Reklama

Reklama

Adaptace prvního románu autora knižních bestsellerů Johna Grishama, jejíž režií byl pověřen Joel Schumacher. Afroameričan Carl Lee zastřelí v soudní budově dva muže, uvězněné za znásilnění a těžké poranění jeho desetileté dcerky. Sám nakonec stane před bělošskou porotou, která má rozhodnout o jeho vině. Vybere si jako obhájce začínajícího bílého advokáta, který po jistém váhání přijme pomoc emancipované studentky práv. Z případu se stane politická záležitost, která aktivizuje i členy Ku-klux-klanu. V poklidném městečku zavládne napětí a bílí rasisté začínají řádit. Jake a jeho blízcí se ocitají v nebezpečí. Výsledek procesu je ovšem po obhájcově emotivní závěrečné řeči jasný. Osvobozující výrok poroty však vzbuzuje pochybnosti o tom, zda jedinec opravdu může brát právo do svých rukou... (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (474)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Devadesátky byly zlatým věkem kinematografie. Téma rasismu se v amerických filmech objevuje hojně a v té době se mi zdá, že šlo spíše o dozvuky osmdesátých let a Vietnamu.  O tom se říkalo, že do džunglí na druhé straně světa byli odvedeni primárně černí kluci z amerických ulic se kterými si nikdo moc nevěděl rady... V devadesátkách co vím se už říkalo, že v Americe je nejlepší být svobodná matka se třemi dětmi ideálně Afroameričanka nebo Latinoameričanka, protože se sociální podporou pro takovou sestavu okolností se už dá slušně vyjít aniž by člověk musel chodit do práce. V té době začínal rasizmus naruby a i když určitě někde ještě zhusta přetrvával, pořád to bylo o level jinde než v šedesátkách nebo dokonce v třicátých a čtyřicátých letech. To ovšem nikdo netušil jak se to otočí v dnešních časech... Jak se bude v ulicích amerických měst klekat, jak se budou bourat sochy mořeplavců... Pokud mohl být hrdina filmu plně osvobozen, pak americký právní systém nechápu. Samozřejmě jsem mu tu plynovou komoru nepřál, ale že vraždil byl fakt. Samozřejmě člověk chápe jeho pohnutky obzvláště pokud je tátou. Ale jak by svět vypadal kdyby se spravedlnost brala do vlastních rukou? Jeho čin bych chápal třeba po mírném rozsudku těch dvou, ale ne ve chvilce kdy jdou k soudu. Film byl doslova prošpikován hereckými hvězdami, taková koncentrace se tedy hned tak nevidí. Závěr byl samozřejmě protirasistický a svým způsobem si píchnul i do chování Afroameričanů. Na mně to bylo až moc sluníčkové.. Celý soudní proces byl super, všichni hráli skvěle soudce nevyjímaje, ale pak došlo na závěrečnou řeč a bylo vymalováno. Scénka se špatným poldou ta tam snad ani být nemusela... Dávám tedy za 3 krevety a neskrývám zklamání. Mám rád hezké konce, ale nesmí se moc tlačit na pilu... Tady ke konci dost kvílela... * * * ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $40miliónovTržby USA $108,766,007Tržby Celosvetovo $152,266,007║ Obsadenie doslova famózne ale nie až tak úplne využité, lebo väčšina príbehu sa točí len okolo postavy v podaní Matthewa McConaugheyo a tak ostatné postavy strácajú na dôraze pre príbeh, taktiež niektoré udalosti sú útržkovo podané alebo odbité, čo v podstate vypadá ako dosť zbytočné skákanie v rozbehnutom deji a preto aj atmosféra v konečnom dôsledku nenaberá potrebnú intenzitu. Ten skutočný závan pravých emócii , nastáva až v závere filmu pri preslove v súdnom pojednávaní obhajcu pred porotou. Film by vo svojej rozohranej téme potreboval aby to bolo skutočne doladené asi 30minút dlhšiu minutáž, prípadne keď tak tie niektoré nedokreslené scénky vystrihnúť. 80% ()

Reklama

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Nejprve klady. A Time to Kill určitě vyčnívá mezi právnickými dramaty, nejen díky érám Ku-klux-klanu a pohledu na rasismus celkově, ale skvěle těží z nadprůměrné herecké plejády, ze které je nejvíce působivé jiskření mezi Bullock a McConaugheym. Zkrátka nepřijde i syrovější atmosféra amerického jihu a úvodní pomsta. Zápory: (spoiler) Finální rádoby emotivní projev mne nechal bohužel zcela chladným, ačkoliv chápu, že v dané chvíli hlavnímu hrdinovi ve zdánlivě prohraném případu nezbylo nic jiného, než porotě zahrát na city. Nicméně bych asi ocenil spíše klasickou rivalitu mezi právnickými esy, jaká byla k vidění např v  A Few Good Men. Tzn. více prostoru pro Spaceyho a alkoholika Sutherlanda. V součtu Joel sestrojil svižný, zábavný a syrový snímek s několika hollwoodskými neduhy, který si však s sebou nese své charakteristické aroma let devadesátých, pro které mám jednoduše slabost. 80% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Předsudky americký jih opouštějí velmi pozvolna. Dvojice opilých bělochů si povyrazí s desetiletou černošskou dívkou, brutálně jí znásilní a zmlátí. Skoro udušená oprátkou přežije a zoufalý pohled jejího otce je jednoznačný. Ani výživná koncentrace hereckých hvězd nicméně nepomohla k tomu, aby to Joel Schumacher tentokráte dotáhnul do nějakých zásadních výšin. Člověk namlsaný jeho 8 mm, Telefonní budkou nebo Volným pádem a znechucený Batmanem a Robinem i Českou spojkou nemůže přistoupit na tuhle hru, kde jsou emoce až příliš řízené. Těch útoků na jednotlivé spolupracovníky hlavního hrdiny bylo už vážně přehršel, stačilo vlít skutečnou váhu třeba do úmrtí manžela hrdinovy asistentky nebo do požáru hrdinova domu. Pak by měly takové scény tak silný dopad jako třeba úvodní znásilnění a pozdější setkání se zlomeným otcem. Schumacher třeba právě úvodní paralelní montáží ukázal, že si diváka dokáže získat, proto mi nejde na mysl, proč musel vše ukončit nevěrohodnou závěrečnou řečí v soudní síni, která mě naopak nechala naprosto chladným. Cokoliv na tomhle dramatu zapáchající americkou vlajkou, je totiž špatně.. Neříkám, že jde o špatný snímek, to vůbec ne, ale ze silného syrového dramatu se občas zbytečně stává hollywoodská medovina!! ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Vůbec nechápu, proč to muselo být tak zbytečně dlouhé - ke slavnému závěrečnému McConaugheyho monologu jsem se sice vyloženě nepronudil, ale žádnou extra šťávu ty předchozí dvě a půl hodiny taky zrovna neměly... Finální scéna nicméně stojí za to, a z Matthewa udělala ze dne na den hvězdu zaslouženě. [Amazon Prime] ()

Galerie (26)

Zajímavosti (29)

  • Rovnako ako román Johna Grishama, aj film získal rovnakú kontroverziu a bol široko obviňovaný zo schvaľovania vraždy. (Arsenal83)
  • Predloha Johna Grishama je založená na skutočných udalostiach z roku 1984, keď sa spisovateľ na súde v okrese DeSoto v Hernando stal svedkom otrasného svedectva dvanásťročnej obete znásilnenia. Prípad sa týkal znásilnenia a napadnutia dvanásťročnej Marcie Scottovej a jej šestnásťročnej sestry Julie Scottovej. Na rozdile od filmu však obete boli belošky, zatiaľ čo útočník Willie Harris bol černoch. (Arsenal83)

Související novinky

Zemřel Donald Sutherland

Zemřel Donald Sutherland

20.06.2024

Přichází velmi smutná zpráva ze Spojených států. Ve věku osmaosmdesáti let odešel americký filmový velikán a plodný herec s přibližně dvěma stovkami filmových a televizních rolí na svém kariérním… (více)

Zemřel herec M. Emmet Walsh

Zemřel herec M. Emmet Walsh

21.03.2024

Ve věku osmaosmdesáti let zemřel v americkém Vermontu herecký veterán M. Emmet Walsh. Výrazný představitel zejména vedlejších rolí ve filmech jako Blade Runner, Zbytečná krutost a Potíže s Arizonou… (více)

Matthew McConaughey se vrací k velké roli

Matthew McConaughey se vrací k velké roli

19.03.2021

Další důkaz, že dnes už je ve světě filmů a seriálů možné všechno, je oznámení streamovací služby HBO Max, že se krimi drama Čas zabíjet od režiséra Joela Schumachera z roku 1996 dočká seriálového… (více)

Reklama

Reklama