Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Geniální hudební skladatel, jehož tvorba i životní postoje bořily dobové konvence... Výpravné životopisné drama představuje geniálního hudebního skladatele Ludwiga van Beethovena skrze tři formativní období života. V roce 1779 se osmiletý „Louis“, jak ho oslovuje otec, velice rychle proslaví v rodném Bonnu jako výjimečný hudební talent. O několik let později se jako energický mladík setkává s Wolfgangem Amadeem Mozartem, což významně ovlivní Beethovenův autorský rukopis i světonázor. V závěru svého života se pak Beethoven uchyluje na statek svého bratra, kde stále tvoří i přes ztrátu sluchu. Podzim života je pro Beethovena zároveň příležitostí ohlédnout se za bouřlivou kariérou, společenskými skandály i ztracenou láskou… Prestižně obsazený koprodukční snímek Nikolause Steina von Kamienského se natáčel z většiny v České republice, diváci snadno poznají lokace v Praze, Ploskovicích, Brozanech nad Ohří, Libochovicích, Českém Krumlově, Telči či Doksanech. V titulní roli Beethovena se představí populární rakouský herec Tobias Moretti, jako dospívající skladatel pak Anselm Bresgott a v dětské roli Colin Pütz. Česká televize snímek uvádí v české premiéře u příležitosti letošního 250. výročí Beethovenova narození. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (19)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Ubližuješ lidem, co tě mají rádi… Neubližuju, říkám pravdu, jako moje hudba..." Z tohoto životopisného snímku se můžeme dozvědět vcelku zajímavé věci z Beethovenova dětství a mládí i nahlídnout do doby na sklonku jeho života. To časté skákání v čase mi moc nesedlo a dlouho jsem nechápal, co chtěli scénáristé tou druhou dějovou linkou říct, tedy kromě jakéhosi klišé pokud jde o nerudnost jeho povahy. Snad až závěrečná replika v kočáře, kdy Beethoven svému synovci říká: "Věci se nikdy nemění, vždycky budou pánové a vedle toho kmáni, člověk zůstane tam, kde se narodil.", mi to trošku ozřejmila. Příběh Beethovenovy nenaplněné mladé lásky k Leonoře von Breuning je toho asi hezkým dokladem, ať už to ve skutečnosti bylo jakkoliv. Se skutečnými fakty se autoři tohoto snímku tedy moc nepárali. O tom, že by se Beethoven v mládí kdy setkal s Mozartem, neexistuje, pokud je mi známo, žádný doklad. A vůbec mi přišlo, že na to, že to byl životopisný film o Beethovenovi, zde bylo samotnému Mozartovi věnováno poměrně dost prostoru. ()

st3f0o 

všechny recenze uživatele

Maestro Ludwig by z tohto dieľka zrejme veľkú radosť nemal na rozdiel od kolegu Wolfiho. Možno som príliš náročný, no podľa mňa asi bude niekde chyba keď sa o životnom diele z filmu, ktorého názov nesie meno jedného z najvýznamnejších skladateľov v dejinách hudby, divák reálne nedozvie prakticky nič. A tak zatiaľ čo Mozart má svojho Amádea, Beethoven sa ani na 250-te výročie narodenia "nedočkal" rovnako zaslúženej filmovej pocty. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Trochu chaotické spracovanie prestrihmi do troch časových rovín bez varovania diváka. Beethovena uznávam ako jednu z najväčších legiend hudby vôbec, ale toto stvárnenie nebolo celkom vydarené. Rozhodne lepšou by bola voľba lineárneho spracovania života a nie toto preskakovania za pochodu nekonečnej, niekedy až otravnej husľovej hudby či operných výkrikov. Vrcholom ale bolo, že polovicu priestoru dostáva Mozart. Ale ok, aspoň nejaká snaha o poctu. ()

janesX 

všechny recenze uživatele

Toto bol skôr životopisný film všetkých naokolo, ako jeho. Čakal som, napríklad, že uvidím kedy a ako vznikli melódie tohto veľkého skladateľa. Možno tu chceli dať zo všetkého trochu, no keď som si jednotlivé scény v podvedomí rátal, tak v každej druhej sa riešili peniaze. Toľko sa riešili a aj tak sa nikdy nedoriešili. Film neobsahuje žiadnu zapamätateľnú scénu, stále sa venuje niečomu, čo mňa absolútne nezaujímalo a nič nedotiahne do konca. Tobias Moretti výborný, predstaviteľ stredného Beethovena tiež, no tá najmladšia verzia mi herecky pripadala ako autista. Oceňujem len to, že s klavírom to vedeli všetci traja. Aj interiéry boli parádne, ale ako tak z filmu som nakoniec vôbec nič nemal. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zaujme, ale neuchvátí. 1) Tři časové roviny mi v tomto případě nevadily, protože scénář byl strukturován přehledně a pochopitelně. Naopak to, že tvůrci postavili souběžně vedle sebe děje s podobným obsahem, byť se odehrávaly v různých časových rovinách, vytvořilo zajímavý nadhled._____ 2) Film předpokládá, že o Beethovenově životě mnohé známe a nenecháme se tak zmást poněkud limonádovým ztvárněním jeho citového zrání. Rovněž tvůrci předpokládají, že divák je seznámen s jeho dílem a tak nepovažují za potřebné doprovázet každý obraz jeho hudbou._____ 3) 21letý Anselm Bresgott (Beethoven - mladík) je sympatický. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (6)

  • V čase 01:58:00, těsně po rozhovoru otce Bethovena s pánem na Telčském náměstí, je na sloupku podloubí jasně vidět malůvka, která tam určitě na rozhraní 18. a 19. století nebyla. (optik)
  • Všichni tři představitelé Beethovena ovládají hru na klavír a jejich vystoupení jsou autentická. (Dr. Hawkeye)

Reklama

Reklama