Režie:
Jegor AbramenkoKamera:
Maxim ŽukovHudba:
Oleg KarpačevHrají:
Oksana Akiňšina, Pjotr Fjodorov, Fjodor Bondarčuk, Anton Vasiljev, Anna Nazarova, Vasiliy Zotov, Natalja ŠvecObsahy(1)
Vzhledem ke svým kontroverzním metodám je mladá lékařka Tatiana Yurievna (Oksana Akinshina) na propasti ztráty lékařské licence. Její kariéra však možná neskončila. Poté, co je Tatiana přijata armádou, je přivedena do zabezpečeného vědeckého výzkumného zařízení, aby vyhodnotila velmi zvláštní případ, případ Konstantina Sergejeviče (Pyotr Fjodorov), kosmonauta, který přežil záhadnou vesmírnou nehodu a vrátil se na Zemi jedinečně pozměněn: uvnitř něj žije něco, co se ukazuje až pozdě v noci. Armáda však má zlověstné plány. Tatiana chce zabránit tomu, aby vojáci zabili Konstantina. A stvoření samo o sobě prospívá ničení. (C0r0ner)
(více)Videa (1)
Recenze (150)
I když má snímek Спутник zajímavé téma a ústřední digitální monstrum vypadá v rámci ruské tvorby vážně nadprůměrně, tak neuvěřitelně hloupý scénář a toporní herci celkový dojem markantně sráží. Celých 113 minut se zde totiž vyjma nudného tlachání neděje téměř nic, díky čemuž byste tomuto počinu měli dát šanci. Škoda. ()
Někdo si z dovolené doveze řeznou ránu na noze nebo pořádný průjem, kosmonaut Konstantin se vrátil s novým kamarádem ve svých útrobách. Dobrá, bylo to krapet na jiné dovolené a po fatální (záhadné) vesmírné nehodě. Jakmile se dostane do rukou lékařů a odborníků, aby zhodnotili jeho zdravotní a mentální stav, přijde se na to, že cosi přiletělo z vesmíru s ním. Ze Země (a ani ze Sovětského svazu) to nepochází, vylézá a vrací se bez jakéhokoliv poškození nositele. Na pomoc přichází blonďatá gazela (její představitelka si před víc než 20 lety coby Ruska Lilja začala v nuzných sociálních podmínkách vydělávat vlastním tělem), která má přihodit svůj odborný názor. Místy to vypadá, že se tvůrci nedokážou rozhodnout, jakému žánru dát přednost, a také scénář potřeboval trošku lepší zacházení, nicméně vizuál je vydařený a pár speciálních efektů přinese slušný nápad. Každopádně zbytečně dlouhé. Ale prostě kdo nic nečeká… ()
To by mě fakt zajímalo co se tady pokazilo. Dovedně rozvíjený příběh, výborná kamera, úchvatné zvuky, režie není vůbec špatná a atmosféra je čistá nula. Ale úplně čistá. Takhle jalový horor jsem už dlouho neviděl. Psychologická linie funguje o trochu lépe, ale tu zase sráží nepravděpodobné postavy a z nich vyplývající kupa nelogičností. Film by si zasloužil pořádně prostříhat, vypustit celou tu rádoby love story a soustředit se na budování napětí. ()
Tuna nedám **** z rovnakého dôvodu, z akého som nedal ***** o niečo kvalitnejšiemu (a pre mna typovo podobnému Arrival od Villneveuea)... príliš komorné na môj vkus, a pri sci-fi filmoch mi to vadí obzvlášť, nakoľko namiesto kvalitnej sci-fi nálože so všetkým, čo k tomu patrí, človek dostane drámu s prvkami sci-fi. No objektívne musím povedať, že som bol, na druhej strane, veľmi milo prekvapený aký kvalitný film sa Rusom podarilo natočiť. Audiovizual je tu úchvatný, spracovanie “votrelca” zaujímavé a dôveryhodne (na efektoch sa nešetrilo). A keď si k tomu prirátame sympatických hercov (tu by ešte trebalo viac zapracovať na scenári, aby divák viac veril ich motiváciam), tak z toho vychádza veľmi dobrý film má svetovej úrovni. A za to som veľmi rad, lebo zatiaľ čo drámy a pod. sa robia kvalitne všade vo svete, a dovolím si tvrdiť, že tu sa má Hollywood ešte čo učiť od Európy a Ázie, tak na (pre zmenu) kvalitne sci-fi mal ako keby monopol práve Hollywood. A to je určite škoda. Držím palce nech sa tento trend čo najskôr zmení, a čoskoro budeme takýmito a lepšími filmovými dielami bombardovaní z viacerych frontov. Nech je z čoho vyberať ;) ()
Technicky solidně natočené, ale tvůrci se nějak nedokázali rozhodnout, jestli chtějí točit drama, horor či filosofickou SF. První polovina, která je spíše dramatem, celkem funguje, ale jak se to postupně překlápí do hororu a trochy té akce (kde vesmírný neřád je jen částí zla), logika začíná dostávat pořádně na frak, lidé jednají podivně a zvraty jsou těžko uvěřitelné. Asi by spíš než ty poněkud jalové úvahy o správnosti či špatnosti toho či onoho protagonisty (na úrovni "Vážení, jen proto, že je to nelítostný nestvůrný zabiják a uslintaný slizký netvor, nemusí ještě být špatný člověk.") bylo lepší, kdyby se scénárista a režisér raději rozhodli pro klasický SF horor, protože sovětské reálie by tomu sedly. Ale viděl jsem po dlouhé době Oksanu Akinšinu, což je pozitivum. Viděno jako dvojakce s filmem Kolskaja sverchglubokaja, který jdu zkritizovat nyní. ()
Galerie (92)
Zajímavosti (1)
- Konstantin Sergejevič Vešnjakov (Pjotr Fjodorov) sleduje v pokoji na videu sovětský film z roku 1981 Cerez ternii k zvjozdam. (efenberger)
Reklama