Režie:
Ridley ScottKamera:
John MathiesonHudba:
Hans ZimmerHrají:
Anthony Hopkins, Julianne Moore, Giancarlo Giannini, Gary Oldman, Ray Liotta, Frankie Faison, Francesca Neri, Željko Ivanek, Hazelle Goodman, David Andrews (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ticho bylo prolomeno... „Znepokojivé" (Time), „působivé" (The Wall Street Journal) a „napínavé" (Newsday) pokračování Mlčení jehňátek má „neobyčejný úspěch" (Us Weekly)! Anthony Hopkins je ve své staronové roli rafinovaného zabijáka Dr. Hannibala Lectera „perverzně dokonalý" (Rolling Stone), když po čase opouští svůj úkryt a vtahuje agentku FBI Clarice Starling (Julianne Moore) do životu nebezpečné hry, která prověří její sílu, chytrost... a loajalitu. Příval hrůzy a napětí a šokující vizuální efekty dělají z Hannibala „nejpůsobivější film, jaký kdy bude k vidění" (Joel Siegel, „Good Morning America"). (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (664)
Ridley sa chopil ponúknutej látky s diametrálne odlišnej strany, než jeho nadosiahnuteľný a nezabudnuteľný predchodca Demme. Celý, pomerne zdĺhavejší, dej je akosi melancholicky podfarbený, využíva len pár vzruchových okamihov a pomerne nudí. Je tu však réžo, ktorý svojimi schopnosťami s takéhoto priemerného scenára vystrúhal aj s pomocou hereckých výkonov slušný mrazivý psychothriller, v ktorom evokuje hlavné desivý záver a pár nezabudnuteľných scén. Neodporúčam sa pri tom stravovať. 70%. ()
Ridley Scott narozdíl od Demmeho všechno vsadil na postavu doktora Lectra, sice nápad to nebyl špatnej, ale to zpracování už bylo horší, hlavně kvůli dost nekvalitnímu scénáři. Film je z větší části založenej na vzathu mezi Lectrem a Starlingovou, bohužel jejich rozhovory ani zdaleka nedosaahujou kvalit prvního dílu, ať už kvůli tomu, že scénář je debilní a nebo kvůli tomu, že Jodie Foster vystřídala nevýrazná Juliane Moore. Hannibal prostě nemá takovou sílu jako Mlčení jehňátek, ale musí se nechat, že některý scény svý kouzlo maj, taková scénka s mozečkem fakt stojí za to ()
Řekněme si to pěkně polopatě: u "Lecterovské trilogie" platí - co režisér, to unikátní podání. Ale pokud míníte kázat o neskutečných nechutnostech, které tu jsou k vidění, rád bych všechny přítomné upozornil, že v knize se dočkáte daleko větších chuťovek. Ale zhodnoťme si dílko Ridleyho Scotta - ke všeobecnému zklamání se neshledáme s Clarice Starlingovou v podání božské Jodie, ale "jen" s Julianne Mooreovou. Ona to možná nakonec není taková škoda, protože závěr knihy a filmu se diametrálně liší, a nerad bych viděl one and only Clarice jednat podle filmového scénáře. Prostě by to nějak nebylo ono. Co ale je přesně ono, je prostřední část filmu, do posledního detailu kopírující předlohu - úchvatná Florencie, Palazzo Vecchio, Sál Lilií, geniální přednášky z historie umění, malý ostrý Harpy:), prostě brilantní. A s Florencíí souvisí poslední věc, ke které se tu míním vyslovit, a to soundtrack. Hodně ambientní hudba a ruchy Hanse Zimmera vám, za laskavého přispění filmových monologů Hannibala Lectera, prožene mráz po zádech, aby se v závěru mistr rozloučil nádhernou operní árií na text Danteho La Vita Nuova, Vide Cor Meum (kterou uvidíte v už opěvované Florencii). Nicméně právě Vide Cor Meum pochází od Patricka Cassidyho;) Dear Clarice, I have followed with enthusiasm the course of your disgrace and public shaming... ()
První polovina s italským vyvrcholením má po počáteční nudě skvělé vyvrcholení. Škoda že pojítko mezi vyvrhovací a prasečí scénou je hodně slaboučké a vycucané z prstu. Jakmile se příběh zaměřuje na Lectera film funguje spolehlivě. Nejméně rozpoznatelný Ridley Scott. Mlčení jehňátek samozřejmě stále neohroženě vede. Tohle je pouze takový, ne úplně povedený, dovětek. 60% ()
„Keď s vami budem hovoriť, spoznáte to podľa toho, že sa na vás budem pozerať.“ Tyrania! 45O-stranový a 1O rokov písaný Harrisov veľko-román je lepší, ale i tak stvoril Ridley Scott (s výdatnou pomocou producentov De Laurentiisovcov a Branka Lustiga, ktorí sa zjavne dohodli, že do toho pôjdu naplno, nech to stojí čo to stojí) riadne sexuálne zafarbený úchylný masaker, ktorého viacero scén vstúpilo do análov (resp. mozgu). Nádherná atmosféra/výprava (florentská časť, Masonova rozľahlá farma, akvárium s úhorom), ľudožravé prasatá (!), hriešny trubadúr Giancarlo Giannini platiaci za hriechy svojich predkov a jeho črevá (na DVD v bonusoch na vás čakajú EŠTE KRVAVEJŠIE vystrihnuté scény), rafinovaná Mathiesonova kamera, vtipné dialógy ("Chce ju znásilniť, zabiť alebo zjesť?" - "Asi všetko dokopy, len neviem, v akom poradí."), úžasná Zimmerova hudba (úvodné titulky, prestrelka na rybacom trhovisku, beh lesom) a delikátne zvrhlý scenár Zailliana/Mameta. Je toho skrátka veľa, čo ma zaujalo (ale tiež chápem, čím a prečo fanúšikov MLČANIA JAHNIAT tento tvrdý sequel pohoršil, prečo do toho odmietla ísť Jodie Foster a ostatne i to, prečo bol na ňu Hopkins pekne naštvaný). Universal s MGM sa s tým neondejú a šokujúco prekračujú hranice. Noblesný, romantický, psychologický. HOROR! Hopkins to bravúrne podojil (fakt nie každý 64-ročný anglický herec inkasuje za jediný film 15 miliónov). Zvláštne je, že tretia séria Hannibala s Madsom Mikkelsenom je de facto crossoverom Červeného draka a jednak románu Hannibal. Nikdy som ale nepochopil, prečo sa Lecter nijako nemaskuje. Figuruje v zozname najhľadanejších zločincov na úteku a jemu to nestojí ani za trápnu parochňu. ()
Galerie (69)
Zajímavosti (40)
- Keď Dr. Lecter (Anthony Hopkins) vysvetľuje inšpektorovi Pazzimu (Giancarlo Giannini), že je potomkom slávneho florentského rodu Pazzi, vychádza zo skutočných udalostí z roku 1478. Vtedy členovia rodu Pazzi zosnovali sprisahanie proti rodine Medici, konkrétne chceli zabiť bratov Lorenza a Giuliana. Lorenzo de'Medici prežil a Francesco, Jacopo a Renato de'Pazzi boli povesení z okna Palazzo della Signoria, presne tak, ako to popisuje Lecter. (cica)
- Vo filme bola použitá jediná funkčná replika gilotíny, ktorá je vystavená na českom hrade Kosť. (joske88)
- Scénář se patnáctkrát přepisoval. (cariada)
Reklama