Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (143)

Tiiso 

všechny recenze uživatele

Velmi zdařilý snímek. Nebojím se říci, že ze všech čtyř dílů, ten nejlepší. Jak po stránce technické, tak po stránce dějové. Výprava je na velké úrovni. Scénář dobře napsán, do podslední chvíle není jasno kdo je vlastně vrah. No a vše korunuje koncert herců, v kterém hraje první housle famózní Miloš Kopecký. ()

otík 

všechny recenze uživatele

O něco lepší a také delší vyšetřování vraždy ženy ve významném pražském hotelu Excelsior. Všichni ze "čtyřky" při vyšetřování odkrývají tajný komplot zaměstnanců proti bohatým zahraničním návštěvníkům a zároveň se jen těžko proplétají klubkem lží až k pravdě o vraždě. Mimoseriálová epizoda je určitě lepší než seriálové díly. ()

Reklama

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Nejvíc si budu pamatovat Somrovy oči mrtvolně v sloup a protivnou písničku ve strašně protivném podání Eduarda Hrubeše. Ten člověk má zvláštní celokariérní dar: Ať se objeví kdekoli a dělá cokoli, vždycky kazí dojem. Trochu to napravuje Lackovič, který vypadá úplně jako všichni ti Ratleři a Santeři, které daboval. A samozřejmě Lohniský a Bouše s Brůžkem. Kopecký taky fajn. ()

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Klasika z Hříšných lidí města pražského převedená na filmové plátno neztrácí ani v celovečerním filmovém zpracování nic z nenapodobitelné atmosféry. Samotnému příběhu by se dalo leccos vytknout, ale celkové kouzlo prvorepublikových figurek a typického prostředí vonícího starými dobrými časy to bohatě vyvažuje. Příjemně odpočinková podívaná. ()

patrik221 

všechny recenze uživatele

Tak tohle bylo neco! Po dlhej dobe poctivá kriminálka ktorá sa vyrovná tým starým americkým klasikám s takými borcami ako Eastwood či Michael Caine. Už od prvných minut sem tušil, že to bude podívaná - tak sem si k tomu dal doutník. No ale tohle sem nečekal.... Má to šmrnc ako Tenkrát v Americe a hviezdy ako v Podraze. A ty tady předvádí priam herecký koncert kterej vám nedá vydechnou dokud společne s Marvanem nezjistíme kdo je vrah.Tohle má styl a já sem už skoro zapomnel, že se takové poctivé filmy delají! P.S Kopecký priam excelentný ale kdy on hrál špatne, že? :D ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama