Režie:
Vladimír SlavínskýKamera:
Jan RothHudba:
Luděk PacákHrají:
Eva Gerová, Růžena Šlemrová, Adina Mandlová, František Krištof-Veselý, Marie Ptáková, Stanislav Strnad, Jan W. Speerger, Milada Gampeová, František Paul (více)Obsahy(1)
Laskavý a slušný profesor Artur Čejka se má oženit se svou snoubenkou Helenou Frýdlovou. V předvečer svatby narazí na břehu řeky na nešťastnou herečku Káťu Holanovou, která už dlouho marně shání angažmá a ze zoufalství si chce sáhnout na život. Čejka jí v sebevraždě zabrání a pomůže jí. Znovu dívku potká ve vlaku, když se společně s Helenou vydává na svatební cestu. Káťa cestuje načerno a z obav před průvodčím čerstvému novomanželovi opět zkomplikuje život. A nakonec ho přemluví, aby jí ještě jednou pomohl a koupil pro ni jízdenku... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (17)
Co je tohle? Dámský klobouček... Což o to, pohodový film to je, ale Adina byla ještě o jeden film pozadu, než pod vedením Slavínského dokázala vytvořit přirozenější role. Kouzelné, jak i dvojice Evy Gerové a Františka Krištofa Veselého hravě přehrála tuto téměř žebrající "první dámu" českého filmu ;) Naštěstí je tu také ještě horší, než-li Mandlová, Marie Ptáková a neutrální ideál Stanislav Strnad, takže to lze kompromisem, stejně jako pařížský střih, plně přijmout. ()
film, ktorý drží na hladine len brilantný herecký výkon a šarm Františka Krištofa Veselého, ktorému sekunduje krásna Adina Mandlová a čiatočne i Eva Gerová...ostatok je herecký suterén na čele s trápnym a otravným strýkom...inak výborný Vladimír Slavínský mal čo robiť, aby sa to vôbec dalo pozerať... ()
Tři jsou moc, dvě málo, ale budiž. Adina zde silně přehrává a v roce 1938 ještě nepůsobí tak suverénně a sebevědomě jako o rok později (rok 1939 bych označil jako nejsilnější rok její kariéry vůbec). Co mě však mile překvapilo, byl herecký výkon Evy Gerové, která zde působila přirozeně, hezky se na ni dívalo a v lecčems zde předčila právě divu Mandlovou (myslím tedy v tomto filmu, jinak nelze srovnávat). Jinak poměrně solidní výkon podal i František Krištof-Veselý, což ještě více vyniklo v kontrastu s katastrofálním projevem Stanislava Strnada (opravdu špatný herec, srovnatelný s amatérským herectvím). No co dodat, co čekat od průměrného filmu té doby, neurazí, nepotěší... ()
Měla by to být situační komedie. Asi. Musím uznat, že si cením Slavínského, že dokázal z tohoto nic-scénáře vytřískat v podstatě průměrný film. Několikrát se člověk zasměje, jinak ale sleduje bezzubé dialogy. Ke konci snímek ztrácí tempo úplně. Tvůrci zřejmě měli námět, ale naprosto nevěděli jak ho rozvinout a zejména "dovinout"...V neděli odpoledne bych to vydržel, v úterý večer u toho usnul...dokokoukal ve středu. 50% ()
Na blondýnky mě moc neužije, takže pro mě je Eva Gerová vzhledem atraktivnější verze V. Ferbasové. A narozdíl od VF hard fanklubu si myslím, že Eva byla i dobrá herečka. Jenže příležitost dokázat to nepřišla, takže Bílá vrána je jejím nejlepším filmem; kdyby neskončila tak brzy, jistě by pár zajímavých rolí v kvalitních filmech (asi na úkor VF) dostala. Svatební cesta má docela solidní první půli, ale pak je to velmi utahané přešlapování na místě, kterému korunuje trapná postava strýce. Netuším, jak se ten herec jmenoval, ale přehrával až hrůza a vysloveně mě s..štval. Možná byl kdysi populární bavič, ale tady se výrazně podepsal na velmi rozpačité druhé polovině filmu. Z nějakého důvodu, vše přestalo fungovat. V celém filmu nenajdete žádný zapamatovatelný highlight, ale o vyslovený průšvih nejde. ()
Galerie (2)
Photo © CS Film
Reklama