Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Tak FujimotoHudba:
James Newton HowardHrají:
Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin, Abigail Breslin, Cherry Jones, M. Night Shyamalan, Patricia Kalember, Ted Sutton, Merritt Wever, Lanny Flaherty (více)Obsahy(1)
Graham Hess a jeho rodina žijí na farmě daleko v polích. Jednoho dne se probudí a zjistí, že přímo za jejich domem je obrovský kruh v kukuřičném lánu. Zaslechnou zvěsti o tom, že je to znamení mimozemšťanů. Zvířata v okrese se začínají chovat zvláštně, psi se stávají agresivními. S rostoucím strachem sledují televizní zprávy, které dokola opakují, že znamení v obilí se rychle objevují po celém světě. Kdo jsou jejich tvůrci? Co se jimi pokoušejí sdělit? Čeká Zemi útok? Skutečnosti, které odhalí Graham během vyšetřování tohoto jevu, navždy změní životy jeho bratra a dětí. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 184)
Jsou filmy, po jejichž shlédnutí nemám slov. Patří k nim i poslední 3 kousky od Shyamalana. Nevím, jestli je tohle jeho nejlepší, ale rozhodně je to ten nejstrašidelnější a nejvíce ovlivněný Hitchcockem, konkrétně Ptáky (na což jsem přišel sám :o)). Jedinou pihou na kráse snímku je trošičku polopatičtější vyústění, ale to mi ohromný dojem nemohlo zkazit. ()
Nadprůměrný thriller (variace na Den nezávislosti) v typicky Shyamalanovsky ukecaném stylu, budující znepokojivou atmosféru od začátku až do konce, kdy ale značně upadá kvůli na pohled ne příliš povedenému emzákovi. Mel Gibson celý film táhne, z obrazovky v podstatě nesleze. Na absolutní hodnocení Signs nedosáhnou kvůli závěru, který je příliš americký a do atmosféry zbytku snímku celkově nazapadá. ()
║Rozpočet $72miliónov║Tržby USA $227,966,634║Tržby Celosvetovo $408,247,917║ __Dokonalé komorné sci-fi!!! M. Night Shyamalan len dokazuje ako bravúrne dokáže narábať z atmosférou, obrazovo a hudobne neskutočne silné v spojení tejto kompozície, výborné obsadenie, efekt strachu dosiahnutý na maximum a spomienkové sekvencie skvele zapadli do deja. /videl v kine 2x: 100%/ ()
Že humor nejde ruku v ruce s pomalu budovaným napětím a hutnou znepokojivou atmosférou? Že sci-fi o invazi nefunguje pospolu s otázkami víry a osudu? Že je psaným pravidlem "pes nikdy neumírá"? Přijít Shyamalan s tímto konceptem o dekádu později, tak se mu všichni vysmějou. Jenže on s ním přišel v době, kdy byl stále ještě na svém nezpochybnitelném tvůrčím vrcholu a dokázal z něj vydolovat jeden z vrcholných thrillerů počátku jednadvacátého století. Má to jednu jedinou slabinu a to sice samotný závěr, kdy se jednou provždy prokáže, zda patříte mezi ty, kteří věří/doufají, že se vše děje z nějakého konkrétního důvodu nebo ne. Já ne a tak jsem v tak promyšleném filmu, jakým do značné míry Znamení nesporně jsou, shledal závěr (ne nutně onu "pointa" jako takovou) značně neuspokojivým a do značné míry laciným. Kdyby si to neambiciózně vystačilo se třemi (?) dny během prvního kontaktu pohledem jedné obyčejné rodiny, tak by to bohatě stačilo. ()
Filmařské prostředky, filmařské prostředky.... pokud jsi chtěl, Shaymalane, vytvořit napínavý příběh a ta pointa byl prostě úlet, to bych snad nějak skousnul. Ale jestli jsi jen kvůli pointě a jakémusi sdělení rozehrál celou tu UFO story, tak to si opravdu přestáváme rozumět a žádné filmařské prostředky Ti k tomu nepomohou. ()
Galerie (78)
Zajímavosti (34)
- Takzvané "Brazilské video" je natočeno klasickou domácí kamerou samotným režisérem Shyamalanem. (becki_tu)
- Skladatel James Newton Howard byl požádán, aby záměrně odkazoval na hudbu z některých klasických filmů příbuzného žánru, jako například Blízká setkání třetího druhu (1977) nebo Psycho (1960). Úvodní hudba a hlavní motiv tří tónů jsou nápadně podobné motivům ze Psycha a seriálu Pásmo soumraku (od r. 1985). (becki_tu)
- Přibližně v čase 54:52, kdy Rey (M. Night Shyamalan) odjíždí od svého domu, lze v bočním okénku auta zahlédnout kameru. (imagoo)
Reklama