Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Cecilia Roth, Marisa Paredes, Antonia San Juan, Penélope Cruz, Fernando Fernán Gómez, Carmen Balagué, Pedro Almodóvar, Cayetana Guillén Cuervo (více)Obsahy(1)
Estéban tragicky zemřel. Bylo mu čerstvých sedmnáct a poslední řádky v jeho deníku patřily otci, se kterým se nikdy nesetkal, protože matku opustil dřív, než se o existenci svého syna stačil dozvědět. Estébanova matka se proto rozhodne vydat po stopách svého mládí, transvestitu Lolu najít a dodatečně ho spravit o jeho otcovství. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (294)
Sonda do ženskej duše a do vzťahov, ktoré ju napĺňajú, vyprázdňujú, zraňujú, tešia. Horkosmiešne dialógy v smutnom príbehu matky, vracajúcej sa na miesta, ktoré kvôli tehotenstvu kedysi opustila, na kde sa ako zrelá matka vracia. Optimistické vyznenie je namieste, napr. ako útecha pre všetky ťažko životom skúšané a predsa nesmierne životaschopné žienky. Negatíva vidím vo ventilovaní si režisérových osobných problémov prostredníctvom podivných rodovo nevyhranených postáv, zdôrazňujúcich práve svoju inakosť zasadených do limonádovej príbehovej štruktúry telenovelového typu. A toto sa opakuje do omrzenia takmer v každom Almodóvarovom filme. ()
70% - Skvělé herecké výkony a Almodóvarova řemeslná zručnost jsou hlavními klady tohoto posmutnělého filmu. Vzhledem k jeho vážné povaze mě ale naivně laskavý svět, do kterého je depresivní příběh zasazen, příliš nepřesvědčil. Vše o mé matce pro mě není ani tak o kvalitě, jako o vkusu. A na můj vkus se film drží příliš při zemi, co se týče hloubky, do které se rozhodl vypustit sondu (do psychiky žen, matek…). Částečně to dohání za vlasy přitaženým prostředím, a to mě připravovalo o dojetí v místech, kde se autoři očividně snažili o citové zemětřesení. Hlavně mi však unikla ona myšlenka o matkách a mateřství… Patrně si pod těmito pojmy představuji něco jiného, než co mi scénář nabídl. Podivný, a v mnoha ohledech neuvěřitelný film o ženách (s minimální účastí mužů), je přesto poutavý od začátku do konce, a celá ta kritika je pouze vysvětlení, proč nedávám plný počet tak kvalitnímu snímku. ()
Teatrálně vykroucené, nespoutaně melodramatické a překotně barevné... Almodóvar o životě jako o hraní rolí, rolí matky, rolí ženy, rolí muže – inteligentní a konzistentní útvar s charakteristicky vláčným rukopisem (kolik pro Španěla znamená hudba Alberta Iglesiase!). Queer film, který se ale vůbec neuzavírá před majoritou. Osobně si s jeho místy až komediální stylizací nevím rady. Připadá mi, že z oné hypersenzitivity mateřských peripetií si Almodóvar tropil šoufky v Rozervaných objetích. Ta jeho sebereflexivní škraboška intelektuála je mi asi o chlup bližší než pastelový jemnocit Vše o mé matce. ()
Fanoušci hnutí LGBT budou v sedmém nebi. Almodóvar tam narval úplně všechno, co na konci 90. let pobíhalo po ulicích. Nejhorší jsou však ochutnávky ze španělského alternativního divadla, které nemají daleko k naplnění skutkové podstaty trestného činu ublížení na zdraví s trvalými následky. Vše tak zachraňuje účast čarokrásné Penélope Cruz. ()
Pedro Almodóvar ma vždy dostane svojou koncepciou réžie a zvláštnou, no veľmi vťahujúcou atmosférou. Nebolo tomu inak ani v tomto prípade. Dramatizácia dejovej linky síce neišla do psychologickej hĺbky čo sa týka jednotlivých postáv a je tu i dosť hluchých miest, no aj tak som si film dokázal vychutnať, pretože ma dokázal zaujať svojou atmosférou a tiež i hereckými výkonmi. Skrátka po technickej stránke to nemalo chybu - prvotriedna réžia. 75/100 ()
Galerie (67)
Photo © Sony Pictures Classics
![Vše o mé matce - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/706/159706631_837f1f.jpg)
Zajímavosti (17)
- Agradův (Antonia San Juan) monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)
- Pedro Almodóvar svůj film věnoval herečkám Bette Davis, Gene Rowlands a Romy Schneider. (džanik)
Reklama