Reklama

Reklama

Alice už tu nebydlí

  • USA Alice Doesn't Live Here Anymore (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Za roli Alice Hyattové, vdovy která cestuje se svým synem napříč Spojenými státy za lepším životem získala Ellen Burstyn v roce 1974 Oscara za Nejlepší herečku v hlavní roli. Režisér Martin Scorsese dokazuje, že s filmem Alice už tu nebydlí, který se odehrává na americkém jihozápadě je stejně režijně silný, jako ve svých filmech z městského prostředí, jež jsou pro jeho tvorbu typické. Film dokonale vykresluje složitou životní odyseu matky za pomoci výkonů dalších hereckých hvězd Krise Kristoffersona, Alfreda Luttera, Jodie Foster, Harveyho Keitela, Vica Taybacka a Diane Ladd. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Alice je nepříliš spokojenou manželkou a matkou. Manžel je flákač, který k ní má vztah stejný, jako ke kusu nábytku. Jako kdyby ji nevnímal. Ona se to snaží změnit, ale příliš se jí nedaří uspět. Láska se někam vytratila. Jejich společný syn není zrovna neklidnější a nejnormálnější děcko, ale má rozhodně svoje kouzlo a ona ho pochopitelně miluje. V jejím životě má však nastat zvrat. Zvrat, který všechno mění a ona se sama vydá na cestu se synem. Chce se vrátit do místa, kde sama vyrůstala, protože to je jediné místo, kde byla skutečně šťastná. Její syn takové nadšení nesdílí, ale co může dělat? Některé jeho promluvy jsou ale naprosto neskutečné. Samozřejmě, do úst mu je vložil scénář, ale on to dokázal naprosto skvěle zahrát a já se skoro divím, že si sošku nevysloužil také. Dětské výkony jsou rozhodně hodny pozornosti. Alfred Lutter III se však stal pouze dětskou hvězdou a k filmování se nikdy po roce 1977 nevrátil. Podílel se ale například ještě na filmu "Láska a smrt", který má na svědomí Woody Allen. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2013/03/alice-uz-tu-nebydli-1974-75.html ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Sociálna dráma v štýle nového Hollywoodu. A so štipkou road movie a westernu. A s cheesburgermi a diner-om, alebo nejakou jeho variáciu. Posolstvá? Slobodná matka to má ťažké, ak je jeden, dvaja, či sto chlapov debilov, neznamená to, že sa nenájde aj nejaký ten správny. Ak máte 27 a 35-ročná žena vám povie; I don´t date teenagers, stále s ňou môžete skončiť v posteli. Ale bacha, aj dvadsiatnici bývajú ženatí, aspoň v sedemdesiatych rokoch ešte mnohí boli. Ak máte dojem, že ide o film primárne pre ženy, tak scenár je napísaný tak, že si po konci môžu niektorí empatickejší muži povedať, že konečne, aspoň čiastočne, chápu ženy. ()

Reklama

nunka 

všechny recenze uživatele

Scorsese s príšerne pomalým tempom a ešte aj o životných peripetiách a rozhodnutiach ženskej duše...Tento film mi až tak nesadol, aj keď jeho úmysel bol viacmenej úderný, scenár chválihodne vypointovaný aj herci boli O.K..Vo filme dominuje jednoduchosť, tá však môže miestami aj nudiť, ako sa stalo aj v mojom prípade, dokonca ani z Ellen Burstyn nie som extra nadšená - hystéria jej vyšla, no ostatné emócie som mala problém rozoznať, chvíľami som nevedela, či sa smeje alebo plače. Nie je to žiadna psychologická sonda do ženskej duše, skôr priemerne popisujúci snímok z dielne Martina Scorseseho. ()

Janek 

všechny recenze uživatele

Teda Jodie Foster bych vážně nepoznal - celý film jsem byl v domnění, že je to kluk s ženským jménem (a říkal jsem si, proč má proboha na konci sukni?:)) Film je to dobrý, akorát mi přišel místy vztah matky/syna trošku moc "americký", ale nějak ohromně mi to nevadilo. A jak dá ke konci Kristofferson tomu nesnesitelnýmu klukovi přes zadek, já bych udělal uplně to samý a možná bych jí švihnul rovnou i Alici (teď jsem krásně cynickej). Ba ne, Alice je s citem napsaná postava, která opravdu (díky Burstynové) žije a nenechá vás chladnými. Také mě ohromila kamarádka v podání Diane Ladd, jejíž pláč byl tak strašně opravdový až se vám z toho chtělo plakat taky (při scéně "telefon", kdy se rozpláčí obě herečky najednou jede až mráz po zádech. Řekl bych, že jsem "lepší" a upřímnější pláč ve filmu neviděl). A myslím si, že tenhle film se musí líbit hlavně ženám, a kdyby se Alice na ty chlapy opravdu nasrala a hned na začátku odjela s kamarádkou, tak jsme se mohli koukat na alternativní Thelmu a Luisu. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

SPOILERY Film o ženě, která zpočátku nedokáže žít sama se synem bez manžela a postupně se stává více a více soběstačnou. To je hodně zajímavý námět. Jenže jak ho tady Scorsese podal, to jsem vůbec nepobral. Sice ty herecké výkony jsou slušné, kamera na mě byla poněkud zvláštní, ale nějakou atmosféru místy vytvořit dokázala a nějaká psychologie Alice tam sice je, ale celý ten příběh je divný. Alice žije s hrubiánským manželem Donaldem. Už tady mám problém, jelikož jsem za celý film - ani když chvíli Alice vyprávěla o svojí minulosti - nepochopil, co na něm kdysi vůbec viděla. Jasně, nedokázala si představit žít sama, ale proč zrovna Donald? Nicméně, Donald se pak vybourá, ačkoli je na ni a na syna hnusný tak to Alice obrečí a vyráží i se synem do Monterey, kde se chce vrátit ke kariéře zpěvačky. Po cestě se zastaví ve dvou městech, kde dočasně pracuje, zamiluje se do dvou mužů, z nichž oba se ukáží jako násilnická hovada (ačkoli ten druhý podle mě neudělal nic špatně - vrazil jenom facku tomu klukovi a udělal dobře, protože to byl neskutečně rozmazlený fakan) a ona se pak rozhodně žít jako samoživitelka. Přitom ale sama vlastně vůbec neví, co chce a co by ji udělalo šťastnou - a z jakého důvodu to neví mi tam chybělo. Někteří tenhle film označují jako komedii, jiní jako "feel-good" film, ale pro mě to bylo podivné drama (s nedotaženou psychologií hlavní postavy), které je plné nesympatických a otravných postav a které mi s přibývajícím časem bylo stále více nepříjemné. Byl to však účel? Podle všeho šlo jen o to říct, že ženy můžou žít i bez chlapa, což z toho sice vyvine, ale na úkor mnoha nahodilých událostí a nahodilého chování postav. Proto taky mám problém s psychologií Alice, která tu skutečně je, ale kvůli jejím nahodilým změnám v chování ji jí prostě nevěřím. Nic jiného už z toho ale neplyne a ačkoli zde jsou všichni chlapi zobrazeni jako ta největší spodina, mě byly nesympatické i všechny ženské postavy tady. Nikdo ale nemá na toho malého kluka - asi měl do filmu vnést nějaké humorné prvky, ale takhle otravný a rozmazlený fakan se fakt jen tak nevidí. Alice na něj sice pořád nadává, ale vychovává ho tou "americkou" výchovou, kde na děcko člověk nesmí vztáhnout ruku, ba ani křivého slova mu říct. Přitom tenhle spratek by potřeboval pořádně profackovat, protože u něj ta výchova viditelně selhala. Nevím, třeba je moje chyba, že tenhle film od tak oblíbeného režiséra nejsem schopný docenit, ale kromě té základní myšlenky mi to přišlo prázdné a kromě nepříjemných pocitů ze všech těch nesympatických postav mi to už nic jiného nedalo. Ani road movie to moc nebyla. Přitom ten námět je skvělý a mít pořádný, nechaotický scénář, kde všechny postavy nebudou na přes držku (ale třeba to byl cíl, třeba je Scorsese nepřátelský ke všemu živému podobně jako Trier), tak by ten film mohl fungovat skvěle. Takhle je z toho takové podivné cosi, co se každou chvíli tváři jako něco jiného, ale nepůsobí konzistentně a nic mu nežeru. Navíc i ty dvě hodiny jsou zbytečně moc a v posledních 20 minutách už jsem se dost nudil, proto ani ty slabé 3* nedám. Lepší 2* () (méně) (více)

Galerie (19)

Zajímavosti (13)

Reklama

Reklama