Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (477)
Povedený snímek z prostředí drogové mafie, která ovládá trh nejen v mexiku, ale i v USA. Scénař je moc dobře napsán a snímku pomohla i trošku netradičně roztřesená kamera. herecké výkony všech protagonistů byli vynikající, ale musím nejvíce pochválit Del Tora, který snad neví co je zahrát špatně. Když ke všemu přidáme skvělou hudbu a nádhernou Catherine Zeta - Jones tak není co řešit. ()
Steven Soderbergh si vypůjčil atraktivní téma obchodu s drogami a zaobalil ho do vypravěčského hávu, který charakterizuje nezávislou americkou kinematografii posledních let. Jeho několikaproudé drama však zdaleka formou nedosahuje brilance např. 21 gramů či Mementa, je to spíše opatrné a předvídatelné ozvláštnění obsahu, podobně jako dokumentární kamera a hra s barvami, která mi v tomto případě nepřijde nijak zvlášť vydařená. Co se mi vydařené zdá, jsou herecké výkony – zejména Benicio Del Toro svým démonickým kukučem napraveného hříšníka opět přesvědčuje na 100%, líbil se mi i Michael Douglas, který bravurně sehrál vystřízlivění typicky amerického sebevědomého politika. To nejcennější v Sodeberghově filmu vidím v příběhu a jeho pointě. V pohledu na onu "válku" s drogami, která je plná beznaděje a deziluzí a v konečné fázi i malých vítězství. Není to nijak radostné vypravění o hrdinech, kteří efektně zničí drogové bossy. Traffic ukazuje, že napřed by takový hrdina musel zničit vlastní děti. Ačkoli mě snímek svými filmařskými kvalitami nijak nenadchl, jsou tu pořád tyhle světlé stránky, pro které stojí za hřích. ()
Film natočený na jistě ožehavé téma z prostředí drog a vším s nimi spojeným. Prostředí hranic států Mexika a USA dotváří atmosféru vyprahlého jihu, kde je "jedinou" obživou obchod s drogami. Naštěstí se najdou tací, kteří jsou odhodláni proti tomuto nešvaru bojovat všemi prostředky. A právě toto se podařilo zachytit, řekl bych až dokumentárním způsobem. Vyprávění některých částí děje mi přišlo trochu zdlouhavé a pomalu jsem se začínal nudit. Jenže pak bác, a přšla rána v podobě nějakého nečekaného zvratu a já byl opět nadšený. Takže by možná neuškodilo film zkrátit, ale na druhou stranu by se nedostalo tolik prostoru na takové množství postav, které své role hrají opravdu věrohodně. Takže, být přívržencem filmů tohoto žánru, neváhal bych s absolutoriem, ale z důvodů popsaných výše "jen" 80% ()
Skutečně syrově podaný film o drogách. Trochu mi to připomínalo knížku My děti ze stanice ZOO, jenže Sodenbergh se nezaobírá jen jednou postavou, naopak, vytáhne na nás s třemi dějovými liniemi. Na jedné straně tu stojí Robert Wakefield (Michael Douglas), který vede boj proti drogám ve Spojených státech. Jaké je však jeho překvapení, když zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je už asi půl roku závislá na heroinu a on nic netušil. Jako další sledujeme příběh Heleny Ayaly (Catherine Zeta-Jones), která žije poklidný život průměrné americké ženy z vyšší společnosti. Ale to jen do té doby, než jejího manžela odvede policie. A ona pomalu zjišťuje, že je její na první pohled dokonalý manžel už delší dobou členem drogového podvětí a všechny jejich peníze pocházejí z drogového světa. A na třetí straně je tu polda (Benicio del Toro), který se pohybuje mezi drogovým podsvětím a příkladem dokonale vzorného policisty. Ten i za svojí roli dostal Oscara, co se ale mě osobně týče, jeho dějová linie mě bavila ze všech nejmíň. Ne proto, že by byla špatná, ale Douglas vystihl svého typicky amerického politika s velkým sebevědomím skvěle. A o Catherine Zeta-Jones není ani třeba mluvit, protože svojí roli zahrála skutečně bravurně a společně s právníkem Dennisem Quaidem tvořila skvělý pár. Osobně si myslím, že toho Oscara by si zasloužila spíš ona. 5* ()
Až mě překvapilo, jak moc je tenhle film dobrý. Soderbergh mi zatím moc nesedl, takže Traffic rozhodně považuji za jeho nejlepší film. Má velice dobrý příběh, Catherine Zeta-Jones je naprosto skvělá mrcha, která kvůli své rodině jde přes mrtvoly, Douglas otec, kterého teprve dcera, která je úplně na dně, probere k pocitu odpovědnosti a lásky, Benicio Del Toro zase kolísá mezi zkorumpovaným a velmi odpovědným policajtem a všichni ostatní hrají jako o život. Moc dobré, nemám vůbec žádné výhrady. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (36)
- Kevin Costner se ucházel o roli soudce Wakefielda. Stejně tak se uvažovalo o Richardovi Gere a Al Pacinovi. (don corleone)
- Jako součást přípravy pro scény, ve který byli teenageři zhulení, jim byl foukán pepermintový prášek do obličeje, aby měli zarudlé oči a červený nos. Místo kokainu se pro natáčení používalo sušené mléko. Se šnupáním mléka to přehnal Corey Spears (Bowman) a onemocněl z toho. (don corleone)
- Scéna, ve které jede Michael Douglas na hranici Kalifornie, byla natočená opravdu v hraničním městě Tijuana. Obraz a zvuk je v této scéně nekvalitní proto, že se nepočítalo s tím, že by scéna ve filmu nakonec zůstala. Douglas se začal vyptávat mimo scénář Rudyho M. Camacha na situaci kolem drog, přičemž Camacho byl v té době skutečným pohraničním policistou. Steven Soderbergh scénu natáčel na ruční kameru a modlil se, aby ho pohraničník neoslovil jako pana Douglase. (don corleone)
Reklama