Režie:
Peter BogdanovichKamera:
László KovácsHrají:
Barbra Streisand, Ryan O'Neal, Madeline Kahn, Kenneth Mars, Austin Pendleton, Michael Murphy, Sorrell Booke, Graham Jarvis, Randy Quaid, M. Emmet Walsh (více)Obsahy(2)
Ryan O’Neal a Barbra Streisand v bláznivé komedii o roztržitém hudebním vědci, excentrické mladé dámě a čtyřech navlas stejných zavazadlech. Americká crazykomedie s hvězdným obsazením je založena na existenci čtyř navlas stejných kabel, mezi nimiž dojde k řadě záměn. V jednom zavazadle jsou šperky závratné ceny, v dalším jsou zase přísně tajné vládní dokumenty. Zcela bez důležitosti není ani zavazadlo třetí, ve kterém má jistá dáma svoji „garderóbu“ na cestu. Zdánlivě bezcenná je poslední taška, plná „kamení“, pokud by ovšem její obsah nesloužil k demonstraci převratné vědecké teorie. V důsledku toho dojde i k propletenci lidských osudů. Tak se seznámí dvě zcela rozdílné osobnosti – roztržitý hudební teoretik Howard a excentrická slečna Judy... Děj samotný se odehrává jednak ve velkém hotelu, jednak v ulicích San Francisca, a je „prošpikován“ množstvím gagů a nápadů. Film získal Cenu britských kritiků za nejlepší komedii roku 1972 a byl v témže roce vyhlášen za pátý nejnavštěvovanější film v USA i Kanadě. (Česká televize)
(více)Recenze (126)
ČESKOSLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: ČST 1 = 30.12.1987, réžia českého znenia (ČST Praha 1987) = ZDENĚK HRUŠKA - Streisandovú dabuje Taťjana Medvecká, O´Neala dabuje Viktor Preiss - Dodnes v českých "zemích" uvádzané s pôvodným dabingom. U nás si MARKÍZA vyrobila svoj vlastný. A viete čo ? Ja ho akceptujem. Inak ... pre mňa špičková romantická komédia, ktorá je absolútne vycizelovanou poctou medzivojnovej hollywoodskej konverzačnej klasike a slapstick comedy z obdobia nemých grotesiek. Navyše Barbra je tu - povedané slovníkom dnešných tínejdžrov - veľmi chrumkavá. (13.8.2009) ()
Osobně problém, jako mnozí, s Barbrou Streisand nemám. Ani jako se zpěvačkou, ani herečkou. Zpěvačka je to podle mě výtečná a herečka také. V této roli si podle mého názoru vychutnala postavu jí přímo ušitou na míru :) Svižná, vtipná, i když chvílemi docela matoucí komedie, která se odehrává v typickém prostředí přelomu 60.a 70.let v USA. Barevné oblečení, stylové prostředí, kvalitní herecké obsazení a samozřejmě jako doprovod zpěv Barbry :) Nejlepší je samozřejmě 20ti minutová koncová sekvence, kdy se všichni protagonisté dostanou do společného záběru, který je zábavný, hodně akční a hlavně téměř nekončící :) Svižné a zábavné :) Prostě pohoda :) ()
Au, tak todle bolelo. A to doslova. Po první půlhodině mě bolela hlava. Já nejsem nějakým fanouškem tohoto typu komedií, kde se dějí pořád nějaké záměny, omyly, pořád někdo někam běhá a schovává se apod. Navíc hlavní ženská postava mi od počátku lezla na nervy. Také mi nepřipadalo skoro nic vtipné - ani situace, ani slovní přestřelky. Nevím, jestli je to tím, že není použit nadčasový humor a vtip jako takový pokročil o tolik dopředu. Nebo je chyba ve mě - ale já mám rád filmy založené na slovních přestřelkách. Prostě a jednoduše mi to vtipné nepřišlo, bolela mě z toho hlava a místy mi to přišlo i trošku trapné. Howgh! ()
Jeden z najlepsich filmov Petera Bogdanovicha , spolu s Papirovym Mesicem. Humor je ukecany, ale v slusnych kulisach. Trochu trva, kym sa film rozbehne, potom to uz ale jede, tempo nestraca ani chvilu, dialogy na urovni. Potesili ma hlavne auticka ku koncu filmu, ten masaker som si perfektne uzil : 75 % ()
Psycho stalkerka Streisand vyráží do ulic San Francisca s úmyslem někoho sbalit a když to neklapne s pekařem za výlohou, vrhá se s cílem vyhrát za každou cenu na nebohého, již zasnoubeného doktora. Ale mimo děsivou Barbru je film ukázkou zábavné praštěné sedmdesátkové komedie, kde nechybí honičky v autech, vtipné dialogy i výborný "obrazový" humor - např. za těžký den nosičů skla si film zaslouží respekt. ()
Galerie (71)
Zajímavosti (8)
- Jedna z posledních pronesených vět ve filmu "Láska znamená, že se nikdy nemusíš omlouvat" je vtipnou narážkou na dva roky starší zahraniční film Love Story (1970). I zde je totiž jednou z posledních řečených vět, tentokrát však s mnohem dramatičtějším podtextem. (Chegi)
- Píseň "You're The Tap" zazní ve filmu dvakrát: první verze pod úvodními titulky, kde ji zpívá pouze Barbra Streisand, ve druhé při závěrečných titulcích se k Barbře přidá i Ryan O'Neal. (Robbi)
- Peter Bogdanovic si za vzor filmu vzal ve své době neúspěšnou komedii Leopardí žena (1938) s Cary Grantem a Katharine Hepburn. (Olík)
Reklama