Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Marná sláva. Když se skvělý herec na vlně manické fáze bipolárlní poruchy rozhodne ukrást film čistě pro sebe, nemůže mu v tom zabránit ani ostřílený direktór s partou ze Čtyřky. I když je okatě proti-buržoustská storka o prohnilé personální situaci ve vyšíích patrech RAJ vybroušená precizně, scénářem počínaje, hudbou pokračujíce, hereckými výkony konče, Kopeckého výkon hochštaplerského ředitele vytlačil i to ostatní dobré na periferii mého diváckého zájmu. Náladu českého noir určuje strašidelný pražský blues z per Liška / Sís, v nonšalantním podání, které bych od budoucího nevtipného baviče z Neváhej a toč nečekal. Klasika. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

V roce 1971 se muselo logicky někam unikat z šedého bezčasí reality, tedy nejvíce logickým byl únik ke staromilské atmosféře první republiky, byť by se mohla audiovizuálně prezentovat jen coby konverzační detektivka, tedy místo, kde se děly zločiny. Legendární mordparta pana policejního rady Vacátky řeší se svým obvyklým šarmem a kultivovaností případ vraždy, která má velmi zajímavé pozadí. Okruh podezřelých je neobvykle široký a zcela netypicky nezasahuje do okruhu pražské galerky. Tím, že se jedná o sféru těch nejvyšších společenských kruhů, možná Vražda v hotelu Excelsior ztratila něco ze své poetičnosti. Navíc poprvé trochu selhává hudební složka - titulní píseň je cyklena v tak časté rotaci, že ke konci už začíná být otravná. Dokonalá je naopak mizanscéna - prostředí hotelu je tak autentické, že dává zapomenout na fakt, že byl vybudován v barrandovských ateliérech. PS: Trochu mi vadí, že ve filmu byl obsazen i Josef Somr, který se již jednou na ,,čtyřku" dostal, a to konkrétně ve Smrti černého krále, kde hrál ale zcela jinou partii... Podobné filmy a seriály: Pěnička a Paraplíčko, Partie krásného dragouna, Smrt černého krále, Štědrý večer pana rady Vacátka, Hříšní lidé města pražského, Panoptikum města pražského, Hříšní lidé města brněnského ()

Reklama

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Z čtveřice filmů, kterým se říká "Hříšňáci", tak tenhle mě bere nejméně. Asi proto, že je moc nepřehledný a motající se kolem čehosi, na rozdíl od těch ostatních, obzvláště mistrovsky vystavěný, a bez chyb, tak je film "Partie krásného dragouna". Na druhém místě je pro mě - "Smrt černého krále", a na třetím "Pěnička a Paraplíčko" (film, kde zločinec se zpovídá lépe než faráři právě Vacátkovi - škoda, že už je takových zločinců tak málo, co se umí tak zpovídat a mají v sobě svědomí, a ví co, a proč ve svém životě udělali). ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to dnes viděl naposledy. Zkusil jsme to potřetí. Dal jsem tomu šanci. Ale ne. Není to pro mne. Neustále vyslýchání spousty podezřelých z toho dělá motanici, kterou nejsem schopen poctivě sledovat a soustředit se. Ještě v tom lítají karty a vlastně je to vcelku nuda. Seriál mám rád, stejně jako knihy, ale toto se prostě nepovedlo.  Dávám dvacítku hercům, a kdyby tohle natočili jen jako jeden z dílů super seriálu, bylo by to mnohem lepší. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Mile mě překvapilo, kolik uživatelů zde trefně zhodnotilo současné rádobyherce. Je vidět, že v tomto názoru nejsem sám. To je obrovské plus všech starších filmů, nabízejí prostě skvostná herecká představení (třeba úžasný pan Lohniský tu má jen malý štěk, jak je u něho bohužel zvykem). K tomu kvalitní režiséři a scénáristé. Osobně tvrdím, že ještě v sedmdesátých letech jsme byli filmařská velmoc. Od osmdesátek to jde dolů, v novém tisíciletí už se pouze plácáme v bahně. Takže připíjím francouzským koňakem na starší filmy, ať nám ještě dlouho dělají radost... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama