Reklama

Reklama

Všichni ve městě mu vyhlásili válku. A tak začal bojovat... Navenek obyčejný muž jménem William Foster jednoho dne uvízne v dopravní zácpě. To postihuje čas od času každého průměrného člověka. Avšak pro Fostera je to poslední kapka. Muž vezme kufřík, vystoupí z auta a pěšky se vydá na cestu „domů“. Od té chvíle odstraňuje z cesty všechno, co mu brání v dosažení cíle. Rozzuří se na korejského prodavače kvůli předražené kokakole, baseballovou pálkou zmlátí dva chuligány, kteří ho chtěli okrást. A shodou okolností se dostane ke sportovní tašce, plné střelných zbraní. Pořád chce jen jediné, dostat se ke své bývalé manželce a k dcerce, která ten den slaví narozeniny. Jenže je tu problém: je to opravdu jen obyčejný úředník, nebo spíš nebezpečný psychopat? Jeho bývalá žena ví své… Vynikající kriminální drama natočil režisér Joel Schumacher v roce 1992. Příběh jeho filmu je fiktivní, avšak nepochybně inspirovaný mnoha skutečnými případy. V nezvyklém dramatu s prvky černého humoru vzbudil pozornost představitel hlavní role Michael Douglas, který se představil ve zcela nezvyklé poloze. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 105)

zputnik 

všechny recenze uživatele

Další z variací na téma Nespokojenec, který rozpoznal chybu v systému, ale vzal to vše za špatný/divný konec. Pokud jsme měli možnost ve Scorseseho TAXIKÁŘI (1976) vidět osudy vietnamského veterána Travise Bickleho či ve "fincherovštině" SEDM (1995) prapodivný boj Johna Doea, tak tentokrát jsme seznámeni s nelehkým životem Williama Fostera. Film, u něhož na jedné straně rozumíte pohnutkám hlavního protagonisty, ale zároveň pragmaticky (a imho zcela logicky) docházíte k závěru, že touto cestou to opravdu nejde. Joe Schumacher předkládá výbornou myšlenku k zamyšlení, skvělé herecké výkony a jako třešničku: pořádného brouka do hlavy. Shrnuto a podtrženo: Vynikající film o tom, jak to s námi může dopadnout, až nám jednou rupne v bedně. ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Co se týče Michaela Douglase:ten tu podal svůj rozhodně nejlepší výkon, ale filmu jako takovému bych moc vyšších ambicí nepřisuzoval, čímž samozřejmě nechci říci, že by to, co nám bylo naservírováno, nestačilo. Schumacherovi také prospělo, že se zaměřil spíš na tu pravou filmovou stránku věci, případně na řadu komediálních momentů a nesnažil se vyluzovat falešné tóny v podvědomí diváka. Kdo tady mermomocí hledá vyšší myšlenku, asi najde, ale u tohoto filmu by se měl spíše bavit, a srovnání s Nirovým Taxikářem je dost nesmyslné. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $25miliónovTržby USA $40,903,593Tržby Celosvetovo $54,100,000Joel Schumacher ostáva pre mňa najzáhadnejším režisérom, tak ako dokáže on bravúrne natočiť thriller(8MM, Telefónna búdka) tak isto ho dokáže aj úplne spackať(Číslo 23) ale našťastie v tomto prípade asi mal dosť energie a výborne naštvaného Michaela Douglasa aby z toho nevznikol len zbytočný zlepenec o tom ako bývajú Američania frustrovaný zo svojho krásneho života, plného radostí a výborných priplacatelých Fast-foodových jedál. Tento dramatický počin sa pohral s myšlienkou o šialencovi čo mu po celý deň praje šťastie a všetko nechcené zlo spôsobené ním samým mu doslova prechádza, vďaka otupenému obyvateľstvu vyspelej Ameriky, tam kde zákon a poriadok... v podstate je na čo pozerať, len škoda trošku zjednodušeného konca. /85%/ ()

castor 

všechny recenze uživatele

Další z brilantních snímků, ve kterém volí jedinec revoltu jako jediné možné východisko. S hlavním hrdinou Williamem/Billem (Michael Douglas v jedné ze svých životních rolí), který je „násilník“ a mívá psychické problémy, tak strávíme jedno SKUTEČNĚ nervózní odpoledne. Po strhujícím rozjezdu ale ve druhé polovině mírně ztrácí tempo a nejde si tak radikálně za svým jako podobně laděné snímky (The Fight Club). Schumacher tak nahlas říká jisté věci, ale vyslovuje je člověkem, který není právě kompetentní. Kontroverzi tématu o radikálním řešení potlačené frustrace tak na závěr mírně shodí a otupí. Ale dá se to ustát. Každopádně jde o jeden z nejpodařenějších filmů první poloviny 90. let – totéž platí i o Schumacherově filmografii. ()

Melies 

všechny recenze uživatele

9 / 10 Zaujímavá, bohužiaľ trochu skratkovitá štúdia psychického rozpoloženia človeka v modernej (cítite pachuť toho slova?) spoločnosti vystavaná okolo koncepčne jednoduchšieho, no výbornými dialógmi okoreneného scenára. Ak však čakáte divokú jazdu plnú prekvapení a zvratov, ste na zlej adrese - Voľný pád plynie v pomalom tempe, konflikt strieda konflikt a bezvýchodiskovosť situácie sa stupňuje. Schumacher precízne buduje napätie, silné momenty neprehlušuje efektným hudobným doprovodom, no necháva ich rozplynúť sa v tichu amerického predmestia, a nezištne tak na seba strháva čo najmenej pozornosti. Tá sa potom môže plne sústrediť na to, čo je najdôležitejšie - obdivuhodný výkon Micheala Douglasa a najmä famózneho Roberta Duvalla, ktorého civilný prejav pomohol nádherne vykresliť už tak dosť dobre napísanú postavu. Aby ste ma však nepochopili zle, Voľný pád určite nie je dokonalý - mrzí ma hlavne absencia silnejšieho spojiva, ktoré by držalo hrdinovu očistnú cestu pokope (tá sa totiž v konečnom výsledku mení len na viac či menej náhodný sled zrážok jedinca so spoločnosťou) a fakt, že z obeti hodnej našich sympatií sa na moju neradosť postupne stáva obyčajný psychopat - no aj napriek tomu nedokážem ísť pod päť hviezdičiek. Robím tak ale len s varovne vztýčeným prstom a veľavravne zdvihnutým obočím. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (29)

  • Pri scéne, keď William Foster (Michael Douglas) sleduje nahrávku s jeho ženou (Barbara Hershey) a dieťaťom, tak make-up pod jej pravým okom sa roztiekol kvôli slzám. Po prestrihu nie je po make-upe ani stopy. (Circumscriptor)

Související novinky

Zemřel režisér Joel Schumacher

Zemřel režisér Joel Schumacher

23.06.2020

Ve věku 80 let zemřel slavný scenárista a režisér Joel Schumacher. Tvůrce poslední rok zápolil s rakovinou, nakonec však tento boj prohrál. Schumacher, jenž svoji homosexualitu od počátku kariéry… (více)

Reklama

Reklama