Režie:
Peter BogdanovichKamera:
László KovácsHrají:
Barbra Streisand, Ryan O'Neal, Madeline Kahn, Kenneth Mars, Austin Pendleton, Michael Murphy, Sorrell Booke, Graham Jarvis, Randy Quaid, M. Emmet Walsh (více)Obsahy(2)
Ryan O’Neal a Barbra Streisand v bláznivé komedii o roztržitém hudebním vědci, excentrické mladé dámě a čtyřech navlas stejných zavazadlech. Americká crazykomedie s hvězdným obsazením je založena na existenci čtyř navlas stejných kabel, mezi nimiž dojde k řadě záměn. V jednom zavazadle jsou šperky závratné ceny, v dalším jsou zase přísně tajné vládní dokumenty. Zcela bez důležitosti není ani zavazadlo třetí, ve kterém má jistá dáma svoji „garderóbu“ na cestu. Zdánlivě bezcenná je poslední taška, plná „kamení“, pokud by ovšem její obsah nesloužil k demonstraci převratné vědecké teorie. V důsledku toho dojde i k propletenci lidských osudů. Tak se seznámí dvě zcela rozdílné osobnosti – roztržitý hudební teoretik Howard a excentrická slečna Judy... Děj samotný se odehrává jednak ve velkém hotelu, jednak v ulicích San Francisca, a je „prošpikován“ množstvím gagů a nápadů. Film získal Cenu britských kritiků za nejlepší komedii roku 1972 a byl v témže roce vyhlášen za pátý nejnavštěvovanější film v USA i Kanadě. (Česká televize)
(více)Recenze (126)
Dál se budeme honit po San Franciscu (tam se ujíždí mafiánům opravdu úžasně), necháme manželku zešílet, rozbijeme pár skel, poničíme nábytek v hotelu a budeme se různě proplétat mezi životy našich i ostatních. A že to nestačí? Ale ano, doktore, úplně to stačí, protože tohle (a hlavně, hlavně závěrečná scéna nebo vlastně ne, ta v jídelně nebo ne, já prostě nevím!) dělá film krásnější a krásnější! ()
I kdybyste Barbru Streisand nakrásně nesnášeli, tady ji budete milovat! No a protože já jí mám rád i normálně...;oD. Leopardí žena je jedna z mých nejoblíbenějších komedií a tahle volná variace na ní (+ pár přímých odkazů typu trhání nejrůznějších oděvů;oD) je skvělá. Postava Judy není tak excentrická jako Susan v Leopardí ženě, což způsobuje, že působí mnohem méně bezprostředně, ale hlavní schéma (seriózní vědec x "madcap" dívka) je snadno rozpoznatelné. A Ryan O'Neal je sice jen slabý odvar Caryho Granta, ale i tak je výborný;oD. ()
Výbušná crazy komedie rozvíjející vzorce klasické němé grotesky - strhující komické gagy, čtyři naprosto stejná zavazadla a jejich záměna, šílené automobilové honičky, štafle na ulici, nosiči se svou tabulí výkladního skla přecházející rušnou křižovatku, šlehačkový dort v obličeji, čínský drak ujíždějící ulicemi San Francisca... Peter Bogdanovich, stejně jako třeba jeho kolega Mel Brooks, se nechal inspirovat předválečnými hollywoodskými filmy a oba s hrdostí převzali štafetu nesmrtelné linie komediálního žánru... Bogdanovichův film svým základním modelem ústředních postav (seriózní vědec - ztřeštěná mladá dívka) přímo odkazuje k Leopardí ženě a v mých očích ji hodně přerostl, to, co mi na ztřeštěné hlavní hrdince Leopardí ženy trochu vadilo, to je tu potlačeno a i když mám jinak osobně problém s Barbrou Streisand, mám na ní trochu alergii, tady mi nevadila vůbec, ba naopak:-) Podobné filmy: Leopardí žena, Němý film, Závrať (1978), Spusťte tu revoluci beze mne, Kšeft za všechny prachy ()
Film za tři, dabing (famózní pětka Taťjana Medvecká, Viktor Preiss, Helena Friedrichová, Ladislav Potměšil a Karel Heřmánek) za pět. Problém této ztřeštěné komedie je míra její ztřeštěnosti. Česky řečeno, je to příliš bláznivé a zamotané, než aby to bylo výborné. Myslím, že tři kufříky by bohatě stačily, ale se čtyřmi už nevíte, který pokoj a který kufřík je který. Škoda. Ale Viktor je jednička, a to i přesto, že je tu Karel Heřmánek! ()
Jeden z najlepsich filmov Petera Bogdanovicha , spolu s Papirovym Mesicem. Humor je ukecany, ale v slusnych kulisach. Trochu trva, kym sa film rozbehne, potom to uz ale jede, tempo nestraca ani chvilu, dialogy na urovni. Potesili ma hlavne auticka ku koncu filmu, ten masaker som si perfektne uzil : 75 % ()
Galerie (71)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (8)
- Česká verze měla "zničené" titulky, takže až po letech se mohli diváci podívat na elegantní ručku Barbry Streisand, jak v úvodu filmu převrací listy v knize, na jejichž stránkách jsou napsáni herci a filmový štáb. (Robbi)
- Píseň "You're The Tap" zazní ve filmu dvakrát: první verze pod úvodními titulky, kde ji zpívá pouze Barbra Streisand, ve druhé při závěrečných titulcích se k Barbře přidá i Ryan O'Neal. (Robbi)
- Jedna z posledních pronesených vět ve filmu "Láska znamená, že se nikdy nemusíš omlouvat" je vtipnou narážkou na dva roky starší zahraniční film Love Story (1970). I zde je totiž jednou z posledních řečených vět, tentokrát však s mnohem dramatičtějším podtextem. (Chegi)
Reklama