Režie:
Jiří Sequens st.Kamera:
Václav HanušHudba:
Zdeněk LiškaHrají:
Jaroslav Marvan, Josef Bláha, Josef Vinklář, Jana Brejchová, Vlastimil Brodský, Antonie Hegerlíková, Josef Somr, Josef Kemr, Stanislav Fišer, Valtr Taub (více)Obsahy(1)
Praha třicátých let minulého století. Do nabité tramvaje nastupuje mladá hezká dívka. Rázem upoutá pozornost mládence, který nejen oceňuje dívčin půvab, ale hlavně se snaží nenápadně ukrást její kabelku. A tak se seznamujeme s jednou z hlavních postav filmu Smrt černého krále, s podvodníkem, kapsářem a vůbec podivnou existencí Josefem Kořínkem alias Pépim. Kromě něj je příběh zalidněn dalšími postavičkami z pražské periferie. Ve filmu pochopitelně nechybí ani rozšafný rada Vacátko a jeho nerozluční vyšetřovatelé Brůžek a Bouše. Mají smutnou povinnost - vypátrat vraha inkasisty Krále, jenž byl nalezen mrtev a jenž cestou z banky přišel o sumu, která by mohla zajímat spoustu lidí z jeho okolí... Námětem k filmu se stala povídka "Otec Goriot ze Záběhlic" z knihy povídek Jiřího Marka "Panoptikum hříšných lidí". Vedle představitelů populární pražské mordparty pana Vacátka - Jaroslava Marvana, Josefa Bláhy a Josefa Vinkláře - se ve filmu setkáte s Vlastimilem Brodským, Stanislavem Fišerem, Janou Brejchovou, Josefem Somrem a Antonií Hegerlíkovou. Uslyšíte i několik "staropražských" písniček Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse v interpretaci Věry Nerušilové. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (134)
Šachová partie byla velmi dobře rozehraná. Dokonce došlo k velké rošádě. Všechno se dokonale zamotalo. Nic nebylo takové jak se na první pohled zdálo. Tenhle případ pěkně zamotal panu radovi Vacátkovi hlavu. Loupežná vražda totiž vraždou vůbec nebyla. Jediná vada na kráse toho to příběhu byla jeho přílišná délka. Všechno bylo moc nastavováno a natahováno. ()
"Tady to vypadá spíš jako tábor lidu než vyšetřování vraždy, pane komisaři." Tak případ je to zapeklitej, jak už to u rady Vacátka bývá. Prostě Král je mrtev, 62.000 korun zmizelo, na šachovnici pobíhá 11 až 12 podezřelejch a vrchní inspektor Bouše exceluje při rekonstrukci prováděný hypermoderní metodou. Pro mě tohle není top z hříšnejch lidí města pražskýho, ale nebudu tomu kazit hodnocení jenom proto, že mě tenkrát do mordparty nevzali kvůli plochejm nohám. ()
To jsem si krásně zavzpomínala, dávno tomu, co jsem tento snímek viděla poprvé.. Rada Vacátko a jeho parta vyšetřovatelů má nový případ „zapeklitej a čert jim ho byl dlužnej“ se spoustou podezřelých.. Herecký ansámbl nesmírně sympatický, za všechny bych jmenovala Josefa Kemra, Vlastimila Brodského a Stanislava Fišera, k tomu nádherná hudba Zdeňka Lišky a úžasná atmosféra starých časů, u mě opakovaně spokojenost.. ()
Smrt černého krále mi seriál ze všech filmů asi připomíná nejvíc. Hodně rozmanitejch postav, menší i větší lumpové, ochlastové, vychcánci, rodinní příslušníci... - jsou zajímavý a propletený, a nic nakonec nemusí bejt tak, jak se na první pohled může zdát. Herci jsou tradičně skvělí (Kemr, Brodský, Somr, Fišer, Moučka...), tradiční je i Brejchová se svym občasnym tradičnim přehrávánim. Občas mi přišel zbytečně nepřehlednej řetězec firemně/rodinnejch vtahů a jejich propletenců, různě překříženejch vazeb a motivů, ale to je tak jediná zásadnější věc, kteoru bych zmínil jako negativum. A zase se budu opakovat, ale Liška je prostě génius a pokud neni našim vůbec nejlepšim filmovym skladatelem, pak jednim ze tří určitě. Ta jeho hudba a hudební čísla (se Zímou, Nerušilovou apod.) Hříšný lidi včetně všech těch pěti navazujících filmů odpaluje někam úplně jinam, o ligu dál. I Smrt Černého krále. Jen toho Kemra mohli naučit na tom klarinetu hejbat prstama aspoň do rytmu melodie, a nebo ho prostě míň zabírat. ()
"Je to případ zapeklitej a čert nám ho byl dlužnej...", praví rada Vacátko v posledním filmovém příběhu mordparty ze Čtyřky. Ačkoli zápletka není nikterak světoborná a vystačila by tak akorát na jeden díl seriálu, dívá se na to díky výtečným hercům v čele s Jaroslavem Marvanem jako vždy dobře. Přeci jen, Hříšní lidé mají trochu jiné kvality než strhující detektivní předivo (humor a atmosféra prvorepublikové Prahy jsou vždy na prvním místě). Jen by to probůh nemuselo být tak dlouhé a nastavované. ... jak říkám, je to případ zapeklitej. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (10)
- Jana Brejchová hrála ve filmu dceru Vlastimilu Brodskému, ačkoli byli ve skutečnosti manželé. (M.B)
- Když se inspektor Bouše (Josef Vinklář) na nádraží skrývá za noviny, je na nich palcový titulek „Zemětřesení v Itálii.“ Zjevně znovu použitá rekvizita ze seriálu Hříšní lidé města pražského (od r. 1968), z epizody Telegram z Neapole (1969). (Přemek)
Reklama