Režie:
Martin ScorseseScénář:
Paul D. ZimmermanKamera:
Fred SchulerHudba:
Robbie RobertsonHrají:
Robert De Niro, Jerry Lewis, Diahnne Abbott, Sandra Bernhard, Shelley Hack, Catherine Scorsese, Liza Minnelli, Mary Elizabeth Mastrantonio (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Rupert Pupkin (Robert De Niro) je komik, který je přesvědčený o genialitě svého talentu, přestože nikdy nevystupoval a názor na jeho talent s ním nikdo nesdílí. Rupert je posedlý myšlenkou vystupovat v televizi. Když se seznámí se slavným komikem Jerrym Langfordem (Jerry Lewis) nabude přesvědčení, že mu tato hvězda dopomůže ke slávě. Jerry Ruperta odmítá, a tím pro něj začíná noční můra, neboť Rupert se neštítí ničeho na cestě ke svému cíli. Začíná Rupertova bezohledná hra pronásledování, vydírání a nakonec i únos... (Fine Production)
(více)Recenze (229)
Zaujímavý snímok teraz už legendárneho režiséra s excelentným Robertom De Nirom. Záverečné scény len dotvárajú absurdnosť a zhovadilosť mediálneho priestoru, keď sa z kriminálnika stáva celebrita. Vyzdvihol by som aj disciplinovaný výkon Jerryho Lewisa, ktorý je síce u nás pomerne neznámy, ale v 50-60 tych rokoch bol vo svete známy ako komediálny herec. ()
Nemůžu si pomoct, ale mě tenhle film naprosto dostal. Robert De Niro zde ukazuje, že nemusí hrát jen agresivně vyšinuté postavy, ale skutečného krále komedie. Ta role je dokonalá, především v tom, že nikdy neztrácí svoje kouzlo. Nikdy nedojde k nějakému skutečně agresivnímu výlevu, ale pořád mu zůstává úsměv. Skvělý kontrast mezi ním a Jerrym Lewisem. Skvěle fungující film s výbornou pointou. Proč nebýt trochu nereálný, když je to podáno v tomhle podivně komediálním duchu. Rupert Pupkin je vyšinutec, který se vám dostane pod kůži. ()
Ani z Hannibala Lectera jsem neměl tak mrazivý pocit jako chvílemi z Ruperta Pupkina, člověka zcela vytrženého z reality, neschopného začlenit se a komumunikovat s okolím. Jako se to děje často u filmů s mediální tématikou (Truman Show, Network, Muž na Měsíci), diváci se soustředí na kritiku médií tak úpěnlivě, že si nevšímají, o čem ty filmy ve skutečnosti jsou... že jejich téma je mnohem obsáhlejší. Král komedie skutečně neukazuje o nic méně o stavu společnosti než Taxikář či Zuřící býk, jen zabaleno je to v trochu odlišném papíře. Jediné, co bych mohl vytknout, že se vlastně Král dějem Taxikáři dost podobá - včetně happy endu, který vlastně vůbec nemusí být happy end. Ale nevadilo mi to zas tak moc. ()
Byl jsem opravdu zvědavej, jak se Robert De Niro s rolí neúspěšnýho komika vypořádal, takže jsem u televize vydržel až dlouho do noci. A rozhodně to stálo za to, protože Robert to zvládnul na jedničku. Král komedie Rupert Pupkin mě chvílema fakt dostával. Zejména části filmu, kdy si doma trénuje svoje výstupy a řve na něj jeho matka a nebo se snaží neodbytně sjednat schůzku se svym idolem, byly super. Jenom je škoda, že všechny vedlejší postavy byly naprosto nezajímavý. Jak neni na scéně Pupkin, je to nuda. Přesto dávám 4 hvězdičky, protože se mi líbilo motto "Lepší být za krále na jednu noc, než za blba celej život.". ()
Scénář: Paul D. Zimmerman .. Nesmál jsem se komediálnímu Veličenstvu, což však rozhodně nebyl cíl filmu, ale bavil jsem se slušně. K vyšším metám mi však příliš vadila postava, kterou hrála Sandra Bernhard, byla v podstatě zbytečná a neskutečně otravná. Také únos mi přišel celkem přehnaný a moc jsem tomu aktu nevěřil, ovšem do výsledné myšlenky nakonec jaksi taksi zapadl. A ta myšlenka nebyla vůbec špatná, jen mohla být lépe/jinak podána. ()
Galerie (86)
Photo © Twentieth Century-Fox Film Corporation
Zajímavosti (32)
- Victor Borge, ktorý sa objavil vo "svadobnej" scéne, bol sám veľmi slávnym komikom, klaviristom a popularizátorom klasickej hudby prostredníctvom hudobných gagov. (lemonova)
- Martin Scorsese prohlásil, že si myslí, že nejlepší výkon Roberta De Nira (Rupert) pod jeho vedením byl právě v tomto filmu. (KGBelik)
- Jerry Lewis (Jerry Langford) hrál postavu se stejným křestním jménem jako on sám. Jerry Langford se původně ve scénáři jmenoval Bobby Langford. Lewis ale navrhl, aby se postava jmenovala po něm, aby mohli natočit reakce skutečných kolemjdoucích, kteří ho poznali. Nikdo z dalších lidí v té scéně nebyl hercem nebo herečkou, kromě taxikáře a ženy u telefonního automatu. (KGBelik)
Reklama