Režie:
Joel SchumacherScénář:
Peter FilardiKamera:
Jan de BontHudba:
James Newton HowardHrají:
Kiefer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin, Oliver Platt, Kimberly Scott, Joshua Rudoy, Benjamin Mouton, Aeryk Egan, Hope Davis (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Student medicíny na chicagské universitě Nelson Wright se podrobí odvážnému pokusu. Přivede se do stavu klinické smrti, aby zjistil, zda existuje něco jako posmrtný život. Na pokusu s ním spolupracují jeho přátelé, výzkumnice Rachel, student David, notorický sukničkář Joe a kronikář Randy. Nelsonovi se po úspěšném pokusu, který má za následek noční můry, zbystří smysly. Ostatní následují jeho příkladu. Klinická smrt v nich vyvolává dávné vzpomínky a viny a nutí je korigovat vlastní život i za cenu jeho ohrožení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (359)
Miluju mrazivé thrillery z lékařského prostředí a miluju Kevina Bacona. Tato kombinace už sama o sobě zaručí mé vysoké hodnocení. Když je tu navíc originální příběh, působivá atmosféra, zmáknutá režie a bombasticky nadupané obsazení, je jasné, že přestože Flatliners už pomalu přicházejí do let, tak já se s nimi kdykoliv a vždy s napětím vydám do té tajemné propasti mezi životem a smrtí, kde naše duše musí splácet nevyřízené účty. ()
Je až k neuvěření, jak nezajímavý film lze udělat z tak zajímavého tématu. Jistý potenciál zde lze pocítit po celou stopáž, ale něco ten film stále a vytrvale sráží do průměru. A nejsem si zcela jist, co to je. Možná fakt, že dialogy působí hrozně hloupě (jsou to takové ty klasické řečičky, které by vymyslel každý laik, kdyby měl za úkol napsat duchařský horor), anebo velmi nesympatické postavy. To jsem se taky podivil, jak je možné, že moji docela oblíbení herci (minimálně Kevin Bacon) tu působí tak strašně nesympaticky. No, prostě je to celé takové nemastné - neslané, ale nemůžu říct, že vyloženě špatné. 65% ()
Mělo to dobrej námět, sem tam to mělo i dobrou atmošku, super herce s hučkama na hlavě.. ale bylo to protažený, sem tam zase moc ukecaný a občas se ta dobrá atmoška měnila v jinou atmošku, která mi nevyhovovala. Každopádně nejvííc chválim Sutherlanda, kterej svoji úlohu zahrál dokonale a měl taky nejlepší roli. Dobrej film. ()
RETRO ,,DNES JE DOBREJ DEN NA UMÍRÁNÍ…“ /// U příležitosti novejch Hráčů se smrtí jsem neodolal a šáhnul po osvědčený klasice. I tady totiž (parádní!) parta mediků hledá světlo na konci tunelu. Překvapilo mě, že i po letech má film parádní atmosféru, o kterou se staraj hříchy minulosti, volající po pomstě. Hraje se na sílu odpuštění a přísahám, že mě to baví. Teď jen bacha, aby se nesetmělo… PROČ JSI PŘIŠEL?... a kurva… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Joel Schumacher, Kiefer Sutherland, Julia Roberts, Kevin Bacon, William Baldwin, Oliver Platt. 2.) Věřím, že tam někde něco je! 3.) Thx za titule „ThooR13“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Strašlivá báchorka v náručí Schumacherovské výtvarné opulence, která zachrání z jalového scénáře, co se dá. Představený svět, ve kterém "náboženství selhalo a filozofie selhala" a který je prodchnutý prázdnotou, dekadencí, rozpadem a rezignací lze dle filmu pak zachránit jen skrze překonávání limitů sebe sama a vědění. Listopadová pošmournost, kdy jsou veškeré denní záběry natáčené buď nad ránem či navečer, interiéry připomínající prázdné chrámy (včetně bytů postav) a postranní uličky naplněné dealery, prostitutkami, kde se provádí ilegální potraty kontrastující s vylidněnými ulicemi hlavními - to vše upomíná na únavu z dekády hédonismu 80. let, z níž v předešlých filmech Schumacher tolik těžil. Dekádu, ve které Filardi scénář k Flatlinerům napsal a proto ve výsledku je příběh o tom, jak mladí studenti ve vlastní aroganci vyzvou smrt, což se jim ve výsledku vyplatí, protože ta jim udělá terapii, kterou lze vyřešit tím, že řeknete pardon holce, který jste před dvaceti lety řekli, že je píča. Inu nevim. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (17)
- Natáčelo se od 23. října 1989 do 22. ledna 1990 v Illinois a v Kalifornii. (Varan)
- Kevin Bacon se o dvanáct let dříve, ve svém filmovém debutu Zvěřinec časopisu National Lampoon (1978), setkal s otcem Kiefera Sutherlanda, Donaldem Sutherlandem. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
- Režisér chtěl scénáři vdechnout originální vizuální pojetí. Jeho záměrem bylo designem prostředí a atmosférou symbolicky ztvárnit vnitřní boj člověka se smrtí. Tvůrčí tým k tomuto účelu zkombinoval rozličné architektonické slohy a čerpal prvky z antického Řecka, Říma, gotiky a renesance v kombinaci s inovativním a dramatickým nasvícením. [Zdroj: tv.nova.cz] (pornogrind)
Reklama