Tvůrci:
Gerald GreenRežie:
Marvin J. ChomskyScénář:
Gerald GreenKamera:
Brian WestHudba:
Morton GouldHrají:
James Woods, Meryl Streep, Michael Moriarty, Joseph Bottoms, Tovah Feldshuh, Tom Bell, Rosemary Harris, Ian Holm, Sam Wanamaker, David Warner, Charles Korvin (více)Epizody(4)
-
The Gathering Darkness (E01)
-
The Road to Babi Yar (E02)
-
The Final Solution (E03)
-
The Saving Remnant (E04)
Obsahy(2)
Berlín, rok 1935. Umělecky založený syn úspěšného židovského lékaře Karl Weiss se žení s katolickou dívkou Ingou. Jeho přítel, Erik Dorf, jenž právě dostal práci v ústředí SS, varuje Karla i s rodinou, aby opustili Německo. Weissovi však odmítnou. Karl je posléze uvězněn v Buchenwaldu a tím teprve začínají těžké časy... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (30)
Na svou dobu mimořádně zajímavý americký umělecký dokument balancuje se značně proměnlivým zdarem mezi plakátem a kumštem, občas nadsazeným sentimentem a skutečně hlubokými a propracovanými scénámi. Jeho televiznost je chvílemi až okatá: nejvíce je to patrné při často nepřirozeně působících zatmívačkách a střizích. Herci jsou skvělí, ale ve své většině až příliš američtí v projevu zejména v citově silných scénách. Vnucuje se srovnání s dobově současnými díly: ruským mládežnickým akčním seriálem 17 ZASTAVENÍ JARA a rozsáhlou vávrovskou freskou DNY ZRADY, ... A POZDRAVUJTE VLAŠTOVKY, OBCHOD NA KORZE (srovnání by se pochopitelně našlo ještě více). V obou případech tvůrci aternativních předloh měli šťastnější ruku, jistější vedení a přesvědčivější výsledky. Seriál, který se pohybuje na rozhraní věcného vnímání a v té době stále živých vzpomínek (slovo resentiment se mi vzpírá v ústech), však zaslouží i tak velké ocenění. Svým tematickým záběrem, vůlí po autentičnosti i snahou sledovat vývoj na všech stranách tehdy po čertech živé fronty. Scény z varšavského židovského povstání, protektorátní Prahy, Osvětimi, Buchenwaldu, statečnost ruských vojáků Rudé armády v útěkové scéně v závěru pátého dílu i postupná fašizace kdysi slušných německých lidí jsou k nezaplacení i ztvárněním, i tím, že si jich autorský tým tak důkladně všímal. Klady převládají, působivost a zasažení diváka rozhodně nestůňou. Naopak. Zobrazované hrůzy jakoby byly dnešní. ... ()
Na dnešní dobu celkem naivní zpracování, nicméně v době premiéry byl jeho význam více než televizní, protože ( i dle slov Richarda Glazara, který jako jeden z šedesáti utekl z Treblinkya přežil válku ) rozpoutal zájem o téma holocaustu. Po válce to nikoho nezajímalo, protože každej měl vlastní starosti, pak byla studená válka a nějakou reflexy na holocaust přišel až později a pomohl tomu i tenhle seriál, proto dávám plný počet hvězd. ()
Zatímco knížku jsem přečetl jedním dechem, u seriálu, občas natahovaném až k zbláznění, jsem se docela trápil. Kromě přehnané stopáže ve mě zanechali rozpačitý dojem i herci, kdy někteří, jako Michael Moriarty, přesně odpovídali svým literárním předlohám a naopak jiní, jako představitel Rudiho Weisse, byli jednak charakterově odlišní a stejně tak špatně zahraní. Pokud by Chomsky vše dokázal vmáčknout do tří dílů, jednotlivá negativa by byla méně viditelná. Takhle je to jen za 50% ()
,,,situacne miestami absolutne nezvladnute ....kauzalna fatalita stretnuti hlavnych protagonistov teritorialne vymedzena okruhom polovice zemegule prebieha tak, akoby sa pohybovali len niekde v malom priestore obory pre diviaciu zver alebo vacsieho nakupneho centra /takze zarucene sa tu bez problemu nahodne stretne kazdy s kazdym/, podpriemerny komparz, akcelerovany odflaknuty zaver / Sobibor vyznel ako parodia in concreto/ .... *** z milosti ()
Přečetla jsem i předlohu k seriálu a myslím si, že jsou se seriálem na stejné úrovni. Seriál byl naprosto báječný. Dokázal objasnit vše, co se dělo při 2.sv.v. Nejdříve je celá rodina pohromadě, pak se po příchodů němců rozpadne a tím se příběh rozdělí na různé příběhy. Příběh Rudiho, jak utíká, příběh jeho rodičů, jak stále žijí v lásce, příběh Ingy, která si musela projít peklem, aby viděla svého manžela. Příběh Karla, který se touží vidět s Ingou a ostatní. Silný seriál a velice obsáhlý. Řekne vše. ()
Galerie (157)
Zajímavosti (6)
- Termín „holocaust“ se v německém jazyce objevil až v 80. letech 20. století. Díky velkému úspěchu této mini-série se stal pojem běžným slovem a byl vybrán jako „slovo roku 1979“ podle „Gesellschaft für deutsche Sprache“ (Společnost pro německý jazyk). (jezurka42)
- V západním Německu se série vysílala na všech regionálních vysílacích stanicích ARD. Sledovalo ji více než dvacet milionů lidí a vedla k široké veřejné diskuzi o genocidě. (jezurka42)
- Role Heinricha Palitze byla nabídnuta Trevorovi Howardovi. Ten však odmítl. (jezurka42)
Reklama