Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (478)
Drogové filmy jsou moje parketa, tak není divu, že i Traffic mě velmi potěšil. Avšak ještě dřív než drogy, udeří do očí roztěkaná ruční kamera se skvěle zvolenými filtry, měnícími se stejně jako se střídá vyprávění jednotlivých příběhů. Příběhů policisty, soudce a manželky drogového dealera, které zdánlivě nemají nic společného, ale spojuje je jedna mohutná pointa - boj proti drogám. Film se divákovi emocionálně nijak nepodbízí a úspěšně se vyhýbá patetičnosti, naopak je velmi reálný. Potěší také výborné výkony tří hlavních představitelů, mezi kterými kral(ovn)uje Catherine Zeta-Jones. Výrazný zápor film nemá, ale jeho jednotlivé části se v celku mohly spojit elegantněji, resp. už jsme to viděli i lépe. 9/10 ()
Bohužel či bohudík, podle toho, ze kterého konce se to vezme, jsem měl během filmu opět štěstí na výbornou společnost. Této společnosti bylo třeba věnovat pozornost a pochopitelně už ji moc nezbylo na samotný film, tudíž nám utekla spousta souvislostí typu, kdo ke komu patří, kdo s kým zrovna kuje pikle a vlastně i to, kdo je dobrý, kdo je dobrý méně a kdo je úplně zlý. Tento snímek si vyžaduje opravdu nadstandardní příval pozornosti. Každých 10 minut nám do děje vpluje 5 nových postav a zorientují se zřejmě jen ti nejzapřisáhlejší Soderberghovi fanoušci. Nevím, nějak mi nesedlo obrovské množství epizodek o tom, kterak drogy ovlivňují různé lidské životy různě. Přiznám se, že jsem nezachytil dokonce ani význam různých kamerových filtrů, ale důležité je, že jsem si jich vůbec všiml. Se Soderberghem si nevadíme, ale společné pivo bychom si asi neužili. Ocenil bych snad jen všudepřítomnou syrovost a vyprávění opravdu bez příkras, a to na všech frontách. To ovšem v současných filmech není nic až tak neobvyklého. Pokud vás daná problematika opravdu zajímá, či byste se rádi chtěli podobným způsobem živit, tak bych doporučoval sáhnout spíše po tomhle klenotu. ()
Skutečně syrově podaný film o drogách. Trochu mi to připomínalo knížku My děti ze stanice ZOO, jenže Sodenbergh se nezaobírá jen jednou postavou, naopak, vytáhne na nás s třemi dějovými liniemi. Na jedné straně tu stojí Robert Wakefield (Michael Douglas), který vede boj proti drogám ve Spojených státech. Jaké je však jeho překvapení, když zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je už asi půl roku závislá na heroinu a on nic netušil. Jako další sledujeme příběh Heleny Ayaly (Catherine Zeta-Jones), která žije poklidný život průměrné americké ženy z vyšší společnosti. Ale to jen do té doby, než jejího manžela odvede policie. A ona pomalu zjišťuje, že je její na první pohled dokonalý manžel už delší dobou členem drogového podvětí a všechny jejich peníze pocházejí z drogového světa. A na třetí straně je tu polda (Benicio del Toro), který se pohybuje mezi drogovým podsvětím a příkladem dokonale vzorného policisty. Ten i za svojí roli dostal Oscara, co se ale mě osobně týče, jeho dějová linie mě bavila ze všech nejmíň. Ne proto, že by byla špatná, ale Douglas vystihl svého typicky amerického politika s velkým sebevědomím skvěle. A o Catherine Zeta-Jones není ani třeba mluvit, protože svojí roli zahrála skutečně bravurně a společně s právníkem Dennisem Quaidem tvořila skvělý pár. Osobně si myslím, že toho Oscara by si zasloužila spíš ona. 5* ()
Zatímco jiné filmy s touto tématikou obvykle rády sklouznou do populistického "cool" výrazu, Steven Soderbergh se podíval na téma drog přes veškerou syrovost nanejvýš poctivě - od posledního pouličního dealera až ke špičce a zpět k tomu nejubožejšímu konzumentovi. Kdo mě velmi mile překvapil, byla Catherine Zeta-Jones jako manželka, které jde o všechno a přesto řeší transakce s přezíravým klidem, a Benicio Del Toro, který mě vlastně nepřekvapil, protože byl perfektní jako vždy. ()
Poprve se mi film kdovijak nelibil, po druhym skouknuti to bylo lepsi. Film se snazi pojmout problem drog z ruznejch pohledu a proto rozviji nekolik pribehu, ktery se vzajemne lehce propletaj, problem je, ze to je diky mnozstvi postav a zapletek misty lehce zmateny a nektery pribehy vyzni do ztracena. Jinak celej film je dost mizerne natocenej, ta kamera byla fakt priserna, hudba je taky dost debilni, ze je skoro lepsi, kdyz neni, no a navic je to cely tak nejak podivne sestrihany. Co se tyce jednotlivejch pribehu, nic, co by tu uz nebylo, ale jsou rozhodne zajimavy. A nejvetsi klad filmu - herci. Samy hvezdy, nevim koho bych mel vypichnout jako toho nej, tak jen zminim, ze oskar pro Del Tora mi prisel nezaslouzenej, vetsinou se tvari tak nejak bezvyrazu. Celkove rozhodne zajimavej film na tema drog, ale diky delce a vyse zminenejm vytkam misty taky nudnej. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (36)
- Benicio Del Toro sa stal tretím Portorikáncom a druhým mužom z Portorika, ktorý vyhral Oscara. Prvý bol José Ferrer (za film Cyrano de Bergerac - 1950). (Astonko)
- Keď jeden kritik poznamenal, že sa zdá byť nerealistické, aby Carolinin (Erika Christensen) prospech v škole bol takmer dokonalý v čase, keď užívala drogy, scenárista Stephen Gaghan poukázal na to, že prospech vo filme bol jeho, a že v tom čase užíval drogy. (Astonko)
- "2GAT123" stojí na poznávací značce auta, jímž ve filmu jezdí Catherine Zeta-Jones. Vůz registrovaný pod tímto číslem byste ale v Americe hledali marně. Jde o značku fiktivní, používanou filmaři právě proto, aby nedošlo k záměně s reálně existujícim automobilem. Vedle Trafficu jste ji mohli zahlédnout například v Policajt z Beverly Hills 2, Pošli to dál, Mullholand Drive či S.W.A.T. (Divočák)
Reklama