Tvůrci:
Gerald GreenRežie:
Marvin J. ChomskyScénář:
Gerald GreenKamera:
Brian WestHudba:
Morton GouldHrají:
James Woods, Meryl Streep, Michael Moriarty, Joseph Bottoms, Tovah Feldshuh, Tom Bell, Rosemary Harris, Ian Holm, Sam Wanamaker, David Warner, Charles Korvin (více)Epizody(4)
-
The Gathering Darkness (E01)
-
The Road to Babi Yar (E02)
-
The Final Solution (E03)
-
The Saving Remnant (E04)
Obsahy(2)
Berlín, rok 1935. Umělecky založený syn úspěšného židovského lékaře Karl Weiss se žení s katolickou dívkou Ingou. Jeho přítel, Erik Dorf, jenž právě dostal práci v ústředí SS, varuje Karla i s rodinou, aby opustili Německo. Weissovi však odmítnou. Karl je posléze uvězněn v Buchenwaldu a tím teprve začínají těžké časy... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (30)
Tak tedy nevím, zakoupil jsem originály DVD v trafice a kvalita obrazu (na PC) je otřesná. Dát do distribuce DVD s tak rozmazaným obrazem, to vyžaduje notnou dávku drzosti. A to je prosím nalisováno na 3x DVD9, které nepatří mezi nejlevnější!! Evidentně jde o získání peněz za každou cenu. Distibutor Hollywood C.E. s.r.o. za přispění týdeníku Reflex. ()
Zatímco knížku jsem přečetl jedním dechem, u seriálu, občas natahovaném až k zbláznění, jsem se docela trápil. Kromě přehnané stopáže ve mě zanechali rozpačitý dojem i herci, kdy někteří, jako Michael Moriarty, přesně odpovídali svým literárním předlohám a naopak jiní, jako představitel Rudiho Weisse, byli jednak charakterově odlišní a stejně tak špatně zahraní. Pokud by Chomsky vše dokázal vmáčknout do tří dílů, jednotlivá negativa by byla méně viditelná. Takhle je to jen za 50% ()
Na dnešní dobu celkem naivní zpracování, nicméně v době premiéry byl jeho význam více než televizní, protože ( i dle slov Richarda Glazara, který jako jeden z šedesáti utekl z Treblinkya přežil válku ) rozpoutal zájem o téma holocaustu. Po válce to nikoho nezajímalo, protože každej měl vlastní starosti, pak byla studená válka a nějakou reflexy na holocaust přišel až později a pomohl tomu i tenhle seriál, proto dávám plný počet hvězd. ()
Televízna povrchnosť a občasná naivita z tohto projektu priam kričí a v mnohých momentoch mi to liezlo na nervy. Ďalším nedostatkom sú po anglicky rozprávajúci Židia či už z Poľska, Československa alebo Nemecka, čo je poriadne pritiahnuté za hlavu a pri historických filmoch mi to vždy vadí. Hold, tvorcovia asi šetrili na rozpočte a pre časť amerického publika to úplne postačovalo. Pre niekoho, kto už zhliadol príbehy z tohto obdobia, prináša Holocaust veľmi málo, snáď len ucelený pohľad na osudy jednej konkrétnej rodiny zo 6 miliónov vyvraždených Židov za 2. svetovej vojny. Z hercov sa mi rátal Michael Moriarty alias Eric Dorf, bezcitný a ambiciózny úradník, ktorý liezol od zadnice Reinharda Heydricha a šplhal sa po rebríčku moci za každú cenu. Meryl Streep robila čo mohla, ale herecké začiatky bývajú vždy ťažké. Dokumentov o masovom vyvraždovaní nevinných ľudí nacistickou mašinériou však nikdy nebude dosť a preto sa ráta skoro každý počin, ktorý chce priblížiť toto šialené obdobie. Šialené tým, ako mohol byť jeden človek tak krutý ku druhému a pritom tvrdiť, že vždy konal len podľa rozkazov nadriadených. Stále nechápem, kde sa v nás berie toľko zla. ()
Na svou dobu mimořádně zajímavý americký umělecký dokument balancuje se značně proměnlivým zdarem mezi plakátem a kumštem, občas nadsazeným sentimentem a skutečně hlubokými a propracovanými scénámi. Jeho televiznost je chvílemi až okatá: nejvíce je to patrné při často nepřirozeně působících zatmívačkách a střizích. Herci jsou skvělí, ale ve své většině až příliš američtí v projevu zejména v citově silných scénách. Vnucuje se srovnání s dobově současnými díly: ruským mládežnickým akčním seriálem 17 ZASTAVENÍ JARA a rozsáhlou vávrovskou freskou DNY ZRADY, ... A POZDRAVUJTE VLAŠTOVKY, OBCHOD NA KORZE (srovnání by se pochopitelně našlo ještě více). V obou případech tvůrci aternativních předloh měli šťastnější ruku, jistější vedení a přesvědčivější výsledky. Seriál, který se pohybuje na rozhraní věcného vnímání a v té době stále živých vzpomínek (slovo resentiment se mi vzpírá v ústech), však zaslouží i tak velké ocenění. Svým tematickým záběrem, vůlí po autentičnosti i snahou sledovat vývoj na všech stranách tehdy po čertech živé fronty. Scény z varšavského židovského povstání, protektorátní Prahy, Osvětimi, Buchenwaldu, statečnost ruských vojáků Rudé armády v útěkové scéně v závěru pátého dílu i postupná fašizace kdysi slušných německých lidí jsou k nezaplacení i ztvárněním, i tím, že si jich autorský tým tak důkladně všímal. Klady převládají, působivost a zasažení diváka rozhodně nestůňou. Naopak. Zobrazované hrůzy jakoby byly dnešní. ... ()
Galerie (157)
Zajímavosti (6)
- V západním Německu se série vysílala na všech regionálních vysílacích stanicích ARD. Sledovalo ji více než dvacet milionů lidí a vedla k široké veřejné diskuzi o genocidě. (jezurka42)
- Role Heinricha Palitze byla nabídnuta Trevorovi Howardovi. Ten však odmítl. (jezurka42)
- Termín „holocaust“ se v německém jazyce objevil až v 80. letech 20. století. Díky velkému úspěchu této mini-série se stal pojem běžným slovem a byl vybrán jako „slovo roku 1979“ podle „Gesellschaft für deutsche Sprache“ (Společnost pro německý jazyk). (jezurka42)
Reklama