Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Vittorio StoraroHudba:
Stephane WrembelHrají:
Wallace Shawn, Gina Gershon, Louis Garrel, Elena Anaya, Steve Guttenberg, Christoph Waltz, Georgina Amorós, Damian Chapa, Sergi López, Richard Kind (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Manželství Morta Rifkina a jeho ženy Sue už delší dobu není právě idylické. Přesto, nebo možná právě proto, doprovází Mort svou manželku, publicistku Sue na filmový festival v San Sebastianu. Obává se, že její fascinace mladým režisérem Philippem, může být víc než jen profesionální. Philippův film sklízí ze všech stran nadšení a chválu. Mort však jeho režijní počin považuje za naprosto banální. Skuteční mistři jsou pro něj Bergman, Fellini, Godard, Truffaut či Buñuel. Jeho nemilosrdné názory na Philippa rozhodně pošramocenému manželství neprospívají. Mortovu náladu však projasní setkání s doktorkou Jo Ronasovou, jejíž manželství s bouřlivákem Pacem je plné bolesti. A tak zatímco Sue tráví dny s Philippem, Mortův vztah s Jo se prohlubuje. Když se Mort zamýšlí nad svým životem prostřednictvím milovaných filmů, nachází novou naději pro budoucnost. (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (69)
Pouze jen další klasický Woody Allen. Myslím si, že Woody by už měl přemšlet o důchodu, přeci jen natáčet každoročně skoro tentýž film je již nuda a už nemůže vycházet ze svých hipsterských 70. let na Manhattonu. Postavy jsou sice někdy vtipně napsané, ale jejich rozhodnutí až moc předvídatelné. 2 a půl hvězdičky + půl hvězdičky za transtextuální scény, i když se jedná zrovna o nejkanoničtější díla. ()
Typická Allenova pohodovka, nič viac, nič menej. Typická hudba, konanie postáv a vtelenie sa samotného Allena do hlavnej postavy. Allen rieši krízu veľmi pokročilého veku, vzťahy a snahu naštartovať sa znova. Ale už má dávno po osemdesiatke, možno by mal začať už myslieť aj na iné, lebo čas nezastavíš. Gina i Elena ale výborne zvolené dámy v zrelom veku, ktoré vyzerajú zachovale. Teda najmä u Giny urobili chirurgovia kus dobrej roboty. ()
Woody už sice není v kurzu, ale tahle jeho autobiografická ironická láska k dějinám filmu a filmovým festivalům je bezmála geniální. Všechno funguje jako vždycky, od prvního záběru je vše důvěrné známé a nic není překvapivé. Postavy procházejí různými situacemi, na kterých je důležité si to všechno hlavně pořádně pojmenovat. A aby toho nebylo málo, je tu celá řada černobílých snových sekvencí, u kterých se cinefilové mohou potěšit, ale obávám se, že běžný divák to zas tak tolik nedocení. Zvlášť, pokud jsou to všechno ty slavné špičky ledovce jako Jules & Jim nebo U konce s dechem. A bohužel to tak je, pokud to lidi s těmi filmovědnými poučkami myslí příliš vážně, tak mají velkou šanci, že nebudou oslňovat ve společnosti, ale stanou se podivíny. Což je poznání, které s Woodym sdílím. ()
Jestli byl předešlý Allenův film rozloučením s New Yorkem a tento má být rozloučením s kinematografií (a zároveň esencí všech témat, jimiž je tvůrce celoživotně posedlý), pak za mě spokojenost. Pouze ten představitel titulní role vypadal jako vodník z ilustrace v Kytici, jejíž výtisk vlastním, a to opravdu nelze brát jako kompliment. ()
Wallace Shawn nemá ani kúsok charizmy, pardón pane. Čož devastuje akékoľvek kúzlo sansebastiánskeho Woodyho dostaveníčka. Jeho hypochondria, uekacanosť a otravnosť sú nekonečné ako španielske móla. Naopak, Gina, Elena a Louis sú skvelí, ale ani ich trojnásobná charizma a sex appeal nevytiahli Woodyho posledný príspevok zo dna jeho filmografie. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (2)
- Natáčení filmu probíhalo od července do srpna 2019 v San Sebastiánu ve Španělsku. (SONY_)
Reklama