Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

topi 

všechny recenze uživatele

Takovej rambajz, co předvede v tomto dalším filmu ze série Hříšní lidé města pražského naše skvostná herecká elita je k neuvěření. Ředitel hotelu Excelsior Kopecký, kokainista Lohniský, číšník Pepi Lackovič, manželské páry Somr - Dvorská, Řehoř - Budínová, hotelový detektiv Filipovský a samosebou naše mordparta ze Čtyrky - Bláha, Vinklář a rada Vacátko Marvan. Tohle už bohatě stačí, aby bylo o zábavu postaráno. K tomu připočtěme perfektní kameru, hudbu, scénu, předlohu, režii a není co řešit. Potom může vzniknout nestárnoucí dobová krimikomedie z třicátých let na kterou se můžu dívat každý den. (Krásně popsal dnešní " hereckou elitu " uživatel Enšpígl. Tak to bohužel je). ()

`barocco 

všechny recenze uživatele

Text titulnej piesne nesmierne otravny... ale inak squeleeee... Potesi na vtedajsie pomery nezvykly format 2.35 : 1 " Anamorphic Scope" alebo tiez oznacovany ako "CinemaScope " a k tomu este vo farbe, skoda ze okrem par ciernobielych a naozaj len vynimocne farebnych filmov tocenych koncom sesdesiatych a zaciatkom sedemdesiatych rokov v tomto formate sa po tzv normalizacii opat az do novembra 1989 tocilo len na format 4:3 alebo tiez "full frame". Pozriet si to v kine na najvacsom moznom platne musel byt iny zazitok! ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Nikdo nic neviděl, ani neslyšel, tak buď byli všichni vožralí, nebo lžou, jak když tiskne! Můj nejoblíbenější ze čtyř celovečerních filmů s radou Vacátkem. Co by člověk dal za to kdyby se takový detektivky točili dneska, nebo se jim v kvalitě aspoň současná tvorba pokusila přiblížit. Povídka která je předlohou příběhu pak patří k těm lepším a naštěstí asi i díky tomu, že snímek se jí věrně drží, tak se jí povedlo přetavit i ve velmi podařené filmové zpracování. Pochopitelně s plejádou skvělých herců v čele s nezapomenutelným Marvanem.80% ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Plejáda skvelých hercov staršej generácie v klasickej kriminálke, ktorej ale niečo chýba. Trochu spádu, a možno je niečo naviac, tá prvá zbytočná polhodina, pretože to začne byť zaujímavé až ku koncu. Ideálna kriminálka trvá okolo jednej hodiny, či už ide o americkú, britskú alebo českú. –––– Tak už se nám to vykotilo. Máme mord v hotelu Excelsior. –––– Hotel Excelsior - šťastný ostrov klidu v rušném velkomêstě. ... Hotelový personál, hosté, všechno jedna sebranka. Courá se to po schodech nahoru a dolů jako šváby! ()

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Pro mě zajímavější než Partie krásného dragouna, Smrt černého krále nebo Pěnička a Paraplíčko. Hlavně kvůli Kopeckému. Ten je v této cognacové detektivní šarádě excelentní. A to mě ba. Co mě neba je ta ústřední píseň, kterou jakoby zpívá Langmiler, i když to ve skutečnosti zpívá Eda Neváhejatoč Hrubeš. Kdyby to bylo bez ní, tak dám pět *. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Scény z exteriéru byly natočeny před hotelem naproti Wilsonově nádraží. (Witta)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama