel pokazit. To jak se hlavní postava propátrává k závěru a rafinovaně rozplétá neřešitelný případ je natočeno vskutku na úrovni. A závěr s Mašinou, kde nechybí ani trocha toho napětí je prostě pecka. 5 dávám, protože si myslím, že film je narozdíl od přeceňované Telefoní budky neprávem opomíjený. ()
70% - Zajímavý a mrazivý detektivní thriller, jenž však má své mouchy. Hlavní věc, co mi vadila a udělal bych ji uplně jinak, byly pasáže, kdy Cage byl nebo telefonoval s manželkou. Nevím, jestli to bylo dabingem, ale jejich rozhovory mi připadaly zbytečně přihlouplé a jednotvárné. Nemám nic proti vyznávání lásky, ale když to zazní stokrát za sebou v té samé podobě, tak bych to raději párkrát vynechal. Řekl bych, že by to filmu jen pomohlo... ()
Všechno zlé je k něčemu dobré. Joel Schumacher to dobře poznal, když po kolosálních průserech v podobě svých velkorozpočtových Batmanů sáhl na konci devadesátých let po skromnějších, psychologicky vyztužených projektech, korunovaných právě tímhle proslaveným depkařským thrillerem. Zápletka, jakkoli jednoduchá, mocně vtahuje diváka do odporného prostředí zvrácené pornografie, podložena primárně perspektivou šokované hlavní postavy, kterou ztvárňuje Nicolas Cage stále ve své zlaté éře více než přesvědčivě. Tempo je vzhledem k závažnosti námětu a psychologickým ambicím možná až moc svižné, výprava by občas mohla ještě přitlačit na pilu co do černoty a násilí a najde se pár lacinějších motivů (Cage najde okamžitě deník, který policie hledala marně bůhví jak dlouho), ale atmosféra je přesto dusivá od úvodních okamžiků až do posledního záběrů a typologicky úžasně obsazení herci (hlavně Phoenix a Stormare) navyšují autenticitu a pocit zhnusení do vysoce uspokojivých výšin. Závěr pravda onu autenticitu rozprašuje ve prospěch akčního uspokojení (to je ten nejzásadnější rozdíl oproti Se7en, taktéž z pera Andrew Kevina Walkera), avšak dojem přeplácanosti se naštěstí nedostavuje a tvůrci i zde překvapují nápady, které nikde jinde zkrátka neuvidíte (Cageův telefonát a žádost o svolení)... Rozhodně jeden z nejzajímavějších a koneckonců i nejlepších thrillerů devadesátých let, kde že ty zlaté časy jsou... ()
Galerie (34)
Photo © 1999 Columbia Pictures
Zajímavosti (24)
- Film měl původně režírovat David Fincher. (don corleone)
- Ve filmu lze spatřit sošku Oscara, kterou dostal Nicolas Cage (Tom) za film Opustit Las Vegas (1995). Stojí na stole Eddieho Poolea (James Gandolfini), ověšená černými gumičkami do vlasů. (don corleone)
- Auto, které vlastní Eddie Poole (James Gandolfini), je Stutz Blackhawk, velká sběratelská rarita ze 70.-80. let, kterou vlastnil například i Elvis Presley. (don corleone)
Reklama