Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (663)
║Rozpočet $87miliónov║Tržby USA $165,092,268║Tržby Celosvetovo $351,692,268║ Aj keď obsahovo to už nie je na takej úrovni ako Mlčanie jahniat, stále to má čím upútať hlavne keď sa na tomto projekte podieľal vizuálny mág ako Ridley Scott, samozrejme že nechutností a napätia sa tu dá užiť dostatočne. Pred predstaveným v kine sa pracovníci kina rozprávali v mojej blízkosti o tom ako predošlí deň z premietania filmu utekali ľudia preč, som nevedel čo si mám o tom myslieť, či film bol tak zle natočení prípadne tam sú až tak nechutné scény... pri pozeraní filmu som na to prišiel a sledoval ako od polovice filmu unikali z kinosály ďalší ľudia. /videl v kine: 80%/ ()
Hopkins byl opět skvělý a Gary Oldman také nebyl k zahození. Toto hodně lidmi dost opovrhované pokračování mi celou dobu přišlo výborné, až bohužel konce Ridleymu trochu ujel (ovšem jinak je jeho režie brilantní). Nevím čím to bylo, ale konec měl nastat po odchodu z prasečince. Potom už to byl jen odvárek a to kvůli atmosféře a celkové soudržnosti filmu (pojídání Liotty mě jinak bavilo). Julianne Moore jsem nikdy moc nemusel a ze všech sil preferuji Jodie, ale nic nemůže být dokonalé. Pro mě velká spokojenost, akorát "Červený drak" už neměl nikdy přijít. ()
Pokračování výborných Jehňátek není tak působivé skrytými významy, ale bohatě to nahrazuje otevřenou vizuálností. Pro mě ovšem chybí více napětí a tajemna, více skryté perverze a úchylnosti, více vnitřního pekla. Vše zde ukázané je velkolepé, to ano, večeře ve třech mě naprosto dostala, ale...hmm...no...na pět* to asi nebude ()
Řekněme si to pěkně polopatě: u "Lecterovské trilogie" platí - co režisér, to unikátní podání. Ale pokud míníte kázat o neskutečných nechutnostech, které tu jsou k vidění, rád bych všechny přítomné upozornil, že v knize se dočkáte daleko větších chuťovek. Ale zhodnoťme si dílko Ridleyho Scotta - ke všeobecnému zklamání se neshledáme s Clarice Starlingovou v podání božské Jodie, ale "jen" s Julianne Mooreovou. Ona to možná nakonec není taková škoda, protože závěr knihy a filmu se diametrálně liší, a nerad bych viděl one and only Clarice jednat podle filmového scénáře. Prostě by to nějak nebylo ono. Co ale je přesně ono, je prostřední část filmu, do posledního detailu kopírující předlohu - úchvatná Florencie, Palazzo Vecchio, Sál Lilií, geniální přednášky z historie umění, malý ostrý Harpy:), prostě brilantní. A s Florencíí souvisí poslední věc, ke které se tu míním vyslovit, a to soundtrack. Hodně ambientní hudba a ruchy Hanse Zimmera vám, za laskavého přispění filmových monologů Hannibala Lectera, prožene mráz po zádech, aby se v závěru mistr rozloučil nádhernou operní árií na text Danteho La Vita Nuova, Vide Cor Meum (kterou uvidíte v už opěvované Florencii). Nicméně právě Vide Cor Meum pochází od Patricka Cassidyho;) Dear Clarice, I have followed with enthusiasm the course of your disgrace and public shaming... ()
Namlsaná "Mlčením jehňátek", thrillerem dle mého gusta, těšila jsem se na pokračování převelice. Anthony Hopkins pod taktovkou Ridleyho Scotta! Julianne Moore se holt nějak překousne (a třeba doslova:-))... Vysoké očekávání zase jednou vedlo k velkému zklamání: namísto napínavého příběhu se na mě sesypala nuda, sice atmosférická a možná i plná zajímavé filozofie + dobré psychologie, ale pořád jen roztahaná nuda s gurmánskou třešničkou na mozku ve finále. Na druhou stranu: jsem teď bohužel starší a bohudík trpělivější, možná uzrál čas podívat se po letech na "Hannibala" znovu, bez přemrštěných očekávání. Je možné, že hodnocení stoupne - nebo taky ne, ale druhou šanci film každopádně dostane. Zatím 55%. ()
Galerie (69)
Photo © 2001 MGM
![Hannibal - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/363/160363077_ea8e72.jpg)
Zajímavosti (40)
- Představitel titulní role Anthony Hopkins komentoval, že "mě sice moc baví Lectera hrát, ale ve skutečnosti s ním nic společného nemám. Nevyznám se ve vínech, nejsem gurmet a pekelně vařím. Nezvládnu ani vajíčko. A už vůbec nejsem sofistikovaný - k podobným lidem jsem dokonce hodně podezřívavý. Pár jsem jich už potkal, a můžu vám říct, že sofistikovaní lidé vás unudí k smrti." (NIRO)
- V knižní předloze Thomase Harrise si Hannibal Lecter (ve filmu Anthony Hopkins) nechal během svého útěku v Brazílii odstranit svůj přebytečný prst (druhý prostředníček) na levé ruce. Ve filmových verzích jej nikdy neměl. (Rollo_Tomasi)
- Hudba při úvodních titulcích je "Aria da Capo" od Johanna Sebastiana Bacha. Stejnou skladbu poslouchá Hannibal Lecter (Anthony Hopkins) ve své cele v Mlčení jehňátek (1991). (Elisebah)
Reklama