Režie:
Steven SoderberghKamera:
Steven SoderberghHudba:
Cliff MartinezHrají:
Michael Douglas, Don Cheadle, Jacob Vargas, Benicio Del Toro, Dennis Quaid, Tomas Milian, Catherine Zeta-Jones, Emilio Rivera, Erika Christensen (více)Obsahy(1)
Kriminální snímek známého režiséra Stevena Soderbergha vznikl na motivy britského televizního seriálu Traffik z roku 1989. Film se ovšem odehrává na americko-mexické hranici. Tři vzájemně propletené příběhy pojednávají o nikdy nekončícím boji proti drogové mafii. Mexický policista Javier Rodriguez se i navzdory své předvídavosti zaplete s kolegou do války dvou konkurenčních drogových gangů. Předseda amerického protidrogového úřadu Robert Wakefield zjistí, že jeho šestnáctiletá dcera je závislá na tvrdých drogách. Spořádaná panička Helena Ayalová teprve po zatčení svého muže zjistí, že její manžel je jedním z hlavních amerických distributorů drog, dovážených z Mexika… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (478)
Soderberghovi se podařilo podívat se na problém drog tak komplexně, jak je to vůbec na ploše jediného filmu možné – od obyčejných feťáků, přes různé stupně překupníků až po protidrogové orgány. Je to mistrovsky odrežírovaná mozaika s vynikajícím scénářem a naprosto dokonalým obsazením až po naprosté štěky. Všechny čtyři Oscary jsou určitě ve správných rukou, ten za nejlepší film evidentně ne. ()
Ten konec. Začne hrát Brian Eno, rozjede se poslední scéna s baseballem. A pak přijde ten finální minutový záběr, Javierovo POV. Všechno se zpomalí, uklidní... Traffic je prostě skvost. Jsem ráda, že mám ještě fakt dlouhej seznam filmů, co jsem měla vidět už dávno, ale nenašla jsem čas. Protože pak mám možnost vidět zase nějaký ten perfektní, bezchybný film. Prostě takovej ten typ filmu, kvalitní drama, které je divácké, vizuálně odlišné, s přesahem, a nad kterým se dá přemýšlet dny. No, tak takovejch filmů se točí už fakt málo, a když už, tak spíš než do kina musí člověk zamířit na netflix... ()
Režisér Steven Soderbergh natočil niečo čo v nás zanechá veľa pre nás nevypovedaných myšlienok a hlavne otázok ako takto svet môže stále fungovať a popri tom sa spokojne šklebyť, zo zarobených čiernych peňazí. Film ostal s otvoreným koncom, lebo nejaký happyend by bol zbytočný a asi aj dosť nereálny, teda rozprávkový... Tento korupčný príbeh má výhodu v tom že sa tu zoskupila plejáda charakterných hercov, čo vložili do svojich úloh neskutočnú vnútornú stránku a tak rad, radom sa tu prezentovali v nezabudnuteľných úlohách pomaly zabudnutý Michael Douglas, Dennis Quaid ale aj menej známy a o to presvedčivejší Don Cheadle či Benicio Del Toro, výborne dopĺňala príbeh spočiatku nenápadná Catherine Zeta-Jones. Vedľajšie postavy hrali ďalší známy herci a aj na malom priestore presvedčili, že malá úloha môže byť výstuhou pre celkový dojem z príbehu, a tak zákutie predaja drog sa stáva v tomto prípade skoro dokumentárnou sondou do života mocných ľudí, čo určujú pravidlá bytia v podsvetí. Vtiahnutie do deja nám prináša aj spôsob prezentovania obrázkov, či že vizuálne poňatie snímania. Takže kamerový filter je buď presvietený do žlta pokiaľ sa jedná o teritórium Mexika a USA zas mierne do modrého odtieňa. ║Rozpočet $48miliónov║Tržby USA $124,115,725║Tržby Celosvetovo $207,515,725║ ()
Poprvé mě to ještě jakž takž bavilo, protože jsem stále čekal, co se z toho vyklube. Ale podruhé potřetí už ne - suchopárná středoproudová protidrogově angažovaná N-U-D-A. Rozmazlené, znuděné a dutohlavé bílé dětičky se v rámci protestu proti svým bohatým rodičům sjíždějí drogami, které kupují od chudých pouličních negrů, kteří jsou, chudáčci, vlastně obětí systému, a celý ten tyjátr dirigují španěláci, to je opravdu velké a originální překvapení. A tenhle byznys se bude točit dál a dál bez ohledu na to, kolik dealerů nebo narkobaronů se pozatýká, to jsem taky nevěděl. Mexičtí policajti jsou zkorumpovaná sebranka (další velké překvapení), ovšem kromě Benicia, jednoho statečného, který je zkorumpovaný jen trochu. Rodokapsový přerod Bety-Jones z ženušky-těhulky na Donnu Corleone. Pak nějaké to zákulisní politické a rodinné tlachání všelijakých panáků a paniček, při kterém se stále dokola mlátí už stokrát vymlácená sláma a ze kterého se citlivějším jedincům zvedá kufr. K tomu naprosto příšerná ruční kamera, aby to celé působilo hodně moderně a autenticky (a hlavně aby to bylo levnější), pocukrováno uslintaně patetickým koncem, a máme tu žhavého kandidáta na pár Oscarů. A divácké stádo tupě tleská a spatřuje v téhle rozplizlé bezpohlavní nudě geniální režii, myšlenkovou hloubku a závažné poselství, protože jelikož má celá tahle příšernost skoro dvě a půl hoďky, musí na ní přece "něco" být... ()
Niet o čom. Dokumentaristickým štýlom poňatý film o drogách. IMHO najlepší film o drogovej problematike, nakoľko sa na veci pozerá zo všetkých strán, ponuky, dopytu ako aj zo strany boja proti ponuke. Herecké výkony sú perfektné, excelujú najmä Del Toro a Zeta - Jones. Réžia Stevena Soderbergha je ako vo väčšine jeho ( i keď menej úspešných) filmoch vynikajúca, ale na svoju dobu to má dosť zaujímavú kameru, dosť mi to pripomína Mesto Bohov, ktoré takýto "štýl" dotiahlo do dokonalosti. Jediný film, ktorý mal na Oscaroch právo poraziť Tygra a Draka. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (36)
- V původní verzi filmu bylo zmíněno, že Caroline a její kamarádi chodí do školy Cincinnati Country Day. Tato škola po uvedení filmu proti asociaci svého jména ve spojení s drogami ostře protestovala a proto byla zmínka o škole vynechána v DVD verzi filmu. (don corleone)
- Scéna, ve které jede Michael Douglas na hranici Kalifornie, byla natočená opravdu v hraničním městě Tijuana. Obraz a zvuk je v této scéně nekvalitní proto, že se nepočítalo s tím, že by scéna ve filmu nakonec zůstala. Douglas se začal vyptávat mimo scénář Rudyho M. Camacha na situaci kolem drog, přičemž Camacho byl v té době skutečným pohraničním policistou. Steven Soderbergh scénu natáčel na ruční kameru a modlil se, aby ho pohraničník neoslovil jako pana Douglase. (don corleone)
- Režisér použil na každý vyprávěný příběh jiný materiál a různým způsobem je také upravil při post-produkci. Docílil tak jiných odstínů jednotlivých částí filmu. (don corleone)
Reklama