Kamera:
Ivan ŠlapetaHudba:
Zdeněk LukášHrají:
Rudolf Hrušínský, Karel Kalaš, Josef Abrhám, Daniela Kolářová, Bedřich Prokoš, Zita Kabátová, Milada Ježková, Ladislav Smoljak, Zdeněk Svěrák (více)Obsahy(1)
„Máňa říkala, že to není směroplatný..." „Kulový blesk" je největší akce v dějinách stěhování. Bytová dvanáctisměna, orgranizovaná JUDr. Radostou, vyžaduje dokonalou koordinaci. Tu však narušuje celá řada komplikací. Neustálé váhání báby Jechové, svatba postarších snoubenců Fliegera a Opatrné a nakonec i opilecké řádění skupiny pod vedením doktora Knotka. To vše a další problémy doženou ustaraného Radostu k ďábelské improvizaci až za hranicí zákona... (Bohemia MP)
(více)Videa (1)
Recenze (640)
Je znát, že se jedná o Smoljakův první celovečerní film. Scénář je geniální, ale bohužel tu je příliš hluchých míst a přetažených záběrů. Śkoda. Jinak pamětihodných hlášek bych se nedopočítal a většina postav je skutečně hodně originálních, např. "einstein" Smoljak ("Antiseptický klouzek"), Jechová Milady Ježkové ("A ta pračka je vaše?") nebo Mistr Karel Kalaš ("Panstvo, dal by si někdo šálek výtečné brazilské kávy?"). Samostatnou epizodou je pak skvostný Rudolf Hrušinský. ()
Když se herecká elita pustí do hromádné stěhovací monstrakce pod taktovkou nejlepší autorské dvojice v historii českého filmu, nemůže to dopadnout jinak než výborně. Všechno šlape jako hodinky, každá z postav tu má své místo, skvělou scénu nebo hlášku (většinou obojí) a současně zručně přihrává Abrhámovi, který s podporou Hrušínského coby stratéga Radosty, svým osobitým projevem vytváří v psychologovi Kotkovi první ze svých dvou nezapomenutelných svěrákovských rolí. I při reprízách stále výborná zábava a právem jeden z hitů sedmdesátých let. I když Máňa říkala, že to není směroplatný a Klabouch trval na svým uhlí ()
Kdyby dostali více prostoru Hrušínský a Svěráka nebo dokonce dostali prostor ke společné diskuzi, tak by snímek dostal pět hvězd, takhle mu těsně unikly, protože mě Abrhám osobně neoslovuje (beru ho za kvalitního herce), přestože jeho postava byla skvělá (hlavně vnitřní myšlenky), což je práce scénáristů, díky nimž vzniklo opět spoustu výborných hlášek, jedině scéna opilství se moc nepovedla... ()
Radek99 mnohomluvně, PollyJean naopak příliš stručně, ale to není směroplatné, oba mají pravdu. Zřejmě i raroh má pravdu. Za sebe bych poznamenal, že když má Hrušínský co hrát, celý film jde o několik pater nahoru. Třeba v Rozpuštěném a vypuštěném zabírá značný prostor nepříliš zajímavou postavou a na filmu je to znát. Kdežto jeho Dr. Radosta je geniální figura. A Ježkovou-Jechovou ve dveřích viděti, záchvaty pokaždé míti. ()
Největší akce v dějinách stěhování pod taktovkou dvou geniálních scénáristů Svěráka a Smoljaka je zdárným příkladem klasické české komedie. Navíc tolik českých hereckých es v jednom filmu, to se hned tak nevidí. Herecké partičce samozřejmě vévodí Rudolf Hrušínský, který jako obvykle strhává všechnu pozornost na svou osobu a celému filmu dominuje jeho brilantně zahraná postava doktora Radosty. Sled nesmrtelných hlášek, kultovních dialogů a celého konceptu dělají z Kulového blesku nesmrtelnou klasiku české kinematografie a rád se na ni znovu podívám. Já bych si prosím tu brazilskou kávu dal. [Přesná stopáž: 82 min] ()
Galerie (15)
Zajímavosti (42)
- Legendární scéna, kdy matka (Daniela Kolářová) nutí svého syna nakreslit to, co maluje spolužačkám do sešitu, slovy: „To není celé,“ je autentický zážitek Petra Bruknera s jejich synem Martinem. Brukner ve filmu hraje Pivoňku. (sator)
- Pri natáčaní sa improvizovalo. Napríklad vtedy, keď Knotek (Josef Abrhám) prichádza k Severínovmu (Ladislav Smoljak) domu a po zaznení klaksónu skočí z chodníka na cestu, pôvodne mal predpísaný opačný pohyb. (Raccoon.city)
- Knotek (Josef Abrhám) poté, co musel vynést uhlí ze sklepa, má v mnoha dalších filmových záběrech, i když je vykoupaný a převlečený, kolem očí černé linky. Není pravděpodobné, že by se točilo chronologicky, je to nejspíše jistá připomínka hornických krajů, kde takto horníci vypadali a tento nechtěný „makeup“ už nedokázali umýt. (sator)
Reklama