Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Řekové říkají, že jenom ženy, které omyly své oči pláčem, mohou vidět jasně. Pro Manuelu toto přísloví neplatí. Té noci, kdy auto srazilo jejího syna Estebana, pláče, až jsou její oči úplně suché a současnost i budoucnost splývají ve vzdálené temnotě. V hlavě se jí promítají poslední zápisky jejího syna. „Dnes ráno jsem prohlížel máminu ložnici, až jsem našel svazek fotografií. Všechny byly v půli přestřižené. Předpokládám, že tam byl můj otec. Mám ten dojem, že právě tato půlka v mém životě chybí." Matka mu nikdy neřekla, kdo byl jeho otec... ovšem hledat v Barceloně muže jménem Lola není vůbec snadné... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (293)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

S Pedro Almodóvarem to mám hodně těžké. Jeho filmy na mě často působí jako příběhy vytržené z telenovely, akorát jen zpracované nebývale artovým způsobem. Režisérův oblíbený svět plný transvestitů a homosexuálů mě míjí, problémy jeho postav jsou mi často vzdálené a když tento svět navrch ještě zkombinuje se světem feťáků a prostitutů, které vykresluje tak pozitivním způsobem coby dobrosrdečné oběti, ocitáme se teprve na vzájemně odlišných vlnových délkách a nerozumíme si. Navzdory tomu musím uznat, že Vše o mé matce je snad nejlepším Pedrovým filmem, co jsem zatím viděl a to z několika důvodů. Formální zpracování včetně barevné stylizace, hudby a vizuálu je zde úchvatné. Výjimečně jsem se v Almodóvarově filmu sektal se sympatickou postavou, jakou představuje ústřední silná ženská hrdinka – matka po ztrátě syna, v podání Cecilie Roth. Místy jde tudíž o velice silný film, s nejednou skvělou a působivou scénou, který mě i v něčem zasáhl, jindy se objevuje i kousek vtipu. Bohužel režisérova záliba v transvestitech, jeho vnímání světa i celý telenovelově laděný scénář způsobily, že ke konci už jsem nedokázal udržet o příběh a emoce z něj vždy plný zájem a celkový dojem mám rozporuplný. Po 4 viděných filmech mám už plně jasno, Pedro Almodóvar točí zkrátka pro jinou cílovou skupinu. [70%] ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Pedro Almodóvar ma vždy dostane svojou koncepciou réžie a zvláštnou, no veľmi vťahujúcou atmosférou. Nebolo tomu inak ani v tomto prípade. Dramatizácia dejovej linky síce neišla do psychologickej hĺbky čo sa týka jednotlivých postáv a je tu i dosť hluchých miest, no aj tak som si film dokázal vychutnať, pretože ma dokázal zaujať svojou atmosférou a tiež i hereckými výkonmi. Skrátka po technickej stránke to nemalo chybu - prvotriedna réžia. 75/100 ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

"Ta žena je jeho otec...". O filmu takřka všeříkající věta. Skvěle zrežírovaná i velmi slušně zahraná spletitá sonda do světa pohlavně obojetných, přemalovaných stvoření, míchaná se srdcervoucím příběhem o znovu nalezeném otci, s mými emocemi prostě nepohla. Prostředí, do kterého se Manuela vydává ulevit své duši, je natolik bizarní, že veškerá emotivní vážnost chvílemi dosti pokulhává. Jednoduše řečeno. Zmalovaná umělá žena, která je vlastně muž, plačící nad fotkou osmnáctiletého synka, kterého nikdy před tím neviděl(a) a jehož existence mu (jí) byla před pár dny velkou neznámou, mi jako vyústění zdlouhavého příběhu, s dosti ukvapeným začátkem, kterému se dokonce nevyhýbá ani kýčovité předpovězení děje (Estébanův první "střet" s autem) připadalo velmi podivné. Ostatně jako celá cesta zoufalé matky, která, ač osudem svého syna těžce zkoušená, z toho nakonec vyvázne ze všech nejlíp. Opět zjednodušeně. Rychle pozbyla, rychle nabyla. Zde hojně zmiňovaný pohled do ženské duše (ano Rosa či samotná Manuela), jsem si více užil v jiných snímcích než je tento. Zde se řeší v podstatě problémy z telenovely. Kdo, kde, s kým... ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Perfektná réžia, úžasné výkony všetkých herečiek bez výnimky, nádherný príbeh so skvelým scenárom... Almodóvar je proste kúzelník - už prvý film, ktorý som od neho videl - Koža, v ktorej žijem - ma prudko zasiahol a ja som si ho zapamätal ako jedného človeka, ktorý vie pochopiť aj to, čo je pre "normálnych" ľudí nepochopiteľné. To, s akou ľahkosťou a ladnosťou rozohráva príbeh o ženách a transsexuáloch, bez štipky odporu či zhnusenia, ale naopak, úplného pochopenia a vyrozumenia ich životnej situácie a zaradenia v spoločnosti, je skutočne úžasné. Almodóvar je pre mňa jedným z najlepších režisérov súčasnej generácie, ktorý dokáže uchopiť, spracovať a vložiť svoje posolstvo do filmu tak úchvatne, pútavo a jednoducho, že je zrozumiteľné a prijateľné pre takmer každého diváka na tejto planéte. Kiežby takéto filmy točil častejšie. Len do dokonalosti ešte niečo chýba. P.S.: Cecilia Roth mala spolu s Marisou Parades dostať Oscara. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Trochu zvrátené ako som si už Almodovara zvykol. Sexuálne necitlivé, nepríjemné narážky všade okolo. Pritom má ísť o dielo veľmi senzitívne. Oceňujem ale veľmi príjemnú hudbu. Divím sa, koľko má tento režisér fanúšikov, pretože po vzhliadnutí jeho diela je jasné, že sa veľmi opakuje. Prečo v takmer každom filme musí vystupovať transvestita, to mi je záhadou (hoci v záverečných titulkoch trochu objasnenou). ()

Galerie (69)

Zajímavosti (17)

  • Úvodní scéna s autonehodou je parafrází úvodní scény filmu Premiéra (1977). (garmon)
  • Agradův (Antonia San Juan) monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)

Související novinky

Miniprofil Pedro Almodóvar

Miniprofil Pedro Almodóvar

04.01.2007

Stačí říct \"Mluv s ní\" a každý, kdo se alespoň sem tam otře rukávem o pokladnu kina, ví, že jde o jeden z nejlepších filmů režiséra Pedro Almodóvara. Kino Aero nám v režisérově miniprofilu během… (více)

Reklama

Reklama