Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Uznávaný režisér a scenárista Olivier Assayas natočil kultovní celovečerní snímek, pojmenovaný podle hrdinky němého filmového seriálu Les Vampires z roku 1915; záludné, démonické i svůdné lupičky šperků. V této zvláštní hře s pravidly a povahou kinematografie do současné Paříže přijíždí skutečná hongkongská herečka Maggie Cheung, aby ztvárnila Irmu Vep v adaptaci upírské klasiky. Tehdejší hvězda akčních filmů je vtažena do chaotického natáčení pod vedením vyhaslého režiséra nové vlny Reného Vidala (Jean-Pierre Léaud). Ten si stejně jako zbytek štábu není zcela jist tím, co a proč dělá, a produkce je od počátku odsouzena k neúspěchu. Assayas vytvořil nejen film o filmu, ale také o stavu a problémech v branži. A zároveň stvořil vizuálně úchvatnou poctu slavnému dílu. (Cinemax)

(více)

Recenze (31)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Osamělost v cizím světě, nepochopení, touha dát průchod tomu, co uvnitř cítíme a vidíme tak jasně...a neúspěch. Vnitřní neúspěch a opět nepochopení. Těžký život dobrodruha, chtělo by se říct. Příběh režiséra Vidala by sám o sobě byl tak leda do artového kina, o to víc vzhledem k úkolu, který se rozhodl přijmout. Irma Vep toho divákovi dává daleko víc než studii osamělosti táhnoucí se paralelně celým filmem. Přináší magii němého filmu, která čiší z ukázek nabídnutých nám k lepšímu pochopení režiséra, a k tomu ještě Maggie, také kouzelnou. Je to právě její postava, díky které se dostaneme do zákulisí a pronikneme k těm vedlejším epizodkám a historkám, malému poznávání lidských povah a osobností, a také k samotnému Vidalovi. Dostaneme nahlédnout do toho, co má dělat "dobrý režisér", po čem údajně volá publikum a jsme o kousek blíž pochopení toho všeho. A pak přijde opět magické finále, silné a mrazivé...na které bych ovšem bez režijních poznámek asi nestačil. Těmi poznámkami myslím onu scénu, ve které asistent režie vysvětluje Maggie "hypnotickou" stránku věci, což je náhodou také scéna, ve které tato paní herečka předvede skvělou etudu strachu a nedůvěry. Až je jednomu líto, že ten film opravdu nevznikl...kombinace klasických scén zvukových (mimochodem Irma Vep má výborně vybranou doprovodnou hudbu), němých a těch čistě Vidalových by měla velkou sílu. Možná. Jisté ale je to, že samotná Irma Vep od Oliviera Assayase ode mě dostane 80% a vznikne další trapné obdivné PS k Maggie Cheung:) PS: Maggie, ještě že jsi se stala herečkou. Budeš nám tak zachována navždy, a to je víc než si zasloužíme;) ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tak tohle opravdu nebyl mainstreamový film. Film vlastně o ničem, ale nuda to není. Hodně se mi líbily záběry z toho starýho filmu či seriálu a docela bych ho chtěl i vidět. To nový přetočení s Maggie Cheung mělo taky něco do sebe. A tím se dostávám k hlavnímu kladu filmu. Maggie Cheung je hrozně roztomilá a přirozená, možná proto že to ani zas tak nehrála. Irma Vep určitě není film pro každého a takový Woody Allen by to asi nazval uměleckou masturbací, ale stejně se mi to líbilo. :-)))) ()

Reklama

3497299 

všechny recenze uživatele

Inteligentně vystavěná variace na Truffautovu Americkou noc (a podobné filmy o filmu) s prvky komedie na způsob Woodyho Allena. Francouzský režisér s geniální, ale těžko předatelnou tvůrčí vizí podléhá hysterickým reakcím a pohybuje se na hraně šílenství, celý štáb je prolezlý korozí vzájemných animozit a herečka – hongkongská hvězda Maggie Cheung – ztvárňuje svoji titulní roli v natáčeném remaku slavného francouzského “seriálu” Les Vampires Louise Feuillaudeho z roku 1915 mnohem lépe a živěji v soukromí během pokoutného dobrodružného podniku za vlahé hotelové noci. Spolu s Demonloverem jsem viděl Irmu Vep po mnoha letech podruhé a mám Olivera Assayase čím dál raději. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Variácia na tému: film o nakrúcaní filmu. Neurotizovaný štáb, ázijská herečka–fetišistka fixovaná na tesný latexový úbor, depresiami zmietaný režisér, roky točiaci priemernosti a vezúci sa na vlne sľubných prvotín. Nápad, ktorý ho má vrátiť na umelecké výslnie je remake podľa úspešnej nemej série „Les Vampires“ od Louisa Feuilladeho z r. 1915. Väčšina štábu sa prispôsobila pracovnej disciplíne diktovanej momentálnym rozpoložením režiséra. Vzájomné vzťahové problémy im tak zapĺňajú čas vyhradený práci. Chaotickosti, neukotvenosti a fáze v stave zrodu sa prispôsobil aj samotný film. Scény sú epizódne roztrúsené, prebieha sa zo štýlu na štýl, vedľajšie obsadenie je nevýrazné a dej často zabŕda do podružností. Veru žiaden filmový zázrak. Maximálne niekoľko tajomným prísľubom dýchajúcich obrázkov („lúpežná výprava“ herečky, záverečné premietanie) + zaujímavo obsadené hlavné úlohy (Maggie Cheungová hrá samu seba, Truffautovo herecké alter ego Jean-Pierre Léaud hrá režiséra – zrejme projekciu samotného Assayasa). ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Nebyla jsem si jistá, zda mám tenhle film dokoukávat do konce - vesměs průměrná podívaná (třebaže by se tu samozřejmě daly nalézt skryté symboly touhy člověka něco dokázat, atp.) o tom, jak se režisér snaží natočit moderní remake slavného filmu, avšak okolnosti mu nepřejí a nakonec z toho vyleze něco, co by stálo jen za zmačkání a vyhození do koše - a on se psychicky zhroutí. Ovšem ještě před tím, než je odvezen (snad do nějakého ústavu - nepamatuji se), stvoří z natočeného paskvilu něco, co mě nutí zahodit celý předchozí film do hajzlu a mít silné nutkání dát plný počet - ovšem to samozřejmě udělat nemůžu, a tudíž jsou to "pouhé" 4*... ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama