Reklama

Reklama

Sardinky, na scénu! aneb Prkna, která znamenají totální zmatek. Divadelní režisér Lloyd Fellowes zkouší s malým hereckým ansámblem komedii nazvanou Bez roucha. Je to oddechová fraška, ve které je ovšem mimořádně důležitá souhra všech účinkujících: každé dveře se musejí otevřít v pravou chvíli a talířek se sardinkami musí být vždy na tom správném místě. Jinak vznikne místo komedie naprostý zmatek. Už při zkouškách je zřejmé, že složitá jevištní choreografie vysoce převyšuje síly zúčastněných herců. Ti se totiž místo na hru často soustřeďují na své osobní problémy. Notorický alkoholik Selsdon Mowbray, který hraje zloděje a věčně není k sehnání, kolegům na jistotě také nepřidá. Navzdory všemu nakonec přece jen dojde k premiéře a soubor vyrazí s inscenací na turné po Spojených státech. Když se však po měsíci Lloyd přijde neohlášeně podívat na představení, nemůže uvěřit tomu, co vidí na jevišti a především za scénou… Klasickou divadelní komedii Michaela Frayna převedl na filmové plátno režisér Peter Bogdanovich, jenž přitom vycházel z londýnské a newyorské inscenace Michaela Blakemorea. V hlavní roli zoufalého divadelního režiséra se zaskvěl Michael Caine. Fraynova hra je českým milovníkům divadla dobře známá především z legendární inscenace Jiřího Menzela v Činoherním klubu z roku 1986. (Česká televize)

(více)

Recenze (53)

Megahead 

všechny recenze uživatele

Celkom kvalitné herecké obsadenie a zaujímavý nápad so zobrazením procesu prípravy a prvých predstavení nacvičenej novej hry divadelného súboru, kde po prvotnej celkom vydarenej premiére nastávajú rôzne vzájomné neočakávané situácie medzi hercami a aj režisérom, pričom zmeny vo vzťahoch majú priamy vplyv na kvalitu predstavení. Vyhrotené emócie, vzájomné konflikty, prípadne žiarlivosť zasahujú aj do deja nacvičeného predstavenia a dostávajú hercov do neočakávaných situácií, pričom ich musia riešiť improvizáciou už počas predstavení, niekedy úspešnejšiou, inokedy menej, čí vznikajú rôzne úsmevné scény. Niektoré dialógy/humorné scény sa podarili viac, niektoré menej. ()

gojackill 

všechny recenze uživatele

Tempo srovnatelné snad jen s tím nejlepším Wilderem (Rad, dva, tři nebo Někdo to rád horké) dává tomuto "mladistvějšímu" snímku punc nezapomenutelnosti. Film se dělí takřka rovným dílem na třetiny, z nichž nedovedu vybrat tu nejlepší a na rozdíl od některých mi závěr nepřišel přehnaný. Některých vtipům jsem se zasmál opravdu hodně, je to sympaticky obsazený a klidně bych si ten film pustil znovu._____ EDIT: Pustil jsem si to znovu a musím zvednout na pátou hvězdu, protože obdivuju scénář, který je v jednotlivostech k popukání a jako celek neuvěřitelně soudržný. První část (poslední zkoušení divadelní hry) představuje podklad pro část druhou, která se odehrává za kulisami a může tak divák nahlédnou do zákulisí herců, kteří jsou při hraní zaměstnaní svými spory, které vznikly ze žárlivosti. Brilantní načasování každého gagu v druhé části je však překonáno částí třetí, kdy sledujeme celou divadelní hru z pohledu diváka - hru, která se v základu pokazila. Prostě na prknech, které znamenají svět, zavládne neskutečný zmatek a v té chvíli začíná opravdová fraška a třeskutě vtipná podívaná. Doporučuji dvakrát, teprve potom vynikne, jak skvěle je to vše promyšlené a hlavně načasované. 95% ()

Reklama

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Jedna z tých neurotickejších komédií. Postavy sa chovajú rovnako zmätene a šialene v zákulisí ako na pódiu. Čo má zrejme naznačiť, že ich život je podobná fraška ako divadelná hra, v ktorej vystupujú. Ale zároveň preto celý príbeh pôsobí menej pravdepodobne. Niekto to v prípade komédií odpustí, či dokonca uvíta, ja by som však potreboval fungujúcejší humor, aby som nad tým mohol prižmúriť oči. No záver je našťastie v tej nepodarenosti podarený a vtipnejší než prvé dve tretiny, takže sa naňho oplatí čakať. ()

danliofer 

všechny recenze uživatele

Viděla jsem kdysi tuto divadelní hru v Činoherním klubu v Menzelově režii s Petrem Čepkem v hlavní roli (režiséra), přičemž je to pro mě dosud nezapomenutelný divadelní zážitek. Divadlo z toho dýchalo každým coulem... Režiséru Peteru Bogdanovichovi se hru podařilo převést do filmové podoby značně zdárně, i když přece jen v konkurenci s tím pocitem z divadla se ten filmový přece jen těžko srovnává, i proto jen čtyři hvězdičky... Asi mi u toho chyběl ten osobnější kontakt s herci i to, že jsem to tenkrát viděla v divadle na stojáka, aniž bych u toho vůbec pocítila bolest nohou... :-) ()

MrKrahujec 

všechny recenze uživatele

Tak tohle se mi nemůže nelíbit, protože to nesmírně připomíná můj snad (soukromě!) nejmilejší text Karla Čapka - Jak vzniká divadelní hra, Ten už sice zfilmován byl, ovšem jako kratší televizní inscenace, tohle pak zákonitě umocňuje celý princip na celovečerní film, kterému snad chybí jen jediné: aby ho mohl vidět Karel Čapek. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama