Režie:
Alejandro MonteverdeKamera:
Gorka Gómez AndreuHudba:
Javier NavarreteHrají:
James Caviezel, Mira Sorvino, Bill Camp, Lucás Ávila, Gerardo Taracena, Kurt Fuller, Cristal Aparicio, José Zúñiga, Scott Haze, Gary Basaraba (více)Obsahy(2)
Natočeno podle neuvěřitelně skutečného příběhu, film osvětluje i ta nejtemnější místa. Po záchraně mladého chlapce před nelítostnými obchodníky s dětmi se federální agent dozví, že chlapcova sestra je stále v zajetí, a rozhodne se vydat na nebezpečnou misi, aby ji zachránil. Když se mu krátí čas, dává v práci výpověď a vydává se hluboko do kolumbijské džungle, nasazuje svůj život, aby ji osvobodil od osudu horšího než smrt. (bianci)
(více)Videa (3)
Recenze (102)
Od začátku do konce jedno velké klišé jak kdyby to napsala AI... nicméně je to prý podle pravdy, takže co s tím? Koukat se na to ale jakž takž dá, téma zajímavé a příběh fascinující. Co ale ta kontroverze? Byl celý ten rozruch jen next-level marketingem? Nebo to woketardům vážně tak moc nesedlo? Proč vést social wars zrovna o tento snímek? Svět se zbláznil. ()
Balíček nějaké drogy prodají jen jednou. Ale dítě můžou prodávat i třeba pětkrát denně. Klidně po dobu deseti let. Den co den. Obchodování s dětmi je brutální byznys. Obecně je v otroctví v současnosti uvězněno víc lidí než kdykoliv v minulosti, dokonce i v éře, kdy bylo otroctví legální. Zhruba takové je sdělení filmu, o kterém se hodně psalo (provázanost s jistým kontroverzním hnutím či konspiračními teoriemi) a který si nevídaně vedl v amerických kinech. Přitom byl absolutně nechtěný – vznikl už v roce 2018, ale dočkal se dlouhých odkladů. Každopádně je to důležitý film, ale docela jalově uchopený. A vlastně celou problematiku poměrně zjednodušuje, respektive příliš věrohodně nepůsobí kupříkladu to, když James Caviezel prakticky hned natrefí na hlavní naháněčku dětiček z Hondurasu a dalších středoamerických končin, ona i její pohůnci mu obratem uvěří, a když to s malou Rocíou přesto nevyjde, nakráčí do divočiny mezi ozbrojené magory a se svým „úlovkem“ hrdě odkráčí zpět do civilizace. A to nechám stranou vynaložení obrovských finančních i lidských prostředků... Film je přitom inspirovaný skutečným příběhem Tima Ballarda a jeho organizace, která se zabývá osvobozováním dětí z otroctví. Všechna čest. Nicméně tohle místy povrchní uchopení udusává i jinak vcelku povedenou filmařinu. Hodně zkratkovité, plné kostelních zpěvů, zdlouhavých scén i slz stékajících po tvářích. ()
Taký ten prípad, keď nie len látka, ale aj úvodné titulky sú silnejšie ako celý film dokopy. Caviezel je v koži Ballarda vtipný a veľmi mi pripomínal Sama Worthingtona v Chatrči (to nie je kompliment). Na to ako strašne silno dezinfo scéna vychvaľovala tento film do výšin ide vlastne o úplne priemerný thriller, s príbehom na 75% nezaujímavým a s množstvom scén zbytočných. Keď Caviezel asi desiaty krát spomenul boha, mal som chuť celé to vypnúť. Vlastne každá zmienka o bohu v tomto filme je úplne na smiech ("Nenechám niekoho unášať božie deti"... wut? Čie že sú tie deti?). Hudba je úplne nefunkčná (áno idem proti davu a je mi to jedno). Niektoré scény vyložene kričali ochotníckym divadlom - som prekvapený, že Monteverde neprinútil Caviezela na opakovanie. Na druhú stranu sú tu esteticky geniálne zábery, ktoré by sa v pohode dali použiť ako pozadie a finále so zapojením prvej a poslednej scény ako v 12tich opiciach našťastie funguje. Tl;dr: Nič prevratné, často nudné aj napriek silnej téme a príliš prehypované. A ja som sa tešil, že sa konečne dozviem o tom napojení Bidena na židojašterov z Marsu ktorí deťom pijú očné bielka... tak nič, snáď nabudúce. 65%, 3*. ()
Nepříjemný a silný film. Bohužel se najdou lidi, ne jen v internetovém prostoru, kteří budou celou situaci shazovat do konspirace, nesmyslu a katolické agitace. Takových je mi líto. Protože, i kdyby SoF nebyl natočen, pořád by se stačilo jen podívat na statistiky zmizelých dětí a statisticky prokázané obchody s dětmi v sexuálním průmyslu, nejen v US. Lidem, kteří zpochybňují i tahle tvrzení... Přeju asi fakt hezký život. K filmu - výborná práce. Nedivim se, že hlavounům z filmového průmyslu autoři šlápli na kuří oko. ()
Taký jednoduchý, nenáročný, v žiadnom ohľade nie explicitný film (čo som bol vlastne aj rád, už aj z rozhovoru dvoch chlapov o tom ako sa tešia na malého chlapca mi bolo na grcanie), ktorý nám odhaľuje hierarchiu obchodovania s deťmi pre odporné chúťky pedofilov. Celé je to orámované príbehom záchrany dvoch detí z jednej rodiny. Film, ktorý ma do mainstreamu priniesť túto tému pred ktorou všetci zatvárajú oči. V tomto smere film uspel a hystéria extrémistov z obidvoch strán tomu pomohla. Tak aspoň na niečo sú títo blázni dobrí. Snáď to primäje kompetentných, aby to riešili vo väčšej miere. Samotný film je ale priemer v každom ohľade a tretiu hviezdu dávam hlavne za tému. 5/10. ()
Galerie (23)
Zajímavosti (10)
- Tim Ballard si osobně vybral Jamese Caviezela (Tim) jako vhodného kandidáta na roli své osoby ve filmu, a to hlavně kvůli tomu, že se mu líbily jeho výkony ve filmech Umučení Krista (2004) a Hrabě Monte Christo (2002). (Cooller)
- Mel Gibson natočil osobní vzkaz svým fanouškům a všem lidem, kde vyzývá k ukončení obchodu s dětmi a prosí všechny, aby se na film šli podívat, jelikož první krok k tomu problém vyřešit je o něm mít povědomí. (Cooller)
- Tvůrci filmu prostřednictvím oficiálního Twitterového účtu filmu pozvali lidi na film do kina s cílem prodat 2 miliony vstupenek symbolicky za 2 miliony dětských obětí obchodu s lidmi, ke kterému dochází dle statistik ročně. Na tweet reagoval Elon Musk s doporučením odvysílat film zdarma na Twitteru, jehož je vlastníkem, s dovětkem, že si nebude nárokovat žádný zisk. Distributor druhý den odpověděl: „Bezvadný nápad. Proberme to!“ Musk už v minulosti proklamoval, že si Twitter koupil s hlavním cílem odstranit dětskou pornografii z platformy. (Cooller)
Reklama