Reklama

Reklama

Rodina na baterky

  • USA The Mitchells vs. the Machines (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Nesmírně talentovaná, leč trochu samotářská Katie Mitchellová je přijata na vysokou školu svých snů. Plány na odlet jí však překazí její táta Rick, svérázný milovník přírody, který rozhodne, že spolu se zbytkem rodiny Katie na vysokou školu odvezou, aby se ještě vzájemně naposledy užili. S Katie a Rickem se se na výlet vydává divoce pozitivní mamka Linda, mladší bratr Katie Aaron a roztomile vypasený psík Monchi. Plány Mitchellových však překazí nenadálá vzpoura spotřebičů, neboť všude po světě se proti lidem vzbouří elektronická zařízení, která mají lidé tak rádi, od mobilních telefonu po nejnovější modely osobních robotů. Za pomoci dvou porouchaných, ale za to přátelských robotů, se musí Mitchellovi vypořádat se svými problémy, spojit síly a zachránit svět. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer 4

Recenze (373)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Lord-Miller je zavedené tvůrčí duo, kterým se daří zejména na poli animáků, nicméně rád bych je taktéž viděl u dalších příležitostí co se týče hraných filmů. Nicméně dle závěrečných titulků je The Mitchells vs. the Machines srdcovým projektem zejména režiséra a je to na tom docela znát. Originálními nápady se to tu jen hemží (vyvažování jednoho velkého klišé příběhu) a rozhodně se jedná o kvalitní animák pro celou rodinu a nejen pro děti, což je ten častější případ. I tak ale ze snímku nejsem nijak zvlášť odvařený, dokoukal jsem ho nadvakrát (částečně kvůli únavě), gagům, kterým jsem se měl smát, jsem se smál jen zřídka a zkrátka mě to nijak zvlášť nestrhlo, ačkoliv to má své velice silné momenty, jež ale mnohdy nejsou dostatečně vytěžené a zas se přeskakuje někam jinam. Film je možná až příliš hektický a hodina padesát je na animák docela dost. Rozhodně oceňuji novátorský styl animace, podobně jako Spider-mana : Paralelní světy (až tak daleko se tentokrát nejde), nicméně kdybych si měl vybrat mezi stylem animace studií Disney nebo illumination, neřknu-li Pixaru, vyberu si rozhodně je. Ale na poměry filmových akvizic Netflixu (koupeno od Sony) se rozhodně jedná o klenot, který se originální tvorbou červených nemůže vůbec měřit...80% ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Riandovi a Rowovi se nechtělo čekat na adaptaci Robocalypsy a tak dali dohromady tenhle invencí narvaný animák o zhmotněném technologickém bubákovi a hledání porozumění mezi tátou a dcerou. Všechno zaštiťují Miller s Lordem a jejich humor z obrazovky sálá všemi směry. Vizuál míchá dvou i trojrozměrnou animaci, neony ve stylu Trona a šilhajícího psa, který připomíná prase nebo bochník chleba. Skvělá rodinná dynamika, moc fajn poselství. ()

Reklama

Eliott 

všechny recenze uživatele

Senzační a vtipná rodinná komedie, jejíž největší vadou je konec. Konec, který náhle začíná být zcela neuvěřitelný a postupně popírá veškeré zákony, které si předtím sám stanoví. Další slabinou je, že když dílo srovnám například s Reya and Last Dragon, film který jsem viděl zhruba v tom stejném týdnu, tak je to poměrně zapomenutelná komedie, kterou již nepotřebuji vidět znovu. Není to tak pěkné na pohled, ale vidět se to dá a vlastně jsem se i docela pobavil. Největším kladem však zůstává šilhavý pes, který se svými výstelky postará o 80% zábavy. Zbytek šel pravděpodobně na účet lidským robotům. Hodnocení asi odpovídá. 75% ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Spider-Man: Paralelní světy byl zásadní animovaný film. A to nejen díky tomu, že vyhrál Oscara a odstartoval novou franšízu. Především si totiž Sony Pictures Animation nechalo patentovat speciální techniku, která spočívá v použití mixu počítačové animace s ručně kreslenými dodělávkami. Dalo se tak velmi snadno očekávat, že tenhle nový specifický styl animace použije Sony Pictures Animation i ve svých nadcházejících filmech, což dokazuje i novinka studia s názvem The Mitchells vs. the Machines AKA Rodina na baterky. Tu se Spider-Man: Paralelní světy pojí též producentská dvojice Phil Lord/Chris Miller, přičemž o scénář a režii se postarala dvojice Mike Rianda/Jeff Rowe. Otázka je poté na skladě- má ten pár let nazpátek průlomový styl animace ještě co nabídnout? Rozhodně ano! Rodina na baterky dokazuje, že má tenhle přelomový styl animace rozhodně budoucnost. Háček pochopitelně tkví v tom, že není Rodina na baterky takovou revolucí jako právě zmíněné Paralelní světy, neokoukanost a dokonalost animace to ovšem rozhodně neshazuje. Neskutečně živelná animace, neskutečně chytrý humor a především také animák, který má povedený scénář, zajímavé postavy a především v něm fungují emoce, satirická rýpnutí i sofistikované nápady. Člověk by vlastně vůbec nepoznal, že to netočili Lord s Millerem, protože v mnoha ohledech film snadno připomene Zataženo, občas trakaře nebo Lego příběh. Především i proto, že film není vyloženě pro nejmenší děti a mnoho jeho humoru si rozhodně užijí mnohem dospělejší diváci. Rodina na baterky překvapivým způsobem funguje i jako jistý komentář závislosti na moderních technologiích. Právě závislost a posedlost na nich nejen, že způsobí potencionální konec světa, ale především zkomplikuje vztahy jedné americké rodinky. A co víc může stmelit komplikovanou rodinu, než nebezpečné moderní technologie od mobilů po nejmodernější záchody. Vzniká tak neskutečně zábavný a pohodový film, který si může užít celá rodina z různých důvodů a především to pořád neztratí energii ani nápaditost. Především to ale celé skutečně funguje po emocionální stránce. A to především i proto, že má scénář zajímavé a dobře napsané postavy, které jsou navíc skvěle nadabované. A to nemluvím ani tak o Danny McBrideovi nebo Maye Rudolph, ale především o Olivii Colman, která je naprosto skvělá volba na roli zlé umělé inteligence a mohla by si z fleku tykat s H. A. L. em z 2001: Vesmírná odysea. Hlasové obsazení Rodiny na baterky dokazuje, že dabovat skutečně nemůže každý a že správná volba dabingu hraje roli. Důkazem toho je i Doug the Pug jako Monchi, nejroztomilejší mops v historii kinematografie! Film má navíc dle očekávání spousty výtečných odkazů a především má i výtečného skladatele Marka Mothersbaugha, co se opět nebojí využít specifickou hudební dramaturgii. A opravdu je film zdrojem mnoha výborných vizuálních nápadů, které pramení právě z výběru té patentované animace. V mnoha ohledech jde o tak šílené nápady, kterými jsou tak proslulé filmy z dílny dvojice Lord/Miller a přesto ty šílené nápady nadále fungují a dokáží překvapit a pobavit. Pod slupkou toho specifického vizuálního přístupu se možná dá tak trochu říct, že se Rodina na baterky vlastně vydává ve stopách typických rodinných animovaných filmů, kde v mnoha z nich lze též nalézt komplikovaný vztah otce a dcery. Zároveň i přes své hravé tempo je především ve finále lehčí přetažení možná tak trochu znát. A i přes jiný přístup už ta animace pochopitelně nemá takový WOW efekt jako kdysi v případě Paralelních světů. I tyto lehké výtky ovšem nesnižují fakt, že je Rodina na baterky dalším výjimečným animákem, který má mnoho pozitivních aspektů a funguje jednoduše super. Osobně se vůbec nebudu divit tomu, když na konci roku bude Rodina na baterky patřit mezi animáky roku. A to ne kvůli tomu, že bych podceňoval konkurenci, která do konce roku dorazí. Rodina na baterky totiž laťku nastavila dost vysoko a jde o povedený pohodový animák s výtečnou animací, skvělým humorem a zajímavými postavami. A s mopsem! Povedená podívaná, která zaručeně bude fungovat pro menší i větší diváky....... () (méně) (více)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Neskutecna jizda, jeste vetsi masakr, nez jsem z ukazek cekal. Ulitlej mix zbesily akce, dokonaly hudby, ultra stylovy animace se super sympatickejma hlavnima hrdinama a povedenym pribehem, kterej jede na maximum od prvni do posledni minuty a i v tech dojemnejsich momentech zvlada bavit. Uz hodne dlouho jsem se u animaku takhle nepobavil, jasnejch 5*. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (27)

  • Počas zastávky v dinosuarom obchode možno vidieť dve ŠPZ s menami Mike a Jeff. Ide o mená dvojice režisérov a scenáristov Michaela Riandu a Jeffa Rowea. (megajalec)
  • Ve flashbacku vidíme, jak malá Katie ukazuje své třídě její snímek „Dial 'B' for Burger“, jehož název je referencí na film Dial 'M' for Murder (1954). (Schyzartis)
  • V čase 1:32:00 se Katie zachytí za kraj budovy, ale v dalším záběru (1:34:00) Katie leží dole pod budovou. (Ondra.Simmer)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

30.12.2021

Rok 2021 proběhl z hlediska kinematografie v o něco menší nejistotě než rok 2020, kdy byly v důsledku virové epidemie zavírány kinosály a filmové premiéry se houfně odsouvaly, což trvalo až do… (více)

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

Oscarová Olivia Colman se připojuje k Marvelu

20.04.2021

Herečka Olivia Colman (Favoritka, The Father) se letos uchází o svého druhého Oscara, má za sebou taky čerstvě druhou sérii seriálu Koruna, v němž ztvárnila královnu Alžbětu II., a rovněž nadabovala… (více)

Reklama

Reklama