Režie:
Joel SchumacherScénář:
Peter FilardiKamera:
Jan de BontHudba:
James Newton HowardHrají:
Kiefer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin, Oliver Platt, Kimberly Scott, Joshua Rudoy, Benjamin Mouton, Aeryk Egan, Hope Davis (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Student medicíny na chicagské universitě Nelson Wright se podrobí odvážnému pokusu. Přivede se do stavu klinické smrti, aby zjistil, zda existuje něco jako posmrtný život. Na pokusu s ním spolupracují jeho přátelé, výzkumnice Rachel, student David, notorický sukničkář Joe a kronikář Randy. Nelsonovi se po úspěšném pokusu, který má za následek noční můry, zbystří smysly. Ostatní následují jeho příkladu. Klinická smrt v nich vyvolává dávné vzpomínky a viny a nutí je korigovat vlastní život i za cenu jeho ohrožení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (360)
Tématika klinické smrti je rozhodně zajímavá, ale film nedokázal možnosti tématu vůbec využít. Místo něčeho mystického na hranici života a smrti jsme dostali pouze patetickou, moralistickou a značně naivní a absolutně nereálnou podívanou. V tomto směru spíše doporučuji mnohem mrazivější a hlavně zábavnější Dragonfly. Herecky je to ovšem hodně fajn. ()
Začátek se vyvíjel zlehka, ale nápad mě velice bavil. Dostat člověka do posmrtného života z vědeckých důvodů nemá chybu. Samozřejmě bez vedlejších účinků by to nefungovalo. Ty nastaly v druhé polovině, kdy se Flatliners začal rozjíždět a hororová atmosféra vzrostla. Každý má své hříchy za které pyká. Nakonec vše vypadá slibně, až na zlého Nelsona (Kiefer Sutherland), který je v tom namočený až po uši. Jeho hříchy z dětství jsou větší než ostatní, a proto jeho noční můry jsou největší... 7/10 = 75% ()
Balansovanie na hranici života a smrti môže skončiť katastrofálne. Mladí študenti sa pustia do neprebádaných končín nášho bytia ( či nebytia ) a poznávajú seba samých. Som rád, že scenár ani réžia ( tobôž nie herecké výkony ) nebalansujú na hrane, ale spolu ťahajú za jeden koniec povrazu a ako správni hráči dohrajú hru do konca. Veľmi dobrý mysteriózny film. ()
Joel Schumacher vždycky uměl natáčet takové ty menší filmy a přesně takoví jsou i "Hráči se smrtí". Každý si určitě někdy řekl "co je vlastně po smrti?" a Schumacher ukazuje, že nic hezkého. Originální nápad, kdy se skupina studentů medicíny nechá zabít a poté opět oživit aby zjistili jestli jsou pravdivé legendy o bílém světle a nekonečném tunelu, však mohl být v tomto případě zpracován lépe. Filmu sice nechybí skvělá atmosféra, podpořená bezchybnou kamerou a výborné herecké výkony tehdy ještě neznámých herců ale celkově mi to přišlo dost jednotvárné a méně originální, než by si tak skvělý nápad zasloužil. ()
V dětství patřil tento kousek společně s Vetřelci, Predátorem, Čelistmi a Orcou mezi moje nejoblíbenější. Nedokážu už snad ani spočítat, kolikrát jsem je viděl. Nyní po letech jsem se k Hráčům se smrtí opět vrátil, protože se konečně chystám shlédnout jejich remake. A musím říct, že jsem se u nich bavil pořád stejně. Flatliners považuji za nadprůměrnou záležitost a to nejen díky hvězdnému obsazení, ale i díky slušným speciálním efektům a samozřejmě i samotnému příběhu. Joel Schumacher natočil během své kariéry několik velmi povedených filmů a tento v mých očích patří mezi ty vůbec nejlepší. Samotné téma mě jistou dobu velice zajímalo a nechal jsem se strhnout i zneklidňující atmosférou. Jasně, našlo by se tu i pár slabších pasáží a scén z onoho světa mohlo být taky mnohem více, o to víc jsem si ale následně užíval noční můry v realitě. Kiefer Sutherland si prošel doslova očistcem a rodinná tragédie Julie Roberts mě taky nenechala zcela chladným. Prasák Baldwin dostal lekci a Kevin Bacon potřeboval své pokání jako prase drbání. Jen Oliver Platt (jeho postava) tu zůstal tak nějak nevyužit. V neposlední řadě bych chtěl rovněž pochválit hudební doprovod, o který se postaral James Newton Howard. ()
Galerie (84)
Zajímavosti (17)
- Val Kilmer odmietol stvárniť hlavnú úlohu Nelsona Wrighta (Kiefer Sutherland) a do úlohy Rachel (Julia Roberts) bola zvažovaná Nicole Kidman. (Raccoon.city)
- Natáčelo se od 23. října 1989 do 22. ledna 1990 v Illinois a v Kalifornii. (Varan)
- Režisér chtěl scénáři vdechnout originální vizuální pojetí. Jeho záměrem bylo designem prostředí a atmosférou symbolicky ztvárnit vnitřní boj člověka se smrtí. Tvůrčí tým k tomuto účelu zkombinoval rozličné architektonické slohy a čerpal prvky z antického Řecka, Říma, gotiky a renesance v kombinaci s inovativním a dramatickým nasvícením. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
Reklama