Režie:
Joel SchumacherScénář:
Peter FilardiKamera:
Jan de BontHudba:
James Newton HowardHrají:
Kiefer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin, Oliver Platt, Kimberly Scott, Joshua Rudoy, Benjamin Mouton, Aeryk Egan, Hope Davis (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Student medicíny na chicagské universitě Nelson Wright se podrobí odvážnému pokusu. Přivede se do stavu klinické smrti, aby zjistil, zda existuje něco jako posmrtný život. Na pokusu s ním spolupracují jeho přátelé, výzkumnice Rachel, student David, notorický sukničkář Joe a kronikář Randy. Nelsonovi se po úspěšném pokusu, který má za následek noční můry, zbystří smysly. Ostatní následují jeho příkladu. Klinická smrt v nich vyvolává dávné vzpomínky a viny a nutí je korigovat vlastní život i za cenu jeho ohrožení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (360)
Film jsem viděl i jako menší kluk, čemuž bude odpovídat i mé hodnocení. Nyní by to byl čistý průměr, ale kdysi bych tomuto snímku dal maximum. :) A protože toho malého kluka ve mě nechci zadupat do země, dávám 4*. A taky proč ne? :) Nač dávat sbohem klasickým filmům devadesátých let s takovým luxusním obsazením.. ()
Myslím, že jméno režiséra a hvězdné obsazení mluví za vše. Velice dobrý mysterioózní thriller, kde je nám přiblížen posmrtný život a jeho prolnutí do skutečného světa. Chvílema opravdu silná atmosféra. Jenom to možná nemuselo dopadnou tak moc pozitivně, takhle to působí trošku uhlazeně a prvoplánově. Jinak musím opět vynachválit skvělý český dabing 90tých let v čele s Vaculíkem! ()
Zajímavý námět se dočkal poměrně povedeného zpracování. Scénář sice není nijak geniální a rozjíždí se dost pozvolna a rozpačitě, ale vše vyváží velmi sympatičtí herci a především pak skvělá druhá polovina. Tehdy se konečně naplno prosadí mrazivá atmosféra a režisér si mistrně pohrává s charaktery jednotlivých postav, které jsou vystavovány velmi vypjatým a zajímavým proměnám. Celkově tedy spokojenost, ale zoufale tomu schází nějaká myšlenka nebo vychytávka, která by dokázala posunout tento thriller do vyššího žánrového nadprůměru. ()
,,DNESKA VEČER SOM VSTAL Z MŔTVYCH." ,,TO MA NEPREKVAPUJE. VČERA TU BOL ZASE ELVIS." __Veľmi dobre si pamätám, že pred vyše 20 rokmi - kedy som ,,Hráčou so smrťou" prvý raz videl - som ich aj vzhľadom na svoj vek okomentoval slovami: ,,Film o ničom.". V súčasnosti, prehodnocujúc minulé činy môžem vzniesť námietku predovšetkým voči - z môjho pohľadu - na medicínske pomery trocha slaboduchej zápletke a pocitu nedostatočnej profesionality, ktorú vnímam z niektorých dialógov a termínov (,,konská dávka adrenalínu" a pod.). Na opačnej strane stojí audiovizuálna stránka robiaca vďaka hudbe, výprave dômyselne obohatenej prvkami gotického a renesančného umenia, farebnosti kamerových filtrov a mixáži zvukových efektov jeden z najpozoruhodnejších počinov raných 90. rokov. Miestami priveľmi okatú všade prítomnosť odkazov na smrť (viď. obdobie Halloweenu kedy sa dej odohráva) si beriem na milosť a v zásade ju nebudem odsudzovať, pretože z nášho pohľadu je ďaleko horšie dabingové spracovanie vrcholom ktorého je priam neznesiteľný 50 ročný Petr Oliva dabujúci sotva 30 ročného Kevina Bacona. Prácu s naratívnosťou flashbackov zvládol Schumacher štandartne, isto sa dajú oceniť pasáže z klinickej smrti, ktorým (najmä svojím vizuálnym spracovaním) dominujú fantázie Williama Baldwina a možno usúdiť, akým ťažkým orieškom by bolo zachytiť existencionálne myšlienky Olivera Platta a preto sa jeho umŕtvenie radšej neuskutočnilo. (12 513. hodnotenie, 326. komentár k filmu) ()
Velmi zajímavý koníček mediků spočívající v uvádění se do stavu klinické smrti a následně prapodivnými resuscitačními metodami opět k životu. Nejvíce se mi na celém snímku líbila atmosféra, která byla místy opravdu hodně tajemná a temná. Moc se mi nelíbilo zdejší pojetí klinické smrti, ze které si hlavní hrdinové přinášeli démony ze své minulosti. Více by mi vyhovovalo, kdyby měl divák možnost si sám zvolit mezi nadpřirozeným vysvětlením a vědeckým, kdy vlivem toho, že byl mozek nějakou dobu mrtvý došlo k jeho poškození a způsobovalo to zúčastněným halucinace. Myslím si, že by snímku prospěla o něco kratší stopáž. Ke konci se to přeci jen dost táhlo a místy i nudilo. [70 %] ()
Galerie (84)
Zajímavosti (17)
- Režisér chtěl scénáři vdechnout originální vizuální pojetí. Jeho záměrem bylo designem prostředí a atmosférou symbolicky ztvárnit vnitřní boj člověka se smrtí. Tvůrčí tým k tomuto účelu zkombinoval rozličné architektonické slohy a čerpal prvky z antického Řecka, Říma, gotiky a renesance v kombinaci s inovativním a dramatickým nasvícením. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
- Kevin Bacon se o dvanáct let dříve, ve svém filmovém debutu Zvěřinec časopisu National Lampoon (1978), setkal s otcem Kiefera Sutherlanda, Donaldem Sutherlandem. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
- Herci také využili ke své přípravě studii, kterou vypracoval scenárista filmu Peter Filardi a která se zabývala zkušenostmi pacientů, jenž byli na pokraji smrti. V rámci studie se přeživší oběti nehod shodovaly na vizi krásného světla na konci tunelu a přátelských hlasech, zatímco pacienti, kteří se pokusili o sebevraždu, popisovali emocionálně bolestné výjevy. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
Reklama