Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (477)
Tak tenhle film mě nedostal, ale spíš odrovnal. Dívat se na strhanou a odulou Catherine Zeta-Jones nebo na Michaela Douglase bezmála 150 min. je opravdu náročné. Představte si předlouhé a dokumentárním stylem natočené drama, které postrádá napětí, a máte jasný obrázek. O nějaké autenticitě snímku nemůže být ani řeč. Abych tomu byl schopen uvěřit, nemohli by zde pak hrát Benicio Del Toro, Michael Douglas, Don Cheadle, Catherine Zeta Jones, Dennis Quaid aj. ()
Vždy jsem na Soderberghovi obdivoval ten zdravý odstup a nadhled, kdy faktům ustupují emoce, přesto to resp. právě naopak, na zážitku nic neubírá. Takový je i Traffic. Syrový, odosobněný pohled na jedno z nejpalčivějších témat našeho světa, tj; působivá exkurze do světa drog. To jak na stranu poptávky, tak nabídky, napříč celým spektrem, tj; od malých rybek (bezvýznamných pěšáků) až po úplné špičky. Soderbergh nementoruje, je pouhým pozorovatelem, nesoudí a nechává na samotném divákovi, ať si úsudek udělá sám. Co se samotného závěru týče, možná může SPOILER scéna s B. Del Torem sedícím u osvětleného baseballového hřiště plného dětí aneb “kdo si hraje resp. nenudí se, nezlobí” vyznívat (lehce) naivně, ale opak je pravdou. Pokud by se vytratila i ta poslední kapka naděje, můžeme to tu rovnou zabalit. Tuhle hru asi skutečně nelze vyhrát, to ale neznamená, že bychom ji měli přestat hrát. Přičemž paradoxně nejúčinější zbraní jsou ty nejmenší bitvy (vy)bojované uvnitř rodin, jak Soderbergh ukazuje na postavě soudce resp. právě jmenované hlavy ONDCP (otce) R. Wakefielda, přesvědčivě ztvárněném M. Douglasem. Traffic je snímek, který se opírá o silný příběh resp. více než zběžně propracovaný mnohovrstevnatý scénář, působivé herecké výkony, syrovou kameru a lehce upozaděnou režii, která dává hercům dostatečnou volnost, ale přitom je to právě ona, která má vše pevně pod kontrolou. Jako návdavkem nastoluje spoustu otázek na mnohem širší diskuzi a byť ta sama o sobě ještě nikdy nic nevyřešila, jako odrazový můstek to není málo, nemáte ten pocit? 95%[Můžeme polemizovat nad tím, zda-li by se postavy ztvárněné M. Douglasem resp. C.Zeta-Jones i v reálném světě (za)chovali stejně, nicméně právě díky přesvědčivým hercům, nemám důvod věřit v opak. Rodina je potřeba chránit.Tečka]. ()
Jakkoliv na čtyři hvězdičky můj dojem stačí, z tohohle Soderberghova kousku jsem až tak nadšený nebyl. Obsahuje sice celou řadu zajímavých scén, vyskytuje se tam řada zajímavých postav a vypovídá o nadmíru zajímavém tématu, ale vadila mi vyloženě roztřesená digitální kamera, v některých případech i použití filtrů a několik motivů ve scénáři taky zaskřípalo. Nejvíc pak ten, kdy si vysoký vládní úředník - v americké hierarchii prakticky na úrovni ministra spojeného v tom nejužším smyslu slova s činností tajných služeb - hledá celý zoufalý svou dceru po feťáckých doupatech. Pokud by se v reálném životě do podobné situace dostal, vyřešilo by se to diskrétně výpomocí příslušných úředníků a "specialistů". Silné jsou scény z Mexika o propojení narkomafie s nejvyššími mocenskými posty v zemi. Celkový dojem: 75 %.V každém případě film disponuje velmi slušným hereckým ansámblem. ()
Zaujímavý spôsob prevedenia na filmové plátna..!Príbeh drog zobrazený z viacerých hľadísk,hranie sa s farbami-kamerou...nespočet hereckých výkonov.Postavy,ktoré mali"nasrať"nasrali a postavy,ktoré mali práve naopak utešiť(potešiť)potešili..!Prelínanie príbehov,ktoré sú viac než reálne a zaujímavé taktiež potešilo...celkové hodnotenie 5*!Obsahovo,myšlienkovo umelecké dielo..! ()
Skládám hold Stevenu Soderberghovi, i když jde víceméně o "pouhý remake". Důvodů mám hned několik - skvěle vyprávěný příběh, herecké výkony Michaela Douglase a Dennise Quaida (jím hraný právník je tak slizký a zákeřný jako málokdo), kteří se chtě nechtě musí sklonit před božskou Catherine Zetou-Jonesovou. Netroufám si naplno říct, jestli Benicio Del Toro (který mimochodem zapracoval na svojí angličtině:)) nebyl ještě lepší než krásná a chytrá manželka narkobarona, prostě řekněme, že v tomto případě by si dáma zasloužila dostat přednost. ()
Galerie (52)
Photo © 2001 USA Films
Zajímavosti (36)
- Jako součást přípravy pro scény, ve který byli teenageři zhulení, jim byl foukán pepermintový prášek do obličeje, aby měli zarudlé oči a červený nos. Místo kokainu se pro natáčení používalo sušené mléko. Se šnupáním mléka to přehnal Corey Spears (Bowman) a onemocněl z toho. (don corleone)
- Režisér použil na každý vyprávěný příběh jiný materiál a různým způsobem je také upravil při post-produkci. Docílil tak jiných odstínů jednotlivých částí filmu. (don corleone)
- Benicio Del Toro sa stal tretím Portorikáncom a druhým mužom z Portorika, ktorý vyhral Oscara. Prvý bol José Ferrer (za film Cyrano de Bergerac - 1950). (Astonko)
Reklama